  • 1. Data: 2010-01-13 23:44:35
    Temat: Jak to jest ze swastyką?
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Witam, poczytałem trochę w sieci ale nie znalazłem nic bezpośrednio
    konkretnego.
    Chcę wykorzystać ten symbol:
    http://www.symbols.com/pics/big/51/5112.gif
    w pewnej stronie internetowej.

    Jak wiemy zakaz jest publikowania symbol nazistowskich, pytanie tylko
    czy ten symbol jest nazistowski?
    Jest odbiciem lustrzanym, ma te kwadraty w środku na końcach ramion,
    jedynie wspólne położenie jest pod kątem 45*.

    http://www.symbols.com/encyclopedia/51/5115.html
    > This is a Greek variation of a fylfot of the sauvastika type. It is found on an
    amphora from around 500 B.C.
    więc teoretycznie to rodzaj wymówki, pytanie na ile prawdziwej.

  • 2. Data: 2010-01-14 01:41:11
    Temat: Re: Jak to jest ze swastyką?
    Od: Koziołek <d...@X...pl>

    Osadnik napisał:
    > Witam, poczytałem trochę w sieci ale nie znalazłem nic bezpośrednio
> [...]

    Jak znam Twoje szczęście, pręgierzowy bracie, to i tak Cię upierdolą -
    choćby to był haft z majtek Matki Teresy ;)

    Z harcerskim pozdrowieniem,

    Koziołek
    --
    http://www.przepraszamzacrossposta.blox.pl

  • 3. Data: 2010-01-14 10:42:39
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    Koziołek napisał(a) w <hilsnn$9b9$1@inews.gazeta.pl> :

    > Jak znam Twoje szczęście, pręgierzowy bracie, to i tak Cię upierdolą -
    > choćby to był haft z majtek Matki Teresy ;)
    10/10

    --
    Maciek
    I spend my time wasting yours.

  • 4. Data: 2010-01-14 12:32:12
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Thu, 14 Jan 2010 02:41:11 +0100, Koziołek napisał(a):

    > Jak znam Twoje szczęście, pręgierzowy bracie, to i tak Cię upierdolą -
    > choćby to był haft z majtek Matki Teresy ;)

    Popłakałem się =)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 5. Data: 2010-01-15 00:28:15
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Osadnik" <o...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > http://www.symbols.com/encyclopedia/51/5115.html
    > więc teoretycznie to rodzaj wymówki, pytanie na ile prawdziwej.

    wymowki?
    widziales kiedys zeby nazista mial taki znaczek jak twoj?
    jak by sie upierac to + tez jest podobny, prawda?

  • 6. Data: 2010-01-15 11:55:08
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > w pewnej stronie internetowej.
    >
    > Jak wiemy zakaz jest publikowania symbol nazistowskich, pytanie tylko

    A mnie w ogóle zastanawia cały ten zakaz. Jest w ogóle coś takiego jak "symbol
    nazistowski"? O ile wiem to, co powszechnie zwie się swastyką, to jakiś
    indyjski (i nie tylko) symbol istniejący na długo przed pojawieniem się kogoś
    takiego jak naziści czy Hitler i został jedynie przez tych ostatnich
    przywłaszczony jako "ich" emblemat. Na jakiej więc podstawie można karać za
    jego używanie? Takiej, że się komuś kojarzy z nazistami i Hitlerem? To jego
    problem, że ma zboczone skojarzenia. Mnie się może kojarzyć z mitologią
    staroindyjską (byłoby to nawet bardziej słuszne skojarzenie jeśli porówna się
    okres czasu, w którym znaczek ten identyfikował nazistów z okresem czasu, w
    którym z nazizmem nie miał nic wspólnego).

    Czy jak ktoś rozpęta następną wojnę światową, swoje działania będzie sygnował
    egipskim hieroglifem Ankh i ktoś tę wojnę przeżyje, to po jej zakończeniu
    używanie Ankh będzie zakazane? Na jakiej podstawie? Niby inicjator tej wojny
    go wymyślił?

  • 7. Data: 2010-01-15 13:52:34
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > używanie Ankh będzie zakazane? Na jakiej podstawie? Niby inicjator tej wojny

    Nazizm byl para-religią, szkodliwą - co wykazała praktyka. Może chodzi
    więc nie o karanie samego symbolu (bo on nie jest niczemu winny), ale
    w miarę możliwości o przeciwdziałanie tendencjom reaktywującym nazizm?

    Zresztą bardzo podobnie jest z komunizmem.

  • 8. Data: 2010-01-15 18:08:44
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 15 Jan 2010 12:55:08 +0100, Piotrek napisał(a):

    > Takiej, że się komuś kojarzy z nazistami i Hitlerem? To jego
    > problem, że ma zboczone skojarzenia.

    Ma normalne skojarzenia. Więcej ludzi wie o nazistach niż staroindyjskich
    religiach.

    Henry

  • 9. Data: 2010-01-16 12:56:07
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał

> [...]
    > się kogoś
    > takiego jak naziści czy Hitler i został jedynie przez tych ostatnich

    I wystarczy. Praktycznie nikogo nie obchodzi co ten znak oznaczał
    setki lat temu a nawet mało kto wie że w ogóle istniał przed
    faszyzmem. Za to całkiem niedawno miliony ludzi zostały pod tym
    znakiem pomordowane czy w inny sposób pokrzywdzone i to przesądza o
    jego współczesnym znaczeniu.

> [...]
    > To jego
    > problem, że ma zboczone skojarzenia. Mnie się może kojarzyć z

    A kogo obchodzi z czym się tobie kojarzy? To co piszesz to zwykłe
    struganie wariata.

  • 10. Data: 2010-01-16 13:48:12
    Od: "Papa Smerpfs" <s...@s...eu>

    Órzytkownik "Alek" napisał:
> [...]
    > inny sposób pokrzywdzone i to przesądza o jego współczesnym znaczeniu.
    >
    > A kogo obchodzi z czym się tobie kojarzy? To co piszesz to zwykłe

    wariata to widz że to ty strugasz:O)
    sfastyka to jeden z setek symboli boga słońca na całym świecie od tysięcy
    lat!!!!

    dziwi mnie to że kretyni wypowiadaja się o zakazach używania sfastyk, a nie
    rozumieją ze hitlerowskie niemcy zostały stworzone i chojnie finansowane
    przez ruskich, oraz wielką brytanię i usa, a konktetniej to przez banki
    centralne w tych krajach, a jakoś nikomu sierp i młot nie przeszkadza, ani
    tym bardziej symbole bankowe i ich polityki, czyli finansowanie kolejnych
    wojen i zbrodni dla pieniędzy!!!!!

    żaden hitler sfastyki nie wymyślił, żaden hitler ani żadni naziści nie
    wywołali by nigdy wojny bez chojnego i wieloletniego sponsorowania w
    towarach i pieniądzach przez sowietuf i banki angli i stanuf!!!