  • 1. Data: 2003-01-10 09:20:26
    Temat: RE:duze odsetki- czy mozna cos zaradzic?
    Od: "exit" <j...@w...pl>

    Witam Serdecznie,
    dziekuje bardzo za duskusje w tym temacie..bardzo mi pomogla choc sadze ,ze
    za pozno:-(
    wiec stad moje pytanie.
    Zgodnie z dyskusja jestem w takiej samej sytuacji sprawa zaleglego rachunku
    za telefon komorkowy przedawnila sie w 2001 roku ale pare miesiecy temu
    skontaktowal sie ze mna Pan z firmy windykacyjnej X z zadaniem zaplaty calej
    zaleglosci +odsetki od odsetek ( w sumie to dlug malzonki).
    Wykazujac dobra wole (ach ta nieznajomosc prawa) przelalem na konto firmy X
    1/4 zobowiazania.(pozniej niestety pojawila sie dyskusja na liscie-(()

    Wobec tego czy wplacajac pienadze ze swojego konta na ich konto (
    przypominam,ze zobowiazanie jest malzonki) przywrocilem bieg sprawy?czyli
    przerwalem przedawnienie bo wczesniej nie zlozylem takowego wniosku??
    Czy mam jakas szanse wyjsc z tego obronna reka?
    Bardzo prosze o porade
    pozdrawiam
    exit
    -----
    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości

    > A odsetki od odsetek o ile te ostatnie podwyzszaja kwote pierwotna
    > ("kapitalizuja sie") po kazdym kolejnym roku zadluzenia?
    > --
    > Marcin

    Odsetki od zaległych odsetek za zwłokę należą się dopiero od chwili
    wystąpienia o nie do sądu ( art. 482 § 1 k.c.). Jeżeli wszystko już się
    przedawniło, sprawa staje się bezprzedmiotowa.
    Joker