  • 1. Data: 2003-10-26 12:21:44
    Temat: Publiczne porownywanie cen - dozwolone?
    Od: "Alex" <a...@o...pl>

    Drobne pytanie - chcialbym na stronie internetowej porownywac ceny u roznych
    producentow. Czy jest to dozwolone? Nie bede posadzony o jakas antyreklame
    (producenci "na koncu stawki") badz o nielegalna reklame (producentow na
    poczatku stawki bede przeciez stawial w obliczu gorszych)?
    Dodam jeszcze ze w przyszlosci byc moze chcialbym z mojej dzialalnosci
    czerpac profity - klijenci dzieki mojej stronie beda wiedzieli ktory
    producent w danej chwili jest dla nich najkorzystniejszy. (Oczywiscie jestem
    niezalezny tzn. nie zwiazany z zadnym producentem)

    Z gory dziekuje za porady.
    A.

  • 2. Data: 2003-10-27 02:06:05
    Temat: Re: Publiczne porownywanie cen - dozwolone?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 26 Oct 2003, Alex wrote:

    >+ Drobne pytanie - chcialbym na stronie internetowej porownywac ceny u roznych
    >+ producentow. Czy jest to dozwolone?

    Zastrzeżenia:
    - nie jestem prawnikiem
    - piszę "z głowy czyli z niczego"
    - ostatnio rozpoznawany stan prawny to tak kiedy był szum
    wokół tej kwestii, pi razy oko rok temu.

    Zniesiono zakaz *nawet* reklamy porównawczej - pod warunkiem,
    że stosuje się *obiektywne* w danych warunkach porównywanie
    wyrobów.
    Znaczy: jak podasz ceny w kategorii "śmietana" i będzie
    to u jednego producenta "śmietanka 12%" a u innego "śmietana
    tortowa 36%" to niewątpliwie pod "obiektywność" się nie
    załapie :)

    >+ Nie bede posadzony o jakas antyreklame

    IMHO - nie.

    >+ Dodam jeszcze ze w przyszlosci byc moze chcialbym z mojej dzialalnosci
    >+ czerpac profity

    Czyli musisz liczyć na najgorszy wariant :) - zaliczenia
    że "robisz to w interesie" (przeciwnika). Jak rzekłem: o ile
    znowu prawa nie zmieniono, to dopóki nie powołujesz się
    "bo mój pies nie chce" ;) działanie powinno być legalne...
    [...]
    >+ Z gory dziekuje za porady.

    Wykluczone. To powyżej jest czystą dywagacją ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-10-27 11:20:05
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > Zniesiono zakaz *nawet* reklamy porównawczej - pod warunkiem,
    > że stosuje się *obiektywne* w danych warunkach porównywanie
    > wyrobów.

    Ehe.

    > IMHO - nie.

    Słusznie - bo nie reklamuje niczego. :-)

    > Czyli musisz liczyć na najgorszy wariant :) - zaliczenia
    > że "robisz to w interesie" (przeciwnika).

    E tam.

    > Jak rzekłem: o ile
    > znowu prawa nie zmieniono, to dopóki nie powołujesz się
    > "bo mój pies nie chce" ;) działanie powinno być legalne...
    > [...]

    Nie zmieniono, ale nawet w poprzednim stanie prawnym moim zdaniem nie ma
    powodów, dla których ktos mógłby sie przyczepić. Jest to po prostu
    informacja i do takowej obywatel ma konstytucyjnie zagwarantowane prawo.

    Depi.