  • 1. Data: 2010-01-14 11:09:56
    Temat: Auto w firmie - pytania
    Od: "wsa" <w...@w...pl>

    Witam,
    kilka pytań co do samochodu w firmie (jednoobosowa DG, VAT, KPiR):

    1. Czy można mieć "na firmę" zwykły samochód osobowy?
    2. Kupując na umowe K-S VAT oczywiście jest n/p i odliczamy tylko dochodowy
    przez amortyzację?
    3. Jaka jest maksymalna rata amortyzacyjna (np. samochód za 7000zł) i na ile
    rat można to rozłożyć minimalnie/maksymalnie?
    4. Mają już samochód w firmie jak rozpocząć odliczanie paliwa (jaka
    ewidencja, jak z podatkami /doch./vat/)
    5. Przy zakańczeniu prowadzenia d.g. samochód sprzedajemy już tylko na FV
    marża (bez VAT)?

    Z góry dziękuję

  • 2. Data: 2010-01-14 20:19:21
    Temat: Re: Auto w firmie - pytania
    Od: rafulec <d...@g...pl>

    Click --> http://tinyurl.com/auto-w-firmie

  • 3. Data: 2010-01-14 23:26:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Jan 2010, wsa wrote:

    > Witam,
    > kilka pytań co do samochodu w firmie (jednoobosowa DG, VAT, KPiR):

    Archiwum .prawo.podatki, po to jest dedykowana grupa!

    > 4. Mają już samochód w firmie jak rozpocząć odliczanie paliwa (jaka
    > ewidencja,

    To jest jeden z tematów "czy rzecz wartą 1500 zł warto wpisywać
    do środków trwałych", z przykładową odpowiedzią: "przykładowo jak
    samochód to warto, bo nie trzeba prowadzić ewidencji przejazdów
    potocznie zwanej 'kilometrówką'" ;)

    > 5. Przy zakańczeniu prowadzenia d.g. samochód sprzedajemy już tylko na FV
    > marża (bez VAT)?

    Nie, FV "zw" (stawka "zwolniony").
    I tak, to pozwala zrobić myk "kupię z częściowym odliczeniem, sprzedam
    zwolniony", ale *nie* pozwala myku uzupełnić o "...i będę do przodu
    o 60% VAT" ;>

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2010-01-15 01:11:46
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news napisal:
    > Nie, FV "zw" (stawka "zwolniony").
    > I tak, to pozwala zrobić myk "kupię z częściowym odliczeniem, sprzedam
    > zwolniony", ale *nie* pozwala myku uzupełnić o "...i będę do przodu
    > o 60% VAT" ;>

    A co powoduje, ze 'nie'? Z ciekawosci pytam, bo tematu organoleptycznie
    jeszcze nie cwiczylem?

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2010-01-15 07:46:39
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 15-01-2010 02:11, Jacek_P pisze:

    > A co powoduje, ze 'nie'? Z ciekawosci pytam, bo tematu organoleptycznie
    > jeszcze nie cwiczylem?

    Gotfryd zapomniał dodać "przed upływem 5 lat od zakupu" ;-)
    W tym czasie przy sprzedaży trzeba oddać 1/5 VAT za każdy rok którego
    brakuje do 5 lat użytkowania.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2010-01-15 08:16:36
    Od: Czarek <4...@g...de>

    On 14 Sty, 12:09, "wsa" <w...@w...pl> wrote:

    > 4. Mają już samochód w firmie jak rozpocząć odliczanie paliwa (jaka
    > ewidencja, jak z podatkami /doch./vat/)

    VAT od osobówki niektórzy odliczają na podstawie wyroku Trybunału
    Sprawiedliwości Wspólnot Europejskich z dnia 22 grudnia 2008 r., w
    sprawie C-414/07 Magoora. Przynajmniej tak było z 2009 roku; nie wiem
    czy od tego się nie zmieniło?

    Czarek

  • 7. Data: 2010-01-15 15:47:29
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Czarek wrote:

> [...]
    > Sprawiedliwości Wspólnot Europejskich z dnia 22 grudnia 2008 r., w
    > sprawie C-414/07 Magoora. Przynajmniej tak było z 2009 roku; nie wiem

    Nie od osobówki, tylko od auta, które na stan sprzed akcesji do UE spełniało
    wg
    polskiego prawa warunek odliczania. jeśli dobrze pamiętam, to
    homologacja na ciężarowy i 500kg ładowność.

  • 8. Data: 2010-01-15 17:43:57
    Od: Czarek <4...@g...de>

    On 15 Sty, 16:47, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    > Nie od osobówki, tylko od auta, które na stan sprzed akcesji do UE spełniało
    > wg
    > polskiego prawa warunek odliczania. jeśli dobrze pamiętam, to
    >  homologacja na ciężarowy i 500kg ładowność.

    Od osobówki również, bo cały przepis ograniczający został zniesiony, a
    nic nie weszło w zamian.

    Czarek

  • 9. Data: 2010-01-15 17:57:56
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Czarek wrote:

    > Od osobówki również, bo cały przepis ograniczający został zniesiony, a
    > nic nie weszło w zamian.

    Hmmm, skoro tak mówisz, to pewnie wiesz.
    Nie sprawdzam :-)

  • 10. Data: 2010-01-15 20:11:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Jan 2010, Maddy wrote:

    > Gotfryd zapomniał dodać "przed upływem 5 lat od zakupu" ;-)

    Oj, zaraz "zapomniał", o czym byśmy dyskutowali ;)

    pzdr, Gotfryd