  • 1. Data: 2009-01-21 20:57:42
    Temat: Pytanie o przepisy ruchu drogowego
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl-skasujto>

    Witam
    Mam pytanko odnosnie ruchu drogowego :

    Na rondzie gdzie sa trzy pasy ruchu, a droga wjazdowa ma dwa poasy - z
    jakiego pasa gdzie mozna wjechac ? Z prawego na prawy a z lewego na lewy i
    srodkowy ? Czy z lewego na lewy a z prawego na oba pozostale ?

    I czy odpowiedz na to jest taka sama jak np prawoskret z dwoch pasow ruchu
    np w czteropasmowa droge - z jakiego pasa gdzie mzona wjechac ?

    Fantom

  • 2. Data: 2009-01-21 22:34:50
    Temat: Re: Pytanie o przepisy ruchu drogowego
    Od: "Wycior" <w...@w...pl>

    > Na rondzie gdzie sa trzy pasy ruchu, a droga wjazdowa ma dwa poasy - z
    > jakiego pasa gdzie mozna wjechac ? Z prawego na prawy a z lewego na lewy i
    > srodkowy ? Czy z lewego na lewy a z prawego na oba pozostale ?

    IMO z lewego wolno wjechać na skranjy lewy i środkowy, a z prawego na
    środkowy i skrajny prawy :). Jadąc na rondzie prosto wolno wjechać z
    dowolnego pasa i jechac po rondzie na środkowym pasie. Skręcając w prawo
    wjeżdżamy z prawego i poruszamy się prawym pasem ronda, a w lewo wjeżdżamy z
    lewego i kożystamy ze skrajnie lewego pasa.

    --
    Pozdrawiam, Wycior

  • 3. Data: 2009-01-21 23:15:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Jan 2009, Fantom wrote:

> [...]
    > jakiego pasa gdzie mozna wjechac ? Z prawego na prawy a z lewego na lewy i
    > srodkowy ? Czy z lewego na lewy a z prawego na oba pozostale ?

    Optymista :>
    A jak to rondo *pomalowali*?
    Zajrzyj do archiwów - tu i na p.m.s (.samochody), polecam.
    A, i kawę sobie zrób. DUUUUUŻO kawy. Tak na 30 000 postów!
    (nie, to *nie* jest żart, o rondach będzie pewnie więcej :D)

    > I czy odpowiedz na to jest taka sama jak np prawoskret z dwoch pasow ruchu np
    > w czteropasmowa droge - z jakiego pasa gdzie mzona wjechac ?

    W zakresie jak wyżej - tak.
    "Jakie postawili znaki i jak toto pomalowali".

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2009-01-21 23:25:34
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    "Wycior" <w...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > wjeżdżamy z prawego i poruszamy się prawym pasem ronda, a w lewo wjeżdżamy
    > z lewego i kożystamy ze skrajnie lewego pasa.

    A skąd masz takie dokładne wytyczne, czy znalazłeś je w kodeksie?

  • 5. Data: 2009-01-21 23:35:58
    Od: "Wycior" <w...@w...pl>

    > A skąd masz takie dokładne wytyczne, czy znalazłeś je w kodeksie?

    IMO - (z ang.) In My Opinion ? według mnie, moim zdaniem

    Skrót używany najczęściej w komunikacji komputerowej (Usenet, email)

    Nie, nie znalazłem tego w kodeksie.

    --
    Pozdrawiam, Wycior

  • 6. Data: 2009-01-22 11:10:38
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Wycior pisze:

    > IMO - (z ang.) In My Opinion ? według mnie, moim zdaniem

    To jednak jest grupa pl.soc.prawo a nie pl.soc.nasze-opinie

    > Nie, nie znalazłem tego w kodeksie.

    To warto było poszukać, a nie dzielić się swoimi swobodnymi
    przemyśleniami nie opartymi o podstawę prawną :)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 7. Data: 2009-01-22 15:13:09
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

    > To warto było poszukać, a nie dzielić się swoimi swobodnymi przemyśleniami
    > nie opartymi o podstawę prawną :)

    Jak kiedyś będziesz robił kurs na prawo jazdy, to zobaczysz, że niekiedy
    połowa podręczników dla młodych kierowców nie jest oparta o podstawę prawną.
    Powiem nawet więcej. Znam podręczniki dla kierowców całkowicie nie oparte o
    podstawę prawną. Oprócz prawa stosuje się jeszcze technikę kierowania i
    zdrowy rozsądek.

    grzech

  • 8. Data: 2009-01-22 15:25:28
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl-skasujto>

    > Optymista :>
    > A jak to rondo *pomalowali*?

    No tak typowo - na rondzie kuleczka, przed rondem znak rondo. zadnego
    oznakowania poziomego pomagajacego wjechac - prowadzacego na jakis pas

    Fantom

  • 9. Data: 2009-01-22 17:02:01
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Fantom w <news:gla35n$1bgq$1@news.mm.pl>:

    > No tak typowo - na rondzie kuleczka, przed rondem znak rondo. zadnego
    > oznakowania poziomego pomagajacego wjechac - prowadzacego na jakis pas

    To może pokaż zdjęcie tego cuda, co to ma trzy wyznaczone pasy wokół
    wyspy i po dwa wyznaczone pasy na dojazdach. I cofnij sie jakieś
    50-100 metrów na dojeździe i też pokaż zdjęcia.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2009-01-22 17:33:05
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl-skasujto>

    > To może pokaż zdjęcie tego cuda, co to ma trzy wyznaczone pasy wokół
    > wyspy i po dwa wyznaczone pasy na dojazdach. I cofnij sie jakieś
    > 50-100 metrów na dojeździe i też pokaż zdjęcia.

    Ano moge poklikac jakies zdjecia. Ale u nas (Szczecin) jest kilka tego typu
    skrzyzowan

    Fantom