  • 1. Data: 2002-05-29 20:46:56
    Temat: Pytanie
    Od: Michal 'VietnaM' Manuszak <v...@p...onet.pl>

    Hmm mam pytanie w takiej sprawie.
    Sytuacja jest taka, dwójka dzieci w wieku 13 i 16 lat. Matka i ojciec
    posiadający ograniczone prawa rodzicielskie. Dotychczas dzieci pozostawały
    pod opieką babci która wyrokiem sądu była ich prawną opiekunką. Babcia
    zmarła. Co w takim razie z dziećmi?

    VietnaM Zgryźliwy
    --
    Michał 'VietnaM' Manuszak UIN 99181063 GG 1956084

  • 2. Data: 2002-06-02 00:53:12
    Temat: Odp: Pytanie
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Michal 'VietnaM' Manuszak <v...@p...onet.pl> w wiadomości
    do grup dyskusyjnych napisał:e...@4...com..
    .
> [...]
    > posiadający ograniczone prawa rodzicielskie. Dotychczas dzieci pozostawały
    > pod opieką babci która wyrokiem sądu była ich prawną opiekunką. Babcia

    Po pierwsze skoro babcia była prawnym opiekunem to nastąpiło pozbawienie
    władzy rodzicielskiej bądź jej zawieszenie obojgu rodzicom.Jeżeli
    ograniczenie to babcia nie mogła być opiekunem prawnym a miała dzieci w
    rodzinie zastępczej.

    W jednym i drugim przypadku gdy rodzice usuneli przeszkode,która
    doprowadziła do powyższych rozstrzygnieć mogę wnioskować do sądu rodzinnego
    powołujac sie na sygn.akt opiekunczych czyli Opm o przywrocenie władzy
    rodzicielskiej uzasadniając swój wniosek.Sąd po zbadaniu zasadności
    przywrócenia władzy przywróci ją rodzicom lub jednemu,może jeden rodzic
    wnioskować a drugiego będzie dalej obowiązywac wcześniejsze rozstrzygnięcie.

    Inny rozwiązanie tej sytuacji po śmierci opiekuna dzieci postanowieniem sądu
    zostaną umieszczone w domu dziecka bądź w rodzinie zastepczej,które to
    czasowo do uzyskania przez nie pełnoletności będą się dziecmi opiekowały a
    miały także kontakt z rodzicami biologicznymi /przy ograniczeniu / .

    Nie wiem jaka konkretnie jest sytuacja prawna małoletnich więc nie będę się
    rozpisywała,prosze w dalszej części o nurtujące Cię pytania.

    Pozdrowienia Sandra