    From: Dredd<...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pytanie dotyczace rozdzielnosci majatkowej
    Date: Sat, 11 Feb 2006 10:56:37 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

    Pewnie chodzi o art. 37 krio
    Chociaż osobiście zaryzykowałbym stwierdzenie, że art. 37 krio dotyczy majątku
    wspólnego (arg. z art. 36 § 2 krio zdanie pierwsze). Ale nie czuję się specjalistą w
    tej kwestii.

    Na marginesie dodam, że w wypadku kupna mieszkania, w sytuacji o której
    piszesz, poza wykładnią art. 37 krio, znaczenie miałoby wg mnie to czy środki na
    zakup mieszkania pochodziłyby z majątku wspólnego czy nie (jeśli po prostu
    znieśliście wspólność ze skutkiem na przyszłość od jakiejś tam daty i nie
    podzieliliście wcześniej nabytego majątku to między Wami nadal istnieje
    współwłasność co do tego majątku jaki wcześniej był objęty współnością
    majątkową małżeńską. Wtedy drugi małżonek jako współwłaściciel tego majątku
    miałby coś do powiedzenia - na zasadach ogólnych - przy wydawaniu substancji
    tego majątku np. na zakup mieszkania)

    -> http://usenet.pomocprawna.info