  • 1. Data: 2019-03-07 23:28:37
    Temat: Rada Miasta Gdańska natychmiast po wyborach pogłębiła pośmiertny wyrok GW-2018 na Jankowskim
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-ks-jankowski-
    bez-honorowego-obywatelstwa-jego-pomnik-zostani,nId,
    2871736
    > 7 marca (12:49) ; Aktualizacja: 7 marca (14:37) ;
    > Rada Miasta Gdańska podjęła uchwałę o odebraniu tytułu Honorowego
    > Obywatela Miasta Gdańska ks. Henrykowi Jankowskiemu. W głosowaniu
    > zdecydowali też, że pomnik byłego kapelana "Solidarności" zostanie
    > rozebrany. To efekt wiadomości medialnych, według których
    > ks. Jankowski miał stosować przemoc seksualną wobec
    > nieletnich. [...]

    Pozwolę sobie zacytować tytuł Gazety Wyborczej 2004:
    "POMÓWIENIA księdza Jankowskiego".

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2019-03-08 04:23:08
    Temat: Re: Usuwanie pomników - kwestie prawne
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "A. Filip" <a...@p...pl> pisze:

    > https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-ks-jankowski-
    bez-honorowego-obywatelstwa-jego-pomnik-zostani,nId,
    2871736

    Jak domniemuje pomnik stoi na terenie miejskim => miasto niby może
    cofnąć zgodę na "zajmowanie terenu".
    1. Gdzie można się odwoływać?
    2. Czy ktoś doszedł do wypłaconego odszkodowania za podobne "cofnięcie"?

    Za słówko "rozebrany" jest "niezręczne" w stosunku do pomnika który
    własnością miasta Gdańsk AFAIK *NIE JEST*.

    Czy mylę się w którejś kwestii albo czy są jakieś precedensy z 21 wieku
    i RP3 ?

    --
    A. Filip

  • 3. Data: 2019-03-08 10:31:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.03.2019 o 04:23, A. Filip pisze:

> [...]
    >
    > Za słówko "rozebrany" jest "niezręczne" w stosunku do pomnika który
    > własnością miasta Gdańsk AFAIK *NIE JEST*.

    To zagadnienie ma kilka nieporuszonych przez Ciebie aspektów. Pomnik sam
    w sobie jest dziełem, a więc chroni go prawo autorskie. Po drugie to
    nieruchomość, a zatem z formalnego puntu widzenia trzeba przeprowadzić
    postępowanie w sprawie rozbiórki i wydać stosowną decyzje
    administracyjną - a sama chwała Rady Miasta tego nie zastąpi.

    > Czy mylę się w którejś kwestii albo czy są jakieś precedensy z 21 wieku
    > i RP3 ?

    Słyszałem o burzeniu pomników komunistów, albo osób, w odniesieniu do
    których uznano, że działały w tych czasach: np. milicjantów. Pod
    Krakowem zgromadzono je w jakimś forcie. U nas zburzyli pomnik
    wdzięczności Armii Radzieckiej.

  • 4. Data: 2019-03-08 13:06:35
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 08 Mar 2019 04:23:08 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

    > 1. Gdzie można się odwoływać?

    Może jest jakiś Komitet Obrony Pedofilów i Kapusi, który chętnie pochyli
    się nad tą tragedią.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 5. Data: 2019-03-08 13:15:27
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 08.03.2019 o 13:06, tracz pisze:

    > Może jest jakiś Komitet Obrony Pedofilów i Kapusi, który chętnie pochyli
    > się nad tą tragedią.

    czyli tracz proponuje KOD-omitów:)))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 6. Data: 2019-03-08 14:57:22
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Może jest jakiś Komitet Obrony Pedofilów i Kapusi, który chętnie pochyli
    > się nad tą tragedią.

    Czy Gazeta Wyborcza do niego należała *w 2004* ?
    [ Tytuł: "POMÓWIENIA księdza Janowskiego" ]
    Jeśli tak to dlaczego z niego wystąpiła dopiero w 2018?

    Czy "ofiary Janowskiego (GW 2018)" mogły się poczuć medialnie
    zastraszone tytułem o "POMÓWIENIACH Jankowskiego (GW 2004)"?
    Czy GW jest odpowiedzialna za to że przez jej medialny parasol ochronny
    "pedofil Janowski" nie poniósł kary za życia?

