  • 41. Data: 2019-03-11 20:09:09
    Temat: Re: Usuwanie pomników - kwestie prawne
    Od: <3...@9...200909.invalid> (Tom N)

    Robert Tomasik w
    <news:5c86ac2b$0$504$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Ja nie znam takiego, który by na terenie kościelnym stanął.

    http://www.infoturystyka.pl/obiekt/pomnik-jana-pawla
    -ii.html

    --
    'Tom N'

  • 42. Data: 2019-03-11 20:30:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.03.2019 o 13:39, J.F. pisze:

    > To to ?
    > https://www.salon24.pl/newsroom/936507,obalili-pomni
    k-ksiedza-jankowskiego-w-gdansku-jest-nagranie

    > Gdzie to odbicie ... moze od opon?
    >
    > Chyba, ze masz na mysli to "sprezynowanie" jak byl pod katem ok 40 stopni.

    Właśnie to. Ponieważ wtedy trzymało się na dwóch kotwach, to intuicja
    podpowiadała "andrzej to jebnie";)

    Shrek

  • 43. Data: 2019-03-11 20:36:28
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Ja nie znam takiego, który by na terenie kościelnym stanął. Przeważnie
    > to samorządy ustawiały. Przynajmniej w mojej okolicy.

    w Suwałkach pomnik JP2 stoi koło kościoła na terenie kościelnym, a
    środki ze zbiórki i z budżetu miasta :

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pomnik_Jana_Paw%C5%82a
    _II_w_Suwa%C5%82kach

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 44. Data: 2019-03-11 20:56:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.03.2019 o 20:09, (Tom N) pisze:

    > http://www.infoturystyka.pl/obiekt/pomnik-jana-pawla
    -ii.html

    Znalazłeś jeden, a mowa była o "legionach". U mnie w mieście stoją dwa
    pomniki. Obydwa powstały krótko po śmierci, ale przed uznaniem za
    świętego. Jeden w formie wielkiego głazu z napisem Jan Paweł II, który
    rzucono cokolwiek bezsensownie na trawniku pośrodku parku miejskiego.
    Kilka lat później postawiono obok ratusza na Rynku już okazały
    ufundowany przez jednego z przedsiębiorców. Żaden na kościelnym terenie
    nie stoi.

  • 45. Data: 2019-03-11 20:59:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.03.2019 o 20:36, u2 pisze:

    > w Suwałkach pomnik JP2 stoi koło kościoła na terenie kościelnym, a
    > środki ze zbiórki i z budżetu miasta :
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Pomnik_Jana_Paw%C5%82a
    _II_w_Suwa%C5%82kach

    Ten stoi na jakimś placu i wnosząc po fotkach raczej wątpię, by teren
    ten stanowił własność Kościoła. To, ze obok jest świątynia niczego tu
    nie zmienia. No i fakt, że samorząd to finansował sugeruje, że na jego
    terenie stoi - choć w przypadku pomników, to już różnie bywało.

  • 46. Data: 2019-03-11 21:03:40
    Od: u2 <u...@o...pl>

> [...]
    > nie zmienia. No i fakt, że samorząd to finansował sugeruje, że na jego
    > terenie stoi - choć w przypadku pomników, to już różnie bywało.

    kiedyś był tam mur i teren kościelny:)

    a ś.p. Józef Gajewski zmarł w wieku 61 lat w 2010, pamiętasz kto wtedy
    zginął w wieku 61 lat ?

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 47. Data: 2019-03-12 12:29:57
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 11 Mar 2019 20:56:02 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    -ii.html

    > Znalazłeś jeden, a mowa była o "legionach".

    W samym Krakowie na terenach kościelnych:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pomniki_Jana_Paw%C5%82
    a_II_w_Krakowie
    1. Pałac biskupi
    2. Kościół św. Maksymiliana Kolbego
    3. Kościół Dobrego Pasterza
    4. Seminarium ks. Zmartwychwstańców
    5. Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Krakowie-Łagiewnikach
    6. Klasztor na Skałce
    7. Kaplica św. Małgorzaty i św. Judyty
    8. Opactwo Cystersów w Mogile
    9. Kościół Arka Pana
    10. Kościół św. Mikołaja z Tolentino w Krakowie

    Pluton już jest. Pozostałe miejscowości wesprą zbożne dzieło i legion się
    uzbiera.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 48. Data: 2019-03-12 13:04:30
    Od: ń <k...@t...sie>

    Trzeba wziąć amerykańskiego sędziego nieprzychylnego podsądnemu ;-)

    -----

  • 49. Data: 2019-03-12 13:09:13
    Od: ń <k...@t...sie>

    A jeśli komuś dach zwieje, razem z więźbą?

    -----

  • 50. Data: 2019-03-12 13:46:58
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:

    > Nie wiesz co mówisz. Jak można przeprowadzić dowód że czyjaś ręka była w
    > czyichś majtkach 30 lat temu? Ale gdy kilku ludzi mówi ci wprost i
    > publicznie o "zabawach" księdza z nimi to należy to potraktować jako
    > silną przesłankę. Dodatkowo, wielu innych przypomina obecnie (choć
    > poniewczasie) sobie plotki i obecność zbyt wielu dzieci na plebanii. A
    > że nie ma dymu bez ognia to lepiej żeby pomnik nie stał. Przynajmniej
    > dopóki nie "utrwali się pogląd o jego wybitności" :)

    "Ręką w majtkach" według polskiego prawa karnego przedawniła się po 30 latach.
    Patrz Roman P. oskarżony o (zwykły) gwałt i stosunek z nieletnią już
    niepodlegający ekstradycji do Kalifornii/USA [orzeczenie SN].

    GW-2018 locuta (niewątpliwy pedofil), causa finita.
    A że GW-2004 walnęła tytuł o POMÓWIENIACH o pedofilię? A kto oskarży
    GW/Agora S.A. o bycie częścią układu chroniącego pedofila za życia?

    P.S. Jak rozumiem Roman P. szanse na pomnik w Polsce ma już kompletnie
    pogrzebane? Co za strata! ;-)

    --
    A. Filip