  • 1. Data: 2003-02-21 15:30:35
    Temat: Pełnomocnictwo
    Od: b...@p...onet.pl

    W jakiej formie powinno się przedstawić pełnomocnictwo podczas rozprawy sądowej
    (sprawy spadkowej). W którym momencie się je składa i czy można to zrobić
    bespośrednio w na sali sądowej. Czy moja matka może to zrobić ustnie podczas
    rozsprawy. Czy sąd może odrzucić prośbę. Pełnomocnikem miałabym być w tym
    przypadku ja ze względu na zbyt emocjonalny stosunek matki do tej sprawy. Czy
    sąd przychyli się do prośby w momencie gdy jest ona fizycznie obecna na sali
    rozpraw? Z góry dziękuję !

  • 2. Data: 2003-02-21 20:02:23
    Temat: Re: Pełnomocnictwo
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    <b...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    Czy
    > sąd przychyli się do prośby w momencie gdy jest ona fizycznie obecna na

    Art. 89 Kodeksu postępowania cywilnego mówi nam, że:

    - z zasady pełnomocnistwa procesowego udziela się nas pismie i składa do akt
    sprawy. Dobrze jest mieć przynajmniej podpis uwierzytelniony ( np.
    notarialnie )
    - może tez zostac udzielone w czasie posiedzenia ( faktycznie najczęciej na
    rozprawie) przez ustne oświadzczenie do protokołu. Sąd nie ma tu nic do
    powiedzenia - w momencie, gdy Twoja mama oświadczy, że ustanawia Cię
    pełnomocnikiem możesz działać w procesie w jej imieniu.

    Depi.