  • 1. Data: 2005-10-05 10:13:32
    Temat: niezgodność towaru z umową po wygaśnięciu gwarancji
    Od: "plusz" <p...@n...irc.beztego.pl>

    witam,

    sklep w lipcu 2004 sprzedał mi piekarnik - gwarancja 12 miesięcy
    ja jestem konsumentem, sklep przedsiębiorcą

    piekarnik zepsuł się wczoraj
    chcę skorzystać z ustawy... o niezgodności towaru z umową..., ale chcę, że
    by to odbyło się w miarę sprawnie

    podpowiedzcie proszę co może zrobić sklep (mały sklepik), aby nie płacić z
    własnej kieszeni za naprawę? czy może żądać zwrotu od producenta lub
    dostawcy sprzętu? wiem że ustawa o niezgodności .. nie obowiązuje w
    transakcjach pomiędzy przedsiębiorcami

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 2. Data: 2005-10-05 10:25:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <di08vq$qce$1@inews.gazeta.pl>, plusz wrote:
> [...]
    > piekarnik zepsuł się wczoraj
    > chcę skorzystać z ustawy... o niezgodności towaru z umową..., ale chcę, że

    Zależy od sprzedawcy. Jak się uprze będzie bardzo niesprawnie. Na początek
    będziesz musiał udowodnić istnienie wady w momencie wydania towaru.

> [...]
    > własnej kieszeni za naprawę? czy może żądać zwrotu od producenta lub
    > dostawcy sprzętu? wiem że ustawa o niezgodności .. nie obowiązuje w

    Akurat może i taką możliwość wskazuje właśnie rzeczona ustawa.
    Art. 12.
    1. W przypadku zaspokojenia roszczeń wynikających z niezgodności towaru
    konsumpcyjnego z umową sprzedawca może dochodzić odszkodowania od
    któregokolwiek z poprzednich sprzedawców, jeżeli wskutek jego działania
    lub zaniechania towar był niezgodny z umową sprzedaży konsumenckiej. Do
    odpowiedzialności odszkodowawczej stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego o
    skutkach niewykonania zobowiązań.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2005-10-05 10:52:07
    Od: g...@p...onet.pl

    > Zależy od sprzedawcy. Jak się uprze będzie bardzo niesprawnie. Na początek
    > będziesz musiał udowodnić istnienie wady w momencie wydania towaru.

    A niby dlaczego?

  • 4. Data: 2005-10-05 11:08:00
    Od: "plusz" <p...@n...irc.beztego.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
> [...]
    > odpowiedzialności odszkodowawczej stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego o

    ok
    podpowiedziałem sklepowi - może coś uda im się wywalczyć z Amicą :)

    BTW. czy jeśli skorzystałem z gwarancji (poprawa mocowania innego elementu 8
    miesięcy temu) to ma to jakikolwiek wpływ na moje prawa wobec sprzedawcy?

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 5. Data: 2005-10-05 11:56:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <5...@n...onet.pl>, g...@p...onet.pl wrote:
    > A niby dlaczego?

    Bo minęlo 6 miesięcy od chwili wydania i nie ma domniemania istnienia
    wady.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2005-10-05 11:56:42
    Od: g...@p...onet.pl

    > BTW. czy jeśli skorzystałem z gwarancji (poprawa mocowania innego elementu 8
    > miesięcy temu) to ma to jakikolwiek wpływ na moje prawa wobec sprzedawcy?

    Nie.
    Gwarancja to jest jedna rzecz a "niezgodność tow z um" - druga. Obie niezależne
    od siebie.

  • 7. Data: 2005-10-05 12:14:34
    Od: g...@p...onet.pl

    > Bo minęlo 6 miesięcy od chwili wydania i nie ma domniemania istnienia
    > wady.

    Chyba coś nie doczytałeś, albo źle zinterpretowałeć

    Art. 10. 1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową
    jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego
    towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli
    przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić,
    jednakże nie poniżej jednego roku.
    2. Roszczenia kupującego określone w art. 8 przedawniają się z upływem roku od
    stwierdzenia przez kupującego niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową;
    przedawnienie nie może się skończyć przed upływem terminu określonego w ust. 1.
    W takim samym terminie wygasa uprawnienie do odstąpienia od umowy.
    3. Zawiadomienie sprzedawcy o niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową
    przerywa bieg przedawnienia. Przedawnienie nie biegnie w czasie wykonywania
    naprawy lub wymiany oraz prowadzenia przez strony, nie dłużej jednak niż przez
    trzy miesiące, rokowań w celu ugodowego załatwienia sprawy.
    4. Upływ powyższych terminów nie wyłącza wykonania uprawnień wynikających z
    niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową, jeżeli sprzedawca w chwili zawarcia
    umowy wiedział o niezgodności i nie zwrócił na to uwagi kupującego.

  • 8. Data: 2005-10-05 12:22:40
    Od: g...@p...onet.pl

    Moim zdaniem powinieneś postępić w następujący sposób:
    Wysyłasz listem poleconym lub doręczasz sklepowi (za potwierdzeniem odbioru)
    reklamację. W tej reklamacji sugerujesz wymianę piekarnika na nowy. Odwracasz
    się na pięcie i wychodzisz.
    Czekasz 14 dni, jak nie otrzymasz odpowiedzi ze sklapu - reklamacja przyjęta na
    Twoich warunkach.
    A potem... to już inna bajka. Nawet ze sprawą w sądzie heheheh.

  • 9. Data: 2005-10-05 12:29:01
    Od: "Marek Radwański" <l...@g...pl>

    g...@p...onet.pl napisał(a):

    > Chyba coś nie doczytałeś, albo źle zinterpretowałeć
    >
    > Art. 10.

    art 10 nie ma nic tu do rzeczy, jest za to na rzeczy art. 6 i to k.c. :))

    pzdr

    marek radwanski

  • 10. Data: 2005-10-05 12:30:14
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 5 paź o godzinie 14:22, na pl.soc.prawo, g...@p...onet.pl
    napisał(a):

    > Moim zdaniem powinieneś postępić w następujący sposób:
    > Wysyłasz listem poleconym lub doręczasz sklepowi (za potwierdzeniem odbioru)
    > reklamację.

    Nominacja do Nagrody Nobla dla tego pana :P
    Największy babol miesiąca
    *Reklamuje* produkt któremu okres gwarancji skończył się prawie 3 miesiące
    temu ....... ROTFL

    > W tej reklamacji sugerujesz wymianę piekarnika na nowy. Odwracasz
    > się na pięcie i wychodzisz.

    Brawo.

    > Czekasz 14 dni,

    Dlaczego 14?
    Jakich dni - roboczych, kalendarzowych ..... ale sie szaleju nażarałeś -
    greem.

    > jak nie otrzymasz odpowiedzi ze sklapu - reklamacja przyjęta na
    > Twoich warunkach.

    :/

    > A potem... to już inna bajka. Nawet ze sprawą w sądzie heheheh.

    I z rozpędu walnij baranka w ścianę - może ci trybka zaskoczą.

    --
    Herbi
    05-10-2005 14:30:12