  • 31. Data: 2018-03-23 12:42:21
    Temat: Re: łoby Re: Radar laserowy nie spełnia przepisów!
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 23 marca 2018 11:51:22 UTC+1 użytkownik m napisał:

    > ale jest pewność że każdy pomiar jest nie większy
    > niż prędkość pojazdu.
    Nie ma takiej pewnosci
    Pomiar stojącego samochód: 1strzał w podszybie, kolejny 5cm niżej(przy odległości
    kilkuset metrów te 5cm niżej to lekkie drgnięcie) na grilu pojazdu i już masz ok
    1metra rocznicy więc prędkość wykaże powyżej 0km/godz

    Pokazywano już mierzoną tym urządzeniom prędkość stodoły

    > A o pomiary przekraczające prędkość pojazdu przecież chodzi, nie?

    Niby tak ale to urządzenie wykonuje dwa pomiary odległości co 0,3 sekundy bodajże i
    na tej podstawie określa prędkość

  • 32. Data: 2018-03-23 12:43:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 23 marca 2018 11:58:52 UTC+1 użytkownik m napisał:

    > Ale w czym problem? ... jeżeli miernik ma dokładność +- 6km/h, wyjdzie z
    > tego pomiaru 6km/h, czyli wychodzi że w zakresie dopuszczalnego błedu,
    > czyli ent nie dostaje mandatu. (zakładając że dla enta dopuszczalna
    > prędkośc to 0km/h).

    A jak wyjdzie 10km/h?

  • 33. Data: 2018-03-23 12:56:04
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 23 Mar 2018 11:50:17 +0100, m napisał(a):

    > Czy każde urządzenie nie ma przypadkiem jakiegoś dopuszczalnego błedu
    > pomiaru ?

    To się w istocie zdarza w świecie realnym, ale przyrządy pomiarowe
    zazwyczaj nie są budowane przez prawników. Ponieważ potrzebują oni pewności
    absolutnej, należy przyjąć, przykładowo, że 23 marca w Pcimiu Słońce
    wschodzi między godzinami 0:00 i 23:59 - to samo zresztą dotyczy zachodu -
    i nie istnieje żaden sposób, żeby to określić z lepszą dokładnością.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Ludzie stanu dziewiczego otrzymają sto procent nagrody w niebiesiech,
    owdowiali sześćdziesiąt procent, a żonaci trzydzieści procent."
    św. Tomasz z Akwinu

  • 34. Data: 2018-03-23 13:15:00
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 23.03.2018 o 12:42, Kris pisze:

> [...]
    >
    > Niby tak ale to urządzenie wykonuje dwa pomiary odległości co 0,3
    > sekundy bodajże i na tej podstawie określa prędkość

    No ale Robert pisał o kilku pomiarach, i braniu tego najmniejszego.
    Oczywiste jest że miał na myśli kilka pomiarów prędkości a nie kilka
    pomiarów odległości.

    Jeżeli weźmiesz nieskończoną liczbę pomiarów, to masz pewność jak
    napisałem powyżej. Na Laboratorium na Fizyce uczono nas że 10 jest dość
    dobrym przybliżeniem nieskończoności, myślę że Policji może ta liczba
    zejść do 5 :).

    Czyli defacto należy zrobić 6 pomiarów odległości, wziąć 5 pomiarów
    zmian odległości (a więc 5 pomiarów prędkości), bierzemy najmniejszy.
    6*0,3 to jest niecałe 2 sekundy całości. Akceptowalne IMHO.

    p. m.

  • 35. Data: 2018-03-23 13:15:55
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 23.03.2018 o 12:43, Kris pisze:

    > A jak wyjdzie 10km/h?

    Jeżeli wyjdzie 10km/h, przy dokładności 6km/h, to albo oznacza że
    urządzenie jest źle oznaczone i powinno pójść gdzieś gdzie się lepiej
    wyznacza błędy pomiaru, albo ent się porusza :).

    p. m.

  • 36. Data: 2018-03-23 14:10:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.03.2018 o 11:50, m pisze:

    > Czy każde urządzenie nie ma przypadkiem jakiegoś dopuszczalnego błedu
    > pomiaru ?

