  • 1. Data: 2005-02-25 15:29:41
    Temat: AC "HESTIA" -POMOCY
    Od: "nomi" <z...@t...pl>

    w listopadzie ub. roku skradziono mi samochod.sprawa toczyla sie dosc dlugo
    i dzis wplacono odszkodowanie 12,500 zł
    auto ubezpieczone bylo na 17,500 !!!
    likwidator twierdzi ze taka byla wartosc auta w listopadzie w/g infowxpert.
    Pofatygowalem sie do ich konkurencji PZU i poprosiłem o wycena auto zgodnie
    z rocznikiem i wyposarzeniem
    zgadnijcjie na ile go wycenił.... 17,500 zł!!! i to na listopad ub. roku.
    Wynika z tego że policzyli wartosc auto po zanizonej wartosci wersji
    podstawowej.
    na pytanie jak ma sie kwota az polisy odpowiedzieł że jest to wartośc górna
    graniczna do której odpowiadają. ja rozumiem wartosc ta jako wlasnie
    kradziez. po co place skaldki od warosci narzuconej przez nich skoro i tak
    wyliczaja co im sie podoba??
    Jak zmusic ich do wyplaty całego odszkodowania??
    Moze ktos ma podobne doswiadczenia.

    z drugiej strony to świadome oszukiwanie klienta w nadziej ze sobie odpuści
    ze strachu przed długim postępowaniem i kosztami.. Bo to jest świadome
    działanie.
    czy w zwiazku z tym, można podać ich do sądu również o oszustwo?

  • 2. Data: 2005-02-26 23:30:23
    Temat: Re: AC "HESTIA" -POMOCY
    Od: "Slawek" <s...@i...pl>

    Hej

    Przy wycenie auta przez agenta ubezpieczeniowego brana jest wartość z tabeli
    info-ekspert jednak bez takich szczegółów jak wyposażenie dodatkowe,
    faktyczny przebieg, stan zewnętrzny, ilość właścicieli, wcześniejsze
    naprawy. Likwidator wyceniając szkodę musi odnieść się do stanu faktycznego
    (zrobić wycenę dokładną). Podana przez Ciebie różnica jest znacząca.
    pokusiłbym się o wgląd do akt szkody i poprosił o wytłumaczenie korekt,
    które zapewne miały bezpośredni wpływ na wartość naliczonego odszkodowania.
    Co do sensu takiego działania to jest on jak najbardziej logiczny. Pomyśl
    jak by to wyglądało - kupujesz nowe auto za 45000, ubezpieczasz, pod koniec
    roku ubezpieczeniowego po przejechaniu np. 40000 km spuszczasz je do jeziora
    i zgłaszasz kradzież, a firma wypłaca 45000. Interes jak złoto, nie ?
    Dlatego warunki są tak skonstruowane aby wypłacać wartość rzeczywistą auta i
    przy zawieraniu ubezpieczenia dobrowolnego powinieneś się zapoznać z
    warunkami. Wyboru co do firmy nie masz bo wszystkie stosują taką zasadę,
    może być różnica w wyliczeniu ale łatwo się liczy czyjeś zobowiązania jak
    płaci inny zakład.

    Myślę, że trochę pomogłem i proponuję obejrzeć wycenę.

    pozdrawiam Sławek

  • 3. Data: 2005-02-27 22:13:31
    Od: "AGP" <a...@o...pl>

    mam juz wycena z PZMotu
    opiewa na dzien szkody 17.500 zł
    wiec blisko górnej granicy ubezpieczenia.
    nijak sie to am do wypłaconej kwoty
    rzecznik Praw Ubezpiczonych poradził napisać do nich pismo - mają
    interweniować
    troche to potrwa ale powinnoodniesc skutek

    jak sie ma wartos skladki do wartosci?
    pobieraja od 20000
    a wyplacja od 10000
    gp

  • 4. Data: 2005-02-28 08:28:30
    Od: "Andrzej R." <a...@w...pl>

> [...]

    > przy zawieraniu ubezpieczenia dobrowolnego powinieneś się zapoznać z
    > warunkami. Wyboru co do firmy nie masz bo wszystkie stosują taką zasadę,

    W link4 jest taka opcja,że za dodatkową opłatą (niewielką-kilkadziesiąt zł.)
    gwarantują Ci stałą kwotę odszkodowania przez cały okres ubezpieczenia.
    Znajomy miał ubezpieczony samochód na 18.700 i mniej więcej pół roku
    po zawarciu umowy samochód mu skradziono.Ubezpieczyciel wypłacił
    18.700 (oczywiście miał wykupioną tę opcję o której wyżej pisałem) mimo,
    że w owym czasie gdyby chciał samochód sprzedać nie dostałby więcej
    jak 14.000.
    Pozdrawiam
    Andrzej