  • 1. Data: 2005-10-05 08:29:33
    Temat: Fikcyjne przepisanie auta - pytania
    Od: "york" <r...@w...pl>

    Witam

    Mam taki o to problem.
    Dobrzy znajomi poprosili mnie , zebym zgodzil sie na przepisanie ich
    auta na mnie. Maja spore zadluzenie w urzedach i pomalu splacaja, ale
    dlug jest na tyle duzy, ze ciagle maja wizyty komornikow i proby zajecia
    majatku. Zaprzyjazniony ich komornik zaproponowal zrobic licytacje
    auta przez ich firme i fikcyjna sprzedaż mi tego pojazdu za nieduza kwote 11 tys.

    Czy zgadzajac sie na to wszystko narazam sie na duze problemy ?
    wiem , ze powinno sie taka umowe kupna zglosic do urzedu i zaplacic podatek ,
    ale oni chca to zostawic miedzy nami i nigdzie nie zglaszac.
    Moze ktos z was mial podobna sytuacje , badz wie jak wyglada podobna procedura.
    Nie chcialbym byc dobrym kolega, a pozniej sam splacac z tego tytulu jakies
    naleznosci
    po latach.

  • 2. Data: 2005-10-05 08:51:22
    Temat: Re: Fikcyjne przepisanie auta - pytania
    Od: "Mirek" <m...@w...pl>

    Do US musisz to zgłosić bo jak wyjdzie (a napewno wyjdzie) to ci karę
    wlepią.

    Poza tym ubezpieczenie autka będzie na ciebie. Jak spowodują wypadek ze
    swojej winy to TY dostanie po d..ie.
    Życiejest brutalne i zastanów się zanim podejmiesz decyzję.

  • 3. Data: 2005-10-05 09:31:01
    Od: "york" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Mirek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > TY dostanie po d..ie.
    > Życiejest brutalne i zastanów się zanim podejmiesz decyzję.
    A czy jesli zaplaca ten podatek , to mozna to zrobic np. tak , ze ja im te
    auto wypożyczam i bedzie nadal zarejestrowane na nich i ubezpieczone ?

  • 4. Data: 2005-10-05 09:43:00
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    york napisał(a):

    > A czy jesli zaplaca ten podatek , to mozna to zrobic np. tak , ze ja
    > im te auto wypożyczam i bedzie nadal zarejestrowane na nich i
    > ubezpieczone ?

    Wiesz co, daj Ty sobie spokój z machlojkami.Chcesz stracić przyjaciela -
    pożycz mu pieniądze. Naprawdę masz ochotę ponosić konsekwencje cudzych
    zachowań? Jak myślisz, dlaczego "oni" chcą to auto "przepisać" na
    Ciebie (w dodatku fikcyjnie)?

    Justyna
    "I Polska też jest państwem prawa. Jakieś prawo tutaj obowiązuje."
    Johnson

  • 5. Data: 2005-10-05 09:43:48
    Od: jaszczur <m...@c...op.pl>

    Przeglądam pl.soc.prawo
    a tam użytkownik york pisze:

> [...]
    > auta przez ich firme i fikcyjna sprzedaż mi tego pojazdu za nieduza kwote 11 tys.

    Przez jaką firmę licytacja??
    Kto zapłaci wylicytowaną kwotę?
    Na samochodzie ustanowiony jest zastaw rejestrowy, samochód jest
    przewłaszczony na rzecz jakiegoś wierzyciela?

    > Czy zgadzajac sie na to wszystko narazam sie na duze problemy ?
    To zależy. Ja osobiście bym się w to nie pchał. Dlaczego?
    A na przykład należałoby sprawdzić czy swoim zachowaniem wyczerpujesz
    dyspozycję określoną w art. 18 § 3 kk w związku z art. 300 kk.
    (pozorna sprzedaż za zaniżoną wartość pojazdu).

    --
    '''..\
    < _| (

  • 6. Data: 2005-10-05 11:06:50
    Od: "york" <r...@w...pl>

    > Przez jaką firmę licytacja??