    No i pewnie nawet ma. Powiedzmy że masz taśmę mierniczą i nie wgłebiając
    się w szczegóły ma on dokładność pół centymetra, a więc w mirę
    dokładnie. Bierzesz dwóch uprawnionych geodetów i mierzą oni odległość
    stąd do tamtego lasu. Jak się zgodzi do pół centymetra to będzie cud.

    I tak samo działa ten dalmierz (bo tym w istocie to urządzenie jest).
    Mierzy (zapewne dokładnie) odległość do tego samochodu i porównuje
    wyniki. Ale samochód to nie jest płaska płyta więc raz załapie zderzak,
    raz gril, raz szybę innym razem lusterko, a innym razem wogóle coś obok
    samochodu. I błąd pomiarowy określa się przy milczącym założeniu, że
    mierzymy odległość do tego samego punktu ci jest założeniem z dupy
    wziętym. Uzyskasz z tego gówno na wyjściu mimo małego teoretycznie błędu
    pomiarowego dokładnie z tego samego powodu z którego różnić bedą sie
    wyniki pomiaru odległości do lasu dokonane dobrą taśmą przez dobrych
    geodetów.

    Nawiasem mówiąc - jak puścisz ten lidar w las z ręki, to dostaniesz
    właśnie losowe wyniki - raz odbije się od jednego drzewa, raz od
    drugiego, w zależności jak dalego od siebie stoją, to enty w lesie będą
    się poruszać z prędkością pieszego lub naddziękową;)

    Shrek

  • 37. Data: 2018-03-23 14:12:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.03.2018 o 11:51, m pisze:

    > Wg mnie jest dopuszczalna. Nie ma żadnej pewności że którykolwiek pomiar
    > to prędkość pojazdu, ale jest pewność że każdy pomiar jest nie większy
    > niż prędkość pojazdu.

    No właśnie nie. W tym problem, że nie.

    Shrek

  • 38. Data: 2018-03-23 14:23:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.03.2018 o 13:15, m pisze:

    > Czyli defacto należy zrobić 6 pomiarów odległości, wziąć 5 pomiarów
    > zmian odległości (a więc 5 pomiarów prędkości), bierzemy najmniejszy.
    > 6*0,3 to jest niecałe 2 sekundy całości. Akceptowalne IMHO.

    Jeszcze raz napiszę w czym problem. Mierzysz odległośc od pewnego
    określonego punktu na samochodzie (załóżmy że od przedniej szyby)
    poruszającego się dla łatwych rachunków z okrągłą prędkością 72km/h;)

    Po 0,3 sekundy mierzysz jeszcze raz. W tym czasie samochód przebył
    0,3*20=6m. Więc jest bliżej i jest całkiem spora szansa, że na
    przecięciu promienia lasera jest już nie szyba a maska. Znajdująca się
    jakis 1m bliżej niż szyba. to 6 +1 metra. Wychodzi nie 72km/h a 75,6
    km/h. A to pod warunkiem, że w drogówce męczy się były snajper i ręka mu
    nie drgnie. Jak drgnie, to może wyhaczyć cokolwiek - znak drogowy,
    stodołę inny samochód albo bóg wie co. I wynik wyjdzie w najlepszym
    razie absurdalny i zostanie odrzucony przez soft, a w najgorszym wyjdzie
    "wiarygodny" na przykład 106 i wyskoczysz z prawka.

    Shrek

  • 39. Data: 2018-03-23 14:25:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]

    > urządzenie jest źle oznaczone i powinno pójść gdzieś gdzie się lepiej
    > wyznacza błędy pomiaru, albo ent się porusza :).

    I z tą sytuacją mamy tu doczynienia.

    Shrek

  • 40. Data: 2018-03-23 14:28:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 23 marca 2018 13:15:02 UTC+1 użytkownik m napisał:

> [...]
    > zmian odległości (a więc 5 pomiarów prędkości), bierzemy najmniejszy.
    > 6*0,3 to jest niecałe 2 sekundy całości. Akceptowalne IMHO.

    Ktoś tam wcześniej pisał ze to urządzeni robi dwa pomiary odległości w odstępie
    0,3sek i z tego wylicza prędkość
    Jak wiec widzisz minimalne drgnięcie reki mierzącego i wynik o dupy kant roztłuc.