  • 1. Data: 2010-01-14 11:09:49
    Temat: Pytanie o zaproszenia z Facebooka
    Od: "PrzemeK" <p...@n...com.pl>

    Witam szanowna grupe!

    Mam takie dosc dziwne pytanie. Sytuacja wyglada tak:
    Czasami kazdy z nas dostaje od swoich znajomych zaproszenia do portali
    spolecznosciowych (tu konkretnie chodzi o Facebook'a). Ja osobiscie nigdy
    tam nie zakladalem konta ani nie podawalem im zadnych swoich danych
    osobowych, kontaktowych itd itp... No i przed chwila dostalem kolejne
    zaproszenie od kolegi... W standardzie jest u nich ze przysylaja jako
    zalaczenie do zaproszenia rowniez wczesniejsze zaproszenia od znajomych
    ktorzy sa na Facebooku - tu jeszcze nic dziwnego nie ma... Ale w tym samym
    mailu jest cos takiego jak: "Inne osoby, które możesz znać na Facebooku:" i
    tu mam 9 osob ktore moglbym tam znalezc. Moje zdziwienie wzbudzilo to ze ja
    faktycznie znam mniej lub bardziej wszystkie 9 osob! Qwa, skad Facebook wie
    o tym ze kiedys 2 lata temu kolega nazwijmy go Zbyszek mial okazje przez 3
    dni ze mna wpsolpracowac i go znam? Mimo ze od tego czasu nie utrzymuje z
    nim kontaktu???? Rozumiem ze Facebook jakos porownuje dane osob ktore podaja
    swoje adresy mailowe czy inne dane i porownuje te dane z moja ksiazka
    adresowa i dobiera osoby wg "trafien". Ale czy to jest legalne??? A moze
    robia to zupelnie inaczej???

    Pozdrawiam.
    ----
    PrzemeK

  • 2. Data: 2010-01-14 12:22:15
    Temat: Re: Pytanie o zaproszenia z Facebooka
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Jan 14, 12:09 pm, "PrzemeK" <p...@n...com.pl> wrote:
> [...]
    > swoje adresy mailowe czy inne dane i porownuje te dane z moja ksiazka
    > adresowa i dobiera osoby wg "trafien". Ale czy to jest legalne??? A moze

    Zbyszek pozwolil sobie poszukac znajomych wedlug swojej ksiazki
    adresowej. I stad facebook wie ze jestes jego znajomym. Legalne,
    kolega Zbyszek udostepnil swojekontakty firmie zewnetrznej.

  • 3. Data: 2010-01-14 14:22:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    SzalonyKapelusznik pisze:

    > Zbyszek pozwolil sobie poszukac znajomych wedlug swojej ksiazki
    > adresowej. I stad facebook wie ze jestes jego znajomym. Legalne,
    > kolega Zbyszek udostepnil swojekontakty firmie zewnetrznej.

    Na ile legalnie? Zwłaszcza że Zbyszek pewnie nie wiedział, że
    FaceBook grzebał w jego książce adresowej? Co, jeśli uznamy, że te maile
    to dane osobowe?

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2010-01-14 14:59:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Na ile legalnie? Zwłaszcza że Zbyszek pewnie nie wiedział, że FaceBook
    > grzebał w jego książce adresowej? Co, jeśli uznamy, że te maile to dane
    > osobowe?

    to sie mozesz isc bujac.
    Facebook nie obowiązują polskie ustawy.

  • 5. Data: 2010-01-14 15:12:41
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-01-14 15:22, Liwiusz wrote:

    > Na ile legalnie? Zwłaszcza że Zbyszek pewnie nie wiedział, że FaceBook
    > grzebał w jego książce adresowej? Co, jeśli uznamy, że te maile to dane
    > osobowe?

    No rzeczywiście, bezczelny fejsbuk :-)

    FB wyświetla taką zachętę:

    Dzięki Tobie wielu Twoich znajomych jest już na Facebooku. Znajdź swoich
    znajomych z Gmail za pomocą swojego konta u...@g...com

    a potem życzy sobie podania hasła do konta. Na pewno wyłudza :-P i
    przetwarza :)

  • 6. Data: 2010-01-14 17:37:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PrzemeK" <p...@n...com.pl> napisał w wiadomości

    Wydaje mi się, że po prostu analizują osoby, które mają kontakty z tymi,
    którzy Cię zapraszają.

  • 7. Data: 2010-01-14 19:26:59
    Od: " Bruksa New" <b...@g...pl>

    Spróbuj sie wypisać, to dopiero spotka Cię suprajz...
    Pozdrawiam
    bruksa

  • 8. Data: 2010-01-14 20:11:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Liwiusz wrote:

    > Na ile legalnie? Zwłaszcza że Zbyszek pewnie nie wiedział, że
    > FaceBook grzebał w jego książce adresowej? Co, jeśli uznamy, że te
    > maile to dane osobowe?

    facebook podczas rejestracji pyta sie czy chcesz dać sobie przegrzebać
    skrzynkę pocztową.

  • 9. Data: 2010-01-14 20:21:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > facebook podczas rejestracji pyta sie czy chcesz dać sobie przegrzebać
    > skrzynkę pocztową.

    Tylko z tego nijak nie wynika, że może w ten sposób przetwarzać dane
    osobowe i wysyłać spam (niezamówioną informację handlową).

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2010-01-14 22:13:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2010-01-14, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Tylko z tego nijak nie wynika, że może w ten sposób przetwarzać dane
    > osobowe i wysyłać spam (niezamówioną informację handlową).

    Zdaje się, że inicjatywa to była kolegi, nie fejsbóka a na taką
    lub inną zawartość mejla zgodę wyraził też ten kolega akceptując
    regulamin. Fejsbók sam z siebie ZCW nikomu poza fejsbókiem mejli
    nie wysyła.

    --
    Marcin