    Licytacja ma byc zrobiona przez firme komornicza,
    ktora sama im zaproponowala takie rozwiazanie , zeby inny
    komornik nie mogl zabrac auta.

    > Kto zapłaci wylicytowaną kwotę?

    Nikt jej nie bedzie placicl .Wszytko tylko na papierze.

    > Na samochodzie ustanowiony jest zastaw rejestrowy, samochód jest
    > przewłaszczony na rzecz jakiegoś wierzyciela?

    Nie ma jeszcze na nim zastawu.

> [...]
    > dyspozycję określoną w art. 18 § 3 kk w związku z art. 300 kk.
    > (pozorna sprzedaż za zaniżoną wartość pojazdu).

    Wartosci nie moza podwazyc bo auto jest warte ok 15 tys ale ma delikatne
    uszkodzenie drzwi wiec warte jest realnie ok 11-12tys.

    Zakladajac ze zgodze sie i oni zaplaca za mnie podatek od tej umowy kupna , to
    czy mozna zrobic to tak, ze ja im te auto wypożyczam i bedzie nadal zarejestrowane
    na nich i ubezpieczone ?

  • 7. Data: 2005-10-05 11:22:40
    Od: jaszczur <m...@c...op.pl>

    Przeglądam pl.soc.prawo
    a tam użytkownik york pisze:

    > Licytacja ma byc zrobiona przez firme komornicza,
    > ktora sama im zaproponowala takie rozwiazanie , zeby inny
    > komornik nie mogl zabrac auta.
    A co to jest ta "firma komornicza"?

    > Nikt jej nie bedzie placicl .Wszytko tylko na papierze.
    A co z wierzycielami? Oni nie będą zaspokajani z kwoty uzyskanej
    ze sprzedaży? Kto jest beneficjentem tej transakcji?

    > Nie ma jeszcze na nim zastawu.
    Sprawdzałeś? Czy wierzysz na słowo dłużnikom - znajomym.

    Z tego co widzę to jest to transakcja pozorna mająca na celu
    pomniejszenie majątku dłużników co spełnia dyspozycje określone
    w art. 300 kk. Jeśli wierzyciele zawiadomią o tym prokuraturę,
    to będziesz wzywany na przesłuchanie. Jeżeli lubisz takie
    zabawy to uczestnicz w tym procederze. Jeśli nie - to sobie odpuść.

    --
    mj

  • 8. Data: 2005-10-05 11:24:40
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Nie chcialbym byc dobrym kolega, a pozniej sam splacac z tego tytulu jakies
    naleznosci
    > po latach.

    Nie zgadzaj sie na to i tyle. Jak ten samochod rozwalą to ty stracisz
    znizki z OC a nie oni.

  • 9. Data: 2005-10-05 12:17:30
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    york wrote:

    > Nikt jej nie bedzie placicl .Wszytko tylko na papierze.

    Nie ma czegoś takiego jak fikcyjnie na papierze.
    Dla US transakcja się odbyła.
    Jak nie będziesz potrafił powiedzieć skąd miałeś na zakup samochodu to
    dostaniesz 75% podatku od nieujawnionych dochodów.
    Przecież "kupiłeś".
    Po za tym za wyprzedaż majątku w celu uniknięcia egzekucji komorniczej
    grozi ładnę parych lat.

    Twoi znajomi durnego frajera szukają, a ty się sam podkładasz.

    Minimum paroletnie. Dostaniesz najwyżej w zawieszeniu.

    > Zakladajac ze zgodze sie i oni zaplaca za mnie podatek od tej umowy kupna , to
    > czy mozna zrobic to tak, ze ja im te auto wypożyczam i bedzie nadal zarejestrowane
    > na nich i ubezpieczone ?

    Ty frajer jesteś jakich mało.

  • 10. Data: 2005-10-05 12:24:23
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 5 paź o godzinie 13:06, na pl.soc.prawo, york napisał(a):

    > Nikt jej nie bedzie placicl .Wszytko tylko na papierze.

    Ależ będzie płacił - i to w dodatku Ty - jako licytujący który zadeklarował
    najwyższą kwotę :)

    --
    Herbi
    05-10-2005 14:24:21