  • 11. Data: 2005-10-05 12:58:26
    Temat: Re: Rachunek bankowy
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 5 paź o godzinie 14:53, na pl.soc.prawo, SDD napisał(a):

    > Mysle, ze jest to dobry sposob na buractwo, nie uznajace rachunkow
    > bankowych.

    Betonie, bucu - nie widzisz że Renata mówiła o czeku?

    --
    Herbi
    05-10-2005 14:58:21

  • 12. Data: 2005-10-05 12:59:52
    Od: scream <n...@p...pl>

    łysy napisał(a):
    > Jeszcze jedno, jak się spytałem czy to może być konto żony Pani
    > odpowiedziała mi że nie może.
    > Musi być moje osobiste.

    Nie musi. Żeby się z nimi nie użerać - powiedz, że założyłeś sobie konto
    i podaj numer konta żony. Ewentualnie dopisz się jako współwłaściciel
    tego konta, gdyby bank miał problem z tym, że przychodzą pieniądze
    adresowane do Ciebie a nie do żony.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 13. Data: 2005-10-05 13:28:47
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Herbi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Betonie, bucu - nie widzisz że Renata mówiła o czeku?

    Alez buraczku, wiem czym pisala. Jednak, gdy podobny Tobie burak bedzie
    miesiac w miesiac bral czek i musial wystawac w kolejce do okienka w banku,
    to moze da mu to do myslenia?

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 14. Data: 2005-10-05 13:48:32
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Herbi wrote:

    > A że tY "nie" jesteś burakiem - więc szybciutko otwierasz rachunek, płacisz
    > za jego prowadzenie, za przelewy - choć do niczego więcej rachunek cI nie
    > jest potrzebny.

    Płacę za telefon, kilka innych drobiazgów, czasem przelew za graty z
    allegro czy zakupy w internecie. Prowadzenie konta to parę złotych,
    przelewy 50 groszy.

    > Aha - zgaduję jeszcze że "przypadkiem" rachunek prowadzisz w tym samym
    > banku co firma :)

    Niestety nie zgadłeś :(

    > Przecież wtedy firma nie musi zapłacić za przelew w ramach 'swojego" banku
    > - a jeżeli jeszcze to firma była 'wciągającym' cIĘ do banku ...... :P

    Koszty przelewu akurat są pomijalnie małe w porównaiu do życia
    koleżanki z pracy.

    --
    Filip.----------------------------------------------
    ----------------

  • 15. Data: 2005-10-05 15:27:43
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <1jdb7ghpt9gho$.dlg@onet.pl>, Herbi wrote:

    > ROTFL
    >
    > Zwłaszcza podpiszesz odbiór czeku a będzie on bez pokrycia..... :))))
    > Jakiemu pracodwacy by zresztą się chciało potwierdzać czeki ??

    Przeczytałam dwa razy. Nie rozumiem. Rezygnuję.
    Ale nadal chętnie poznam odpowiedź na moje pytanie.

    Renata

  • 16. Data: 2005-10-05 17:52:19
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    czarny napisał/a:
    >1. Nie trzeba.
    Zgoda.

    >2. Praktyka "zmuszania" jest częsta, ale niezgodna z przepisami - polecam
    >lekturę strony www państwowej inspekcji pracy.
    Jw.

    >3. jak są napady, niech zakład pracy wynajmie ochronę - to ja płace co
    >miesiąc za konto, a pracodawca nie mże kasy wydać na ochronę?
    Pod warunkiem, że koszty będą pokrywali "gotówkowicze" - nie chcę
    pośrednio płacić za ich fanaberie.
    Zresztą mamy już analogię - koszty przelewu potrącane są z pensji a nie
    pokrywane przez pracodawcę, więc i niech "gotówkowicze" płacą - tak jest
    uczciwie.:-)

    >4. u mnie w firmie (250 osób) dwie osoby nie mają konta - ja i mój
    >przełożony - dyrektor. mimo wielu "zachęt" i kręcenia nosem, za
    >przeproszeniem w dupie mam, że im to nie na rękę.
    Oczywiście koszty dodatkowe pokrywa pracodawca?:-)

  • 17. Data: 2005-10-05 17:54:09
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Filip Ozimek napisał/a:

    > Koszty przelewu akurat są pomijalnie małe w porównaiu do życia
    >koleżanki z pracy.
    Nie mówiąc już o tym, że wszyscy (via pracodawca) płacą za:
    - ochronę;
    - zabezpieczenie kasy;
    - ubezpieczenia;
    - etc.

  • 18. Data: 2005-10-05 17:59:26
    Od: "MIKI_TK" <m...@p...ITEGOonet.pl>

    > Przecież wtedy firma nie musi zapłacić za przelew w ramach 'swojego" banku
    > - a jeżeli jeszcze to firma była 'wciągającym' cIĘ do banku ...... :P
    > http://praca.interia.pl/wynagrodzenia/art?aid=10228

    Nie spotkałem się jeszcze z tym żeby przelewy z kont firmowych gdziekolwiek
    były bezpłatne
    z reguły w bankach tradycyjnych mając rach. firmowy za KAŻDY przelew płaci
    się 10-15 PLN
    Pozdrawiam
    Michał

  • 19. Data: 2005-10-05 18:46:07
    Od: poreba <d...@p...com>

    Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>
    niebacznie popelnil

> [...]
    > pensji a nie pokrywane przez pracodawcę, więc i niech
    > "gotówkowicze" płacą - tak jest uczciwie.:-)
    Jakbym kiedyś (przez pomyłkę lub niewiedzę) miał do zapłacenia
    dla Ciebie fakturkę - to przypomnij mi abym z kwoty potrącił
    koszta przelewu.
    Tak będzie uczciwiej, prawda? ;)

    --
    pozdro
    poreba

  • 20. Data: 2005-10-05 18:46:08
    Od: poreba <d...@p...com>

    "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> niebacznie popelnil

    > Alez buraczku, ...
    > burak bedzie miesiac w miesiac bral czek i musial wystawac w
    > kolejce do okienka w banku, to moze da mu to do myslenia?

    Jak już wymienicie wszystkie rodzaje z okopowych to może
    powrócicie do meritum:
    czy pracodawca ma prawo ZMUSZAĆ pracownika
    do założenia konta bankowego.

    BTW Mnie onegdaj PRÓBOWANO zmusić do założenia konta w tym samym
    banku, w którym zakład pracy miał konto. Też były argumenty od
    czapy, że to po pierwsze tańsze dla ZAKŁADU a i dla mnie będzie
    wygodniejsze, bo wiecej bankomatów, bo niższe opłaty za prowadzenie
    konta itp.
    I chociaż nie była to sytuacja gdy chciałem sobie na złość zrobić
    krzywdę wyższymi prowizjami (decydowały inne uwarunkowania związane
    z moim ówczesnym bankiem) to najważniejsze, że zakład pracy MOŻE
    wypłacać wynagrodzenie na konto osobiste PO uzyskaniu zgody
    pracownika.
    (pytacz niech sam poszuka w kp, mnie się znowu grzebać nie chce)

    --
    pozdro
    poreba