    Jankowski zmarł w 2010. Prokuratura umorzyła śledztwo po koniec 2004.
    Można było odnieść wrażenie że "medialny parasol ochronny" (także GW)
    miał w tym udział - "Pięć lat bezkarności" się nie liczy?

    --
    A. Filip

  • 7. Data: 2019-03-08 15:40:13
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 8 Mar 2019 10:31:24 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > postępowanie w sprawie rozbiórki i wydać stosowną decyzje
    > administracyjną - a sama chwała Rady Miasta tego nie zastąpi.

    W czasach coraz lepsiejszych zmian już nie trzeba się frasować takimi
    duperelami, bo:

    "Zgodnie z zapowiedziami, pracownicy firmy wynajętej przez NSZZ Solidarność
    zdemontowali nad ranem pomnik ks. Henryka Jankowskiego. To efekt
    wczorajszej uchwały Rady Miasta Gdańska o usunięciu pomnika ze skweru przy
    kościele św. Brygidy w Gdańsku .

    Ciężarówka firmy kamieniarskiej pojawiła się na skwerze między ul.
    Stolarską i kościołem św. Brygidy kilka minut po godz. 8. Robotnicy
    założyli pętlę na posąg ks. Henryka Jankowskiego, a następnie oddzielili
    figurę od kamiennego cokołu. Statua powędrowała do skrzyni ładowniczej
    ciężarówki."

    Czytaj więcej na:
    https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Zdemontowano-po
    mnik-ks-Jankowskiego-n132475.html#tri

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 8. Data: 2019-03-08 16:05:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.03.2019 o 14:57, A. Filip pisze:

> [...]
    > Można było odnieść wrażenie że "medialny parasol ochronny" (także GW)
    > miał w tym udział - "Pięć lat bezkarności" się nie liczy?

    W 2004 roku, to jeszcze taki ksiądz mógłby się bronić i udowodnić, że to
    wyssane z palca. A tera, jak zmarł, to tylko ewentualnie jacyś
    przyjaciele zostają, albo rodzina.

  • 9. Data: 2019-03-08 16:24:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.03.2019 o 15:40, Olin pisze:

> [...]
    > założyli pętlę na posąg ks. Henryka Jankowskiego, a następnie
    > oddzielili figurę od kamiennego cokołu. Statua powędrowała do skrzyni

    Intrygujące. Czytam Ustawę z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane. Art.
    3 pkt. 3 normuje, że pomnik jest budowlą. Art. 31 tejże Ustawy mówi, że
    pozwolenia nie wymaga rozbiórka budowli: niewpisanych do rejestru
    zabytków oraz nieobjętych ochroną konserwatorską, oraz o wysokości
    poniżej 8m, jeżeli ich odległość od granicy działki jest nie mniejsza
    niż połowa wysokości. Być może ten pomnik parametry te spełniał i
    pozwolenie nie było wymagane.

    Rozbiórka obiektów budowlanych, o których mowa wyżej jednak, wymaga
    uprzedniego zgłoszenia organowi administracji
    architektoniczno-budowlanej, w którym należy określić rodzaj, zakres i
    sposób wykonywania tych robót. Zgłoszenia należy dokonać przed terminem
    zamierzonego rozpoczęcia robót budowlanych. Organ administracji
    architektoniczno-budowlanej, w terminie 21 dni od dnia doręczenia
    zgłoszenia, może, w drodze decyzji, wnieść sprzeciw. Do wykonywania
    robót budowlanych można przystąpić, jeżeli organ administracji
    architektoniczno-budowlanej nie wniósł sprzeciwu w tym terminie. Art. 93
    pkt. 3 nakłada penalizuje naruszenie tych przepisów jako wykroczenie.

    Teraz zastanawiam się, czy już te trzy tygodnie temu ktoś złożył
    zgłoszenie i tylko przypadkowo wczoraj zapadła uchwała. Czy po prostu
    nie pomyślał o konieczności zgłoszenia.

  • 10. Data: 2019-03-08 16:43:08
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 8 Mar 2019 16:24:08 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Teraz zastanawiam się, czy już te trzy tygodnie temu ktoś złożył
    > zgłoszenie i tylko przypadkowo wczoraj zapadła uchwała. Czy po prostu
    > nie pomyślał o konieczności zgłoszenia.

    Ja się nad takimi rzeczami zupełnie nie zastanawiam i dziwnie nie wierzę,
    że ziobrotura kiwnie w tej sprawie palcem w bucie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl