  • 121. Data: 2013-08-18 12:07:21
    Temat: Re: Punkt kontroli drogowej na terenie prywatnym
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    > Mowa była o "przebywaniu pojazdów", w trybie wyłączenia
    > z ruchu drogowego.

    Jeden pies.

    > Stąd, że przypadek w wątku jest dość ogólny.
    > W miejscu do którego się odnosiłem, miałem na myśli konkretny
    > brak zrównania "prawa do ochrony" terenu publicznego i dostępnego
    > publicznie.

    A jak sobie wyobrażasz to zrównanie? Poprzez obowiązywanie gminnych
    zasad dotyczących np. biwakowania na twoim prywatnym polu? Czy aby na
    pewno tego chcesz?

    > Akurat odniosłem się do faktu, że PoRD nie jest rozwiązaniem
    > na wszystko.

    Pewnie że nie - przed zgwałceniem nie broni ;) Ale na to jest KK.

    [ciach]

    > Za to nie działają przepisy dotyczące terenu publicznego.
    > I właściciel nie może korzystać z równorzędnej ochrony jeśli
    > CHCE!

    Nie działają przepisy gminne porządkowe, bo ustawodawcy słusznie
    założyli, że właściciel może chcieć mieć inne zasady - może np. nie
    przeszkadzać mu śmiecenie lub odwrotnie może mu przeszkadzać przebywanie
    osób o niewłaściwym ;) kolorze skóry.

    I np. gmina nie może zakazać przebywania na swoim terenie osób o
    ciemniejszej karnacji, ale osoba prywatna ze swojego terenu może
    wyganiać każdego (bez uzasadniania inaczej jak przez "bo tak!").

    Coś za coś.

    Na marginesie zwracam uwagę, że ogrodzenie może być całkiem symboliczne.

  • 122. Data: 2013-08-18 21:00:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Owszem.
    > I sąd pyta ile na tym parkingu zarabiałeś przez poprzednie miesiące,
    > jak to wyglądało w poszczegolne dni tygodnia itede.
    > Jak druga strona wykaże się refleksem, to biada Ci jeśli te dane
    > nie będą się zgadzały ze stanem w księgach podatkowych ;>

    A gdyby udowodnić, że zona puszcza sie za kase, a jak stoi policja to nikt
    nie przyjezdza?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

  • 123. Data: 2013-08-20 11:04:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 18 Aug 2013, Andrzej Lawa wrote:

> [...]

    Nie, tego *JA* *NIE* napisałem.

    > Jeden pies.

    Wcale nie, bo prowadzi do uogólnien kończących się "syndromem
    trawniczka".

    > A jak sobie wyobrażasz to zrównanie?

    Zwyczajnie, poprzez MOŻLIWOŚĆ odwołania się do ochrony prawnej,
    przysługującej terenom publicznym.

    > Poprzez obowiązywanie gminnych zasad
    > dotyczących np. biwakowania na twoim prywatnym polu?
    > Czy aby na pewno tego chcesz?

    Czy aby na pewno przemyślałeś przed pisaniem?

    Ktoś taki, kto pyta "skąd on miał wiedzieć, że to nie jest teren
    prywatny skoro płota nie było" jednocześnie *WIE*, że to jest
    "prywatne pole" i PODOBNO DOPUSZCZALNE przepisy gminne na nim
    nie obowiązują, tak?

    A może jednak takie przepisy są dopuszczalne WARUNKOWO i warunkiem
    skorzystania z nich jest znalezienie upoważnienia właścicielskiego
    w postacji uchwały wyznaczającej MIEJSCA w których to jest
    dozwolone - bądź inne postaci "zgody właścicielskiej"?

    Bo może jednak TAK - i ten zarzut trafia kulą w - nomen omen - płot,
    bo TAK, właśnie O TO chodzi, że jeśli właściciel CHCE, to może
    POZWOLIĆ i to pozwolenie działa tak samo jak "gminne", a jak NIE CHCE,
    to może skorzystać z "defaultowej ochrony".

    > Nie działają przepisy gminne porządkowe, bo ustawodawcy słusznie założyli, że
    > właściciel może chcieć mieć inne zasady - może

    Może.
    Najpierw wyjaśnij paradoks wyżej - jak można jednocześnie twierdzić,
    że brak płota stanowi nierozwiązywalny problem dla biednego wędrowca,
    i jednocześnie twierdzić, że może on SKUTECZNIE rozeznać teren
    publiczny od dostępnego publicznie.
    Logic error.
    Brak możliwości ochrony terenu dostępnego publicznie jest WYŁACZNIE
    pozwoleniem dla tych którzy WIEDZĄ że nie jest to teren publiczny
    i z całą świadomością postanawiają NADUŻYĆ tej wiedzy.

    > Na marginesie zwracam uwagę, że ogrodzenie może być całkiem symboliczne.

    Wypada się zgodzić, co nadal nie rozwiązuje problemu o którym wyżej.

    pzdr, Gotfryd

  • 124. Data: 2013-08-20 11:06:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 18 Aug 2013, Budzik wrote:

    > A gdyby udowodnić, że zona puszcza sie za kase, a jak stoi policja to nikt
    > nie przyjezdza?

    To może byłyby szanse :)
    W przeszłości w prasie były opisy, jak to skarbówka faktycznie
    zabrała się za "poszukiwanie dowodów" w sprawach tak uzasadnianych,
    na początek szukali "korzystających" - do powołania w roli świadków.

    pzdr, Gotfryd

  • 125. Data: 2013-08-20 13:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > zabrała się za "poszukiwanie dowodów" w sprawach tak uzasadnianych,
    > na początek szukali "korzystających" - do powołania w roli świadków.

    Tylko ciekawe, czego dowodzi prawdopodobny brak sukcesu w takim
    poszukiwaniu...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji

  • 126. Data: 2013-08-20 13:25:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Wcale nie, bo prowadzi do uogólnien kończących się "syndromem
    > trawniczka".

    Jeśli masz na myśli rozjeżdżanie trawnika, to mamy do czynienia ze
    zniszczeniem mienia. Inna sytuacja,

    [ciach]

> [...]
    > prywatny skoro płota nie było" jednocześnie *WIE*, że to jest
    > "prywatne pole" i PODOBNO DOPUSZCZALNE przepisy gminne na nim

    A, w ten sposób... No w sumie dobry masz pomysł i muszę go poprzeć :)

    Tylko jak by to sformalizować ustawowo? Masz jakiś pomysł za zgrabny
    zapis? Może jakby do jakiejś komisji sejmowej podrzucić gotowy przepis,
    to by to ruszyli z miejsca...

  • 127. Data: 2013-08-20 13:36:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Aug 2013, Andrzej Lawa wrote:

    > Jeśli masz na myśli rozjeżdżanie trawnika, to mamy do czynienia ze
    > zniszczeniem mienia. Inna sytuacja,

    Raczej ogólnie z "metodą" pomijania istnienie innych przepisów :)

    > A, w ten sposób... No w sumie dobry masz pomysł i muszę go poprzeć :)
    >
    > Tylko jak by to sformalizować ustawowo?

    Na początek - w której ustawie, aby nie okazało się, że z powodu
    istnienia gdzieś zastrzeżenia "w rozumieniu niniejszej ustawy"
    przepis jest ale nie działa (albo co gorsza działa gorzej
    niż bez).

    > Masz jakiś pomysł za zgrabny zapis?

    Ogłaszam konkurs ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 128. Data: 2013-08-20 13:53:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Aug 2013, Budzik wrote:

    > Osobnik posiadający mail s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Tylko ciekawe, czego dowodzi prawdopodobny brak sukcesu w takim
    > poszukiwaniu...

    Obróć kota ogonem.
    Skarbówka tak sprawia sprawę, że to podatnik twierdzi, iż ma dochody
    z prostytucji.
    No to kto ma przedstawiać dowody?
    Skarbówka jedynie wyraża "chęć weryfikacji" :>
    No to pyta gdzie dokumenty, gdzie świadkowie.

    pzdr, Gotfryd

  • 129. Data: 2013-08-21 17:59:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "Edward Ilkus" <e...@i...invalid> napisal w wiadomosci
> [...]
    > dzialan policji, stad nie uznano ich winy. Z tego zdarzenia wynika
    > jednak, ze policja dobrze wiedziala o tym, ze prowadzi kontrole na
    > terenie prywatnym i robi to celowo. Choc nie wiem dokladnie jakie byloby
    > stanowisko rodziców i pozostalych wlascicieli co do ewentualnej zgody na
    > takie wykorzystywanie to póki co takowej nie dawali a policja
    > wykorzystuje posesje bez pytania o zgode. Zapytalem o nazwisko
    > funkcjonariusza. Niejaki Barczak. I polazlem bo co. Proceder trwa z rok
    > jak nic. Ale pomyslalem sobie, ze czas cos zrobic. Pytam Was o zdanie.

    Jesli wlasciciel nieruchomosci nie zyczy sobie, by osoby postronne po niej
    chodzily, to po prostu ogradza nieruchomosc. Nie musi to byc jakies ogromne
    ogrodzenie. Ale musi byc, by spowodowac skutek prawny w postaci zakazu
    wchodzenia.

  • 130. Data: 2013-08-21 20:14:07
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Allemansr%C3%A4tten