    From: Andrzej Lawa <a...@l...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Punkt kontroli drogowej na terenie prywatnym
    Date: Sun, 18 Aug 2013 12:07:21 +0200
    <kuas84$ali$1@mx1.internetia.pl> <kuasic$2jd$2@node2.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1308131002390.2140@quad>
    <kucv1f$hip$1@node1.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1308132330290.2420@quad>
    <kufj8j$kn9$1@node2.news.atman.pl> <Pine.WNT.4.64.1308142055280.204@quad>
    <kum5b2$2ov$1@node1.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1308171020170.1052@quad>
    <kuo9tn$7t3$1@node1.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1308172033460.3144@quad>

    > Mowa była o "przebywaniu pojazdów", w trybie wyłączenia
    > z ruchu drogowego.

    Jeden pies.

    > Stąd, że przypadek w wątku jest dość ogólny.
    > W miejscu do którego się odnosiłem, miałem na myśli konkretny
    > brak zrównania "prawa do ochrony" terenu publicznego i dostępnego
    > publicznie.

    A jak sobie wyobrażasz to zrównanie? Poprzez obowiązywanie gminnych
    zasad dotyczących np. biwakowania na twoim prywatnym polu? Czy aby na
    pewno tego chcesz?

    > Akurat odniosłem się do faktu, że PoRD nie jest rozwiązaniem
    > na wszystko.

    Pewnie że nie - przed zgwałceniem nie broni ;) Ale na to jest KK.

    [ciach]

    > Za to nie działają przepisy dotyczące terenu publicznego.
    > I właściciel nie może korzystać z równorzędnej ochrony jeśli
    > CHCE!

    Nie działają przepisy gminne porządkowe, bo ustawodawcy słusznie
    założyli, że właściciel może chcieć mieć inne zasady - może np. nie
    przeszkadzać mu śmiecenie lub odwrotnie może mu przeszkadzać przebywanie
    osób o niewłaściwym ;) kolorze skóry.

    I np. gmina nie może zakazać przebywania na swoim terenie osób o
    ciemniejszej karnacji, ale osoba prywatna ze swojego terenu może
    wyganiać każdego (bez uzasadniania inaczej jak przez "bo tak!").

    Coś za coś.

    Na marginesie zwracam uwagę, że ogrodzenie może być całkiem symboliczne.