    From: "Wojtek" <k...@f...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pytanie dotyczace rozdzielnosci majatkowej
    Date: Sat, 11 Feb 2006 09:45:04 +0100

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    news:ouf0c3-bes.ln1@ziutka.router...

    > A na czym polegało to ustanowienie rozdzielności majątkowej?
    > Podzieliliście także posiadany majątek?
    >
    > --
    > Marcin

    Witam
    Jeszcze nie jest zrobiona rozdzielnosc
    Ja to wyobrazam sobie tak:
    - akt notarialny o ustanowieniu rozdzielnosci majatkowej
    - majatek wspolny wypracowany do momentu rozdzielnosci jest dalej wspolny i
    wymaga decyzji nas obojga
    (w/g mnie dotyczy to np. takich rzeczy jak samochod, mieszkanie czy
    zaciaganie kredytu hipotecznego pod zastaw wspolnego mieszkania)

    Natomiast od momentu ustanowienia rozdzielnosci kazdy z nas pracuje na
    wlasne konto, tzn:
    -jezeli bede chcial kupic nowe mieszkanie dla siebie i zaciagnac na ten cel
    kredyt hipoteczny to zona nie ma nic do tego
    - jezeli kupie samochod to rowniez jej nic do tego

    Tak ja to rozumiem, prosze o poprawienie moich bledow w rozumowaniu
    Ps Dodam jeszcze ze nie posiadamy dzieci i nie ma zadnych wspolnych zadluzen
    typu kredyty hipoteczne, raty za samochod itp.
    Zona pracuje i ja rowniez pracuje (obydwoje w pelnym wymiarze godzin)
    Pozdrawiam
    Wojtek