    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: RP3 100 lat za Nig... tfu, za Wybrzeżem Kości Słoniowej
    Date: Mon, 26 Oct 2020 13:00:01 +0100

    dyskusyjnych:5f969c57$0$560$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 26.10.2020 o 03:37, J.F. pisze:

    >Nie do każdego specjalisty potrzebujesz skierowanie od lekarza POZ.
    >Do
    >dentysty przykładowo nie. Ginekolog, psychiatra - to tak z głowy.
    >Gdzieś

    Hm, z glowy to ja okuliste i dermatologa ... ale to bylo i se ne vrati

    Ale cos mi google podpowiada
    ginekolog i położnik
    onkolog
    psychiatra
    wenerolog
    dentysta.

    >to jest w jakimś rozporządzeniu. I ci lekarze kombinują. Oczywiście
    >nie
    >wszyscy, ale zawsze kilku się znajdzie. Psychiatrzy przykładowo mają
    >dobrze, bo przesłuchanie pacjentów jest często niemożliwe.

    A moze oni po prostu juz zrealizowali model nigeryjski - za leczenie
    placi NFZ, a pacjent tylko doplaca :-)

    >Po za tym nawet skierowania tu nie przeszkadzają w niczym. U nas
    >kilkanaście lat temu obczaiłem taką sytuację, że zgłaszał się do
    >szpitala pacjent ze skierowaniem w kierunku wszczepienia endoprotezy.
    >Ordynator go informował, że NFZ, to mu przyzna endoprotezę za dwa
    >lata,

    A w tym miejscu to tak nie calkiem sklamal :-(

    >ale oni mają taka fundację i ta fundacja ma endoprotezy. Pacjent
    >wpłaci
    >"cegiełkę" na fundację, a fundacja mu ufunduje endoprotezę za połowę
    >ceny, bo resztę fundują "enigmatyczne" siły. Pacjent płacił o ile
    >pamiętam nieco ponad 3.000 zł, a Fundacja "sprzedawała" mu tę
    >endoprotezę, którą NFZ dla pacjenta przysłała - bo one są numerowane.

    I NFZ przysyla tak na konkretnego pacjenta, czy szpital sobie zamawia,
    a potem sie jakos z NFZ rozliczaja - moze i z konkretnym numerem..

    J.