  • 1. Data: 2005-02-25 18:47:04
    Temat: Pytanie o wystawienie faktury
    Od: ".:enzo:." <n...@a...pl>

    Witam,
    korzystam z usług providera internetowego.
    Abonament opłacam przelewem na konto providera.
    Do tej pory nie otrzymywałem żadnych potwierdzeń ani rachunków wzywających
    mnie do zapłaty.
    Jednak po wejściu ustawy wprowadzającej VAT 22%
    na usługi dostępu do internetu FVAT będzie mi potrzebna.
    W aneksie do umowy ( dostałem go dzisiaj i jesli go nie zaakceptuje to
    wygasnie mi umowa ) mam napisane,że jeśli chcę otrzymywać FVAT to muszę je
    odbierać w biurze providera.
    No i mam dylemat, skoro płacę przelewem żeby nie chodzić do tego biura to
    czy mogę zażądać wysłania lub dostarczenia FVAT? Co zrobić, czy muszę
    biegac co miesiąc po FVAT? Jak mam przemówić do providera ,żeby dostawać
    FVAT?

    enzo

  • 2. Data: 2005-02-25 19:44:11
    Temat: Re: Pytanie o wystawienie faktury
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <n...@a...pl> napisal(a):
    > No i mam dylemat, skoro płacę przelewem żeby nie chodzić do tego biura to
    > czy mogę zażądać wysłania lub dostarczenia FVAT?

    Nie.

    > Co zrobić, czy muszę
    > biegac co miesiąc po FVAT? Jak mam przemówić do providera ,żeby dostawać
    > FVAT?

    Może jest w stanie wysyłać w formie elektronicznej, np. mailem albo
    wystawić na jakiejś stronie? Wtedy sobie wydrukujesz.
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2005-02-25 20:49:50
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

    > wystawić na jakiejś stronie? Wtedy sobie wydrukujesz.

    i podpiszesz za niego, a jeszcze koledzy sobie posciagaja i odlicza...

  • 4. Data: 2005-02-25 20:55:42
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl> napisał w wiadomości

    > i podpiszesz za niego, a jeszcze koledzy sobie posciagaja i odlicza...

    No nienajlepszy pomysl, nienajlepszy... Przeciez tam beda konkretne dane
    odbiorcy. To juz lepiej sobie 'od podstaw' wydrukowac, jakby ktos mial taka
    potrzeba. :-)

    marekz

  • 5. Data: 2005-02-25 21:51:38
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    Kolega Samotnik ma racje, moze bez problemu dostac fv e-mailem bez
    jakichkolwiek podpisow. Zgodnie z rozp.MF.

  • 6. Data: 2005-02-25 21:58:07
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <gardziejewski@tlen> napisal(a):

    > i podpiszesz za niego, a jeszcze koledzy sobie posciagaja i odlicza...

    1. Podpisywać nie trzeba
    2. Faktura jest wystawiana na konkretnego abonenta, koledzy niczego
    sobie nie poodliczają.
    3. Oczywiście - można sobie sfałszować fakturę, tyle że to jest
    przestępstwo. Na tej zasadzie to można i kogoś zamordować.
    --
    Samotnik

  • 7. Data: 2005-02-26 06:30:53
    Od: R De <r...@p...onet.pl>

    Samotnik napisał(a):

    > Nie.

    Nie jestem przekonany. Miałem podobny problem i w końcu provider zaczął
    przysyłać faktury. Nie wiem czy jest na to jakiś konkretny przepis, ale
    potraktowałem to tak, jak sklep. Sprzedawca ma obowiązek sprzedać towar
    zapakowany, a na życzenie klienta - wydać paragon.

  • 8. Data: 2005-02-26 09:21:22
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <r...@p...onet.pl> napisal(a):

> [...]
    > potraktowałem to tak, jak sklep. Sprzedawca ma obowiązek sprzedać towar
    > zapakowany, a na życzenie klienta - wydać paragon.

    Oczywiście, natomiast nie ma przepisu nakazującego mu dostarczyć Ci ten
    paragon/fakturę w sposób, w jaki sobie zażyczysz. Bo przecież dlaczego
    tylko pocztą, ktoś wpadnie na pomysł, że on chciałby kurierem w
    wysadzanej złotem kopercie.

    Wydaje się naturalne, że taką fakturę w siedzibie sprzedawcy (czy też
    ściślej - w miejscu jej wystawienia) uzyskać musisz i to bez żadnych
    opłat, podobnie jak jej duplikat. Cokolwiek ponad to jest moim zdaniem
    już w gestii sprzedawcy.
    --
    Samotnik

  • 9. Data: 2005-02-26 11:13:19
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl> napisał w wiadomości

    > i podpiszesz za niego, a jeszcze koledzy sobie posciagaja i odlicza...

    zapomniales ze faktury musz aposiadac obie srony to raz a dwa
    nie jest wymagany podpis ani pieczatka

    P.

  • 10. Data: 2005-02-26 18:16:59
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm> napisał w
    wiadomości news:cvo6me$350$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Kolega Samotnik ma racje, moze bez problemu dostac fv e-mailem bez
    > jakichkolwiek podpisow. Zgodnie z rozp.MF.

    Potrzebuję namiary na to rozporządzenie MF, może ktoś ma?
    Na razie przeczytałem ustawę o rachunkowości, gdzie jest wzmianka na ten
    temat, że można zrezygnować :
    Dz. U 1994 Nr 121 poz 591 - art 21 p. 1a

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    kw1618[ZBĘDNE]@interia.pl
    http://zycz.3mam.net