  • 31. Data: 2019-03-10 21:38:17
    Temat: Re: Usuwanie pomników - kwestie prawne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 09 Mar 2019 00:22:07 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Nie spełniał. Na samym poczatku byłą draka jak pana naszego Jankowskiego
    > noca aktywiści z cokołu zwalili a miłośnicy chcieli z powrotem ustawić.
    > Wtedy to urząd zaprotestował, że ponowne ustawienie wymaga pozwolenia na
    > budowę, i jeśli ustwią to biorą na siebie odpowiedzialność w tym za
    > ewentualne konsekwencje. Jakoś teraz o tym cicho. Generalnie ww. urząd
    > jakby uważał, że rozbiórki są ok, ale już odwrotnie to be.

    Moze takie prawo - rozbiorka nie wymaga zezwolnienia, a ustawienie
    wymaga.

    Zreszta kto wie - moze to nie byla rozbiorka, tylko chuliganskie
    uszodzenie, a moze tylko przekroczenie uprawnien :-)

    > Może się
    > bali, że jak go ponownie ustawią, to zamocują na kropelkę lub wikolem.

    A kto ich tam wie, jak zamierzali umocowac, akurat silne wiatry ida,
    co bedzie, jak sie przewroci ?

    Ale .. poprzednio chyba jakos slabo byl umocowany, skoro tak latwo
    obalili ...

    J.

  • 32. Data: 2019-03-11 00:36:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.03.2019 o 21:38, J.F. pisze:

    > Moze takie prawo - rozbiorka nie wymaga zezwolnienia, a ustawienie
    > wymaga.

    Rozbiórka już wymaga jedynie zgłoszenia.

    > Zreszta kto wie - moze to nie byla rozbiorka, tylko chuliganskie
    > uszodzenie, a moze tylko przekroczenie uprawnien :-)

    Chuligańskie uszkodzenie wymaga wniosku o ściganie złożonego przez
    uprawnionego.

    > A kto ich tam wie, jak zamierzali umocowac, akurat silne wiatry ida,
    > co bedzie, jak sie przewroci ?
    > Ale .. poprzednio chyba jakos slabo byl umocowany, skoro tak latwo
    > obalili ...

    Mnie to wyglądało na ponowną budowę.

  • 33. Data: 2019-03-11 07:27:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.03.2019 o 21:38, J.F. pisze:

    > Ale .. poprzednio chyba jakos slabo byl umocowany, skoro tak latwo
    > obalili ...

    Dobrze - aż się zdziwiłem jak "odbił" jak już był bliżej poziomu niż pionu;)

  • 34. Data: 2019-03-11 13:12:46
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 8 Mar 2019 16:54:53 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > burzenie go tylko z tego powodu, że ktoś
    > go o coś pomawia również mądre niespecjalnie było.

    Drugiego "burzenia" dokonali akurat admiratorzy księdza prałata.
    Najpierw bezprawnie postawili go pierwszym obaleniu, a potem, naturalnie
    bez żadnego trybu, zdemontowali i zabrali. Pomiędzy tymi czynnościami
    dzielnie pilnowali figury zasłużonego pedofila, kapusia i antysemity.
    Ponieważ byli to działacze obecnej "Solidarności", z Guzikiewiczem na
    czele, nie liczę, że prawo zadziała; ewentualnie Prawo i Sprawiedliwość.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 35. Data: 2019-03-11 13:14:35
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 8 Mar 2019 21:22:56 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Osobiście uważam, że pomnik ofiar
    > katastrofy powinien stanąć w miejscu, które widać z gabinetu Prezydenta
    > RP - gdziekolwiek to jest, bo nie wiem w którym kierunku te okna
    > wychodzą. Po to, by każdy kolejny Prezydent spoglądając przez okno mógł
    > sobie uzmysłowić skutki przedsiębranych działań. Być może po prostu
    > dzięki temu uratowano by jakieś ludzkie istnienia w przyszłości

    Obawiam się, nawet tuzin pomników nie pomoże osobom, które uważają, że
    grawitacja ich nie dotyczy, ponieważ są z Żoliboża.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 36. Data: 2019-03-11 13:15:48
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 9 Mar 2019 18:27:58 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Kościół raczej na swoim terenie nie stawia pomników osób, których za
    > świętych nie uznano.

    A te legiony Janów Pawłów postawiono dopiero po kanonizacji?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 37. Data: 2019-03-11 13:19:21
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 11.03.2019 o 13:15, tracz pisze:

    > A te legiony Janów Pawłów postawiono dopiero po kanonizacji?

    tracz to typowy komuszek nienawidzący katolików:))))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 38. Data: 2019-03-11 13:21:15
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 11.03.2019 o 13:14, tracz pisze:
    > Obawiam się, nawet tuzin pomników nie pomoże osobom, które uważają, że
    > grawitacja ich nie dotyczy, ponieważ są z Żoliboża.

    żoli żoli, ortografia nie jest mocną stroną tracza, w grawitacji również
    nie jest tak silny jak Kaczka:))))))))

    https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=PkisoC4cBVU
    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 39. Data: 2019-03-11 13:39:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Dobrze - aż się zdziwiłem jak "odbił" jak już był bliżej poziomu niż
    >pionu;)

    To to ?
    https://www.salon24.pl/newsroom/936507,obalili-pomni
    k-ksiedza-jankowskiego-w-gdansku-jest-nagranie

    Gdzie to odbicie ... moze od opon?

    Chyba, ze masz na mysli to "sprezynowanie" jak byl pod katem ok 40
    stopni.
    Widac, ze cos tam musialo pęknac na styku figury i postumentu.
    Ustawiajacy zadbali, zeby bylo podobnie mocno ?

    A swoja droga - sprawcy jakos zadbali, zeby pomnika nie uszkodzic i te
    opony podlozyli.
    Podejrzewam, ze nieumiejetnie, i nie mieli pewnosci ze sie nic nie
    stanie ... ale chyba sie nie stalo, to mozna im na plus zaliczyc ...

    J.

  • 40. Data: 2019-03-11 19:42:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.03.2019 o 13:15, Olin pisze:

    > A te legiony Janów Pawłów postawiono dopiero po kanonizacji?

    Ja nie znam takiego, który by na terenie kościelnym stanął. Przeważnie
    to samorządy ustawiały. Przynajmniej w mojej okolicy.