  • 1. Data: 2005-02-25 17:45:09
    Temat: Czy mam prawo do naprawy gwarancyjnej/rękojmi czy też nie?
    Od: "Centrum IT" <c...@v...pl>

    Witam

    W dniu 04.07.2003 kupiłem sprzęt firmy SONY - bardzo drogi discman który w
    komplecie ma pilot z wyświetlaczem na kablu. Niestety ten pilot się zepsuł w
    zeszłym roku - dokładnie 1.03.2004 po czym oddano mi sprzęt 22.03.2004 (po
    kilkukrotnych wizytach w serwisie) z informacją, że tego pilota wymieniono na
    nowy. Jakiś tydzień temu znów nastąpiła jego awaria! Taka sam jak rok temu -
    przestał po prostu działać! Bez tego pilota ten discman jest bezużyteczny.
    Zaniosłem go od punktu serwisowego gdzie odmówiono mi przyjęcia urządzenia do
    naprawy gwarancyjnej. W umowie jest podany rok czasu na okres gwarancji. Z tego
    co mi wiadomo po wymianie rzeczy na nową okres biegnie od nowa - a tak było z
    tym pilotem, że go wymieniono na nowy. Ponadto chyba jest coś takiego jak
    rękojmia? Czy ktoś może mi powiedzieć czy mam prawo do reklamacji tego sprzętu a
    jeśli tak to na jakiej podstawie?

    Pzdr
    CIT

  • 2. Data: 2005-02-25 18:27:05
    Od: "Thomas" <t...@N...pl>

> [...]
    > nowy. Ponadto chyba jest coś takiego jak rękojmia? Czy ktoś może mi
    > powiedzieć czy mam prawo do reklamacji tego sprzętu a jeśli tak to na

    Należy udowodnić, że ten zepsuty pilot został wymieniony przed nie całym
    rokiem.
    Może to być np.kwit z serwisu.

  • 3. Data: 2005-02-26 09:40:40
    Od: "Centrum IT" <c...@v...pl>

    > Należy udowodnić, że ten zepsuty pilot został wymieniony przed nie całym
    > rokiem.
    > Może to być np.kwit z serwisu.

    Mam taki kwit z pieczątką serwisu. Co dalej? Mam z tym pójść jeszcze raz do tego
    serwisu? Nie chcieli mi przyjąć tego sprzętu.

    Pzdr
    CIT

  • 4. Data: 2005-02-26 10:03:16
    Od: "Marcin Nadolczak" <m...@w...uk>

    Użytkownik "Centrum IT" <c...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Mam taki kwit z pieczątką serwisu. Co dalej? Mam z tym pójść jeszcze raz
    do tego
    > serwisu? Nie chcieli mi przyjąć tego sprzętu.

    Idź z tym kwitem jeszcze raz i wytłumacz chłopakom w serwisie, że po
    wymianie części na nową w sprzecię okres gwaracnji na tą część biegnie od
    nowa. Jeśli nie będą chcieli wymienić/naprawić powiadom UOKiK, albo
    rzecznika konsumentów.

    [POZ] Marcin "Pigas" Nadolczak
    Pisząc do mnie na prv zmień UK na PL
    GG # 1403014

  • 5. Data: 2005-02-28 07:59:46
    Od: "Centrum IT" <c...@v...pl>

> [...]
    > wymianie części na nową w sprzecię okres gwaracnji na tą część biegnie od
    > nowa. Jeśli nie będą chcieli wymienić/naprawić powiadom UOKiK, albo

    A jeśli okaże się, że nie mają już tych pilotów do tego discmana i naprawa okaże
    się niemożliwa?? Co wtedy? Będą musili oddać kasę jak za nowy?

    Pzdr
    CIT

  • 6. Data: 2005-02-28 08:10:59
    Od: "kicur" <k...@o...pl>

    > A jeśli okaże się, że nie mają już tych pilotów do tego discmana i naprawa
    okaże
    > się niemożliwa?? Co wtedy? Będą musili oddać kasę jak za nowy?

    Najprościej to inaczej - choć Koledzy mają rację co do nowej gwarancji.
    Najprościej to reklamować z tytułu 2-letniej niezgodności z umową (taka nowa
    rękojmia) - obowiązuje na towary zakupione po 1.01.2003 r. -> pełny tekst wisi
    (i wątki temu podobne) na Forum Prawnym na autocentrum.pl, gdzie zapraszam.
    Aha! Z tytułu niezgodności reklamuje się u SPRZEDAWCY a nie w serwisie - ten
    jest tylko do gwarancji. Inna sprawa, że sprzęt i tak tam trafi, no... no ale
    takie mamy prawo.
    Pozdrawiam:)