  • 1. Data: 2006-02-10 22:37:26
    Temat: Pytanie dotyczace rozdzielnosci majatkowej
    Od: "Wojtek" <k...@f...onet.pl>

    Witam
    Mam takie pytanie, czy po notarialnym ustanowieniu rozdzielnosci majatkowej
    miedzy malzonkami
    zachadza jakies zaleznosci w przypadku kupna przez jednego z nich np.
    mieszkania?
    Konkretnie:
    -robimy rozdzielnosc majatkowa
    - po jakims czasie chce kupic mieszkanie dla siebie
    Czy potrzebna jest na to jakas zgoda zony?
    Pytam poniewaz notariusz powiedziala ze tak jest, natomiast w kodeksie
    rodzinnym nie widze nic takiego
    Dziekuje
    ajt

  • 2. Data: 2006-02-10 23:25:31
    Temat: Re: Pytanie dotyczace rozdzielnosci majatkowej
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Wojtek wrote:
> [...]
    > Czy potrzebna jest na to jakas zgoda zony?
    > Pytam poniewaz notariusz powiedziala ze tak jest, natomiast w kodeksie

    A do czego niby ta zgoda miałaby być?

  • 3. Data: 2006-02-11 07:10:06
    Od: "Wojtek" <k...@f...onet.pl>

    > A do czego niby ta zgoda miałaby być?

    No wlasnie, mnie tez to zdziwilo
    W/g notariusza jezeli chcialbym np. sprzedac to mieszkanie to musze miec
    zgode zony- MIMO ROZDZIELNOSCI MAJATKOWEJ
    Dla mnie to bez sensu
    Te przepisy podobno weszly od stycznia 2005 roku
    Pozdrawia i czekam na dalsze wypowiedzi
    ajt

  • 4. Data: 2006-02-11 07:22:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 11.02.2006 Wojtek <k...@f...onet.pl> napisał/a:
> [...]
    > zgode zony- MIMO ROZDZIELNOSCI MAJATKOWEJ
    > Dla mnie to bez sensu
    > Te przepisy podobno weszly od stycznia 2005 roku

    A na czym polegało to ustanowienie rozdzielności majątkowej?
    Podzieliliście także posiadany majątek?

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2006-02-11 08:45:04
    Od: "Wojtek" <k...@f...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

    > A na czym polegało to ustanowienie rozdzielności majątkowej?
    > Podzieliliście także posiadany majątek?
    >
    > --
    > Marcin

    Witam
    Jeszcze nie jest zrobiona rozdzielnosc
    Ja to wyobrazam sobie tak:
    - akt notarialny o ustanowieniu rozdzielnosci majatkowej
    - majatek wspolny wypracowany do momentu rozdzielnosci jest dalej wspolny i
    wymaga decyzji nas obojga
    (w/g mnie dotyczy to np. takich rzeczy jak samochod, mieszkanie czy
    zaciaganie kredytu hipotecznego pod zastaw wspolnego mieszkania)

    Natomiast od momentu ustanowienia rozdzielnosci kazdy z nas pracuje na
    wlasne konto, tzn:
    -jezeli bede chcial kupic nowe mieszkanie dla siebie i zaciagnac na ten cel
    kredyt hipoteczny to zona nie ma nic do tego
    - jezeli kupie samochod to rowniez jej nic do tego

    Tak ja to rozumiem, prosze o poprawienie moich bledow w rozumowaniu
    Ps Dodam jeszcze ze nie posiadamy dzieci i nie ma zadnych wspolnych zadluzen
    typu kredyty hipoteczne, raty za samochod itp.
    Zona pracuje i ja rowniez pracuje (obydwoje w pelnym wymiarze godzin)
    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 6. Data: 2006-02-11 10:25:11
    Od: Dredd<...@...pl>

    Pewnie chodzi o art. 37 krio
    Chociaż zaryzykowałbym stwierdzenie, że art. 37 krio dotyczy majątku wspólnego
    (arg. z art. 36 § 2 krio zdanie pierwsze). Ale nie czuję się specjalistą w tej
    kwestii.

    Na marginesie dodam, że w wypadku kupna mieszkania, w sytuacji o której
    piszesz, poza wykładnią art. 37 krio, znaczenie miałoby wg mnie to czy środki na
    zakup mieszkania pochodziłyby z majątku wspólnego czy nie (jeśli po prostu
    znieśliście wspólność ze skutkiem na przyszłość od jakiejś tam daty i nie
    podzieliliście wcześniej nabytego majątku to między Wami nadal istnieje
    współwłasność co do tego majątku jaki wcześniej był objęty współnością
    majątkową małżeńską. Wtedy drugi małżonek jako współwłaściciel tego majątku
    miałby coś do powiedzenia - na zasadach ogólnych - przy wydawaniu substancji
    tego majątku np. na zakup mieszkania)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2006-02-11 10:34:13
    Od: Dredd<...@...pl>

  • 8. Data: 2006-02-11 10:41:33
    Od: Dredd<...@...pl>

  • 9. Data: 2006-02-11 10:56:37
    Od: Dredd<...@...pl>

    Pewnie chodzi o art. 37 krio
    Chociaż osobiście zaryzykowałbym stwierdzenie, że art. 37 krio dotyczy majątku

  • 10. Data: 2006-02-11 15:04:24
    Od: "Wojtek" <k...@f...onet.pl>

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tego majątku np. na zakup mieszkania)
    >
    > --
    > Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO

    Dzieki
    Wojtek