  • 21. Data: 2020-10-26 03:37:50
    Temat: Re: RP3 100 lat za Nig... tfu, za Wybrzeżem Kości Słoniowej
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Oct 2020 12:27:31 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Tak.

    Nie jest, bo by sie nam ustroj rozsypal :-)

    > A nie powinieneś. To jedna z orm oszustw na szkodę NFZ. Lekarz bierze od
    > Ciebie za wizytę, a ejdnoczesnie wykazuje Cię do NFZ. Wejdź sobie na
    > konto na NFZ (bo to ni ZUS) i popatrz, czy NFZ nie zapłacił za coś, za
    > co Ty zapłąciłeś. Wielu lekarzy tak kombinuje, ale dokąd pacjent sam nie
    > zorientuje się, to jest to nie do wyłapania.

    Naprawde ?
    O ile sie orientuje, to aby specjalista dostal pieniadze z NFZ, to
    musi miec skierowanie od lekarza POZ.
    A tu nie ma.
    No chyba, ze bylo wystawione i lekarz je jednak jakos od pacjenta
    wycygani.

    J.

  • 22. Data: 2020-10-26 10:52:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.10.2020 o 03:37, J.F. pisze:
> [...]
    > z NFZ, to musi miec skierowanie od lekarza POZ. A tu nie ma. No
    > chyba, ze bylo wystawione i lekarz je jednak jakos od pacjenta

    Nie do każdego specjalisty potrzebujesz skierowanie od lekarza POZ. Do
    dentysty przykładowo nie. Ginekolog, psychiatra - to tak z głowy. Gdzieś
    to jest w jakimś rozporządzeniu. I ci lekarze kombinują. Oczywiście nie
    wszyscy, ale zawsze kilku się znajdzie. Psychiatrzy przykładowo mają
    dobrze, bo przesłuchanie pacjentów jest często niemożliwe.

    Po za tym nawet skierowania tu nie przeszkadzają w niczym. U nas
    kilkanaście lat temu obczaiłem taką sytuację, że zgłaszał się do
    szpitala pacjent ze skierowaniem w kierunku wszczepienia endoprotezy.
    Ordynator go informował, że NFZ, to mu przyzna endoprotezę za dwa lata,
    ale oni mają taka fundację i ta fundacja ma endoprotezy. Pacjent wpłaci
    "cegiełkę" na fundację, a fundacja mu ufunduje endoprotezę za połowę
    ceny, bo resztę fundują "enigmatyczne" siły. Pacjent płacił o ile
    pamiętam nieco ponad 3.000 zł, a Fundacja "sprzedawała" mu tę
    endoprotezę, którą NFZ dla pacjenta przysłała - bo one są numerowane.

    --
    Robert Tomasik

  • 23. Data: 2020-10-26 13:00:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Nie do każdego specjalisty potrzebujesz skierowanie od lekarza POZ.
    >Do
    >dentysty przykładowo nie. Ginekolog, psychiatra - to tak z głowy.
    >Gdzieś

    Hm, z glowy to ja okuliste i dermatologa ... ale to bylo i se ne vrati

    Ale cos mi google podpowiada
    ginekolog i położnik
    onkolog
    psychiatra
    wenerolog
    dentysta.

> [...]
    >wszyscy, ale zawsze kilku się znajdzie. Psychiatrzy przykładowo mają
    >dobrze, bo przesłuchanie pacjentów jest często niemożliwe.

    A moze oni po prostu juz zrealizowali model nigeryjski - za leczenie
    placi NFZ, a pacjent tylko doplaca :-)

> [...]
    >szpitala pacjent ze skierowaniem w kierunku wszczepienia endoprotezy.
    >Ordynator go informował, że NFZ, to mu przyzna endoprotezę za dwa

    A w tym miejscu to tak nie calkiem sklamal :-(

> [...]
    >pamiętam nieco ponad 3.000 zł, a Fundacja "sprzedawała" mu tę
    >endoprotezę, którą NFZ dla pacjenta przysłała - bo one są numerowane.

    I NFZ przysyla tak na konkretnego pacjenta, czy szpital sobie zamawia,
    a potem sie jakos z NFZ rozliczaja - moze i z konkretnym numerem..

    J.

  • 24. Data: 2020-10-26 13:39:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.10.2020 o 13:00, J.F. pisze:

    > A moze oni po prostu juz zrealizowali model nigeryjski - za leczenie
    > placi NFZ, a pacjent tylko doplaca :-)

    Nie chce mi się szukać po necie szczegółów, ale jak jeszcze były
    wojewódzkie kasy chorych, to dyrektor katowickiej zaproponował, by
    pacjenci mieli takie karty płatnicze, którymi będą płacili. Chodziło o
    tu, ze pacjent wie, kiedy Fundusz płaci. Zrobił się taki rejwach, że
    dyrektora usunięto i nikt do tematu do dziś nie powrócił.

    > A w tym miejscu to tak nie calkiem sklamal :-(

    No właśnie to było łgarstwo, bo endoprotezy z NFZ nawet na składzie mieli.

    > I NFZ przysyla tak na konkretnego pacjenta, czy szpital sobie zamawia, a
    > potem sie jakos z NFZ rozliczaja - moze i z konkretnym numerem..

    O ile pamiętam, to mieli na składzie, ale w dokumentacji medycznej
    odnotowuje się numer - nawet nie do NFZ. Czasem po tych numerach na
    szybko można zwłoki zidentyfikować, jak jest problem, bo producent
    kataloguje szpital, który to wszczepiał, a tam już znajdujesz pacjenta.
    Fundacja nigdy nie kupiła żadnej endoprotezy. Zresztą w sumie kupowałeś
    cegiełkę, a nie endoprotezę. Zarzuty były o korupcję, a nie oszustwo.

    --
    Robert Tomasik