  • 1. Data: 2015-02-03 20:19:00
    Temat: Psześladowani płaca więcej
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    W Spółdzielni mieszkaniowej Gwarek w Wołominie
    cena za ogrzewanie za m kwadratowy mieszkania wynosi 2,52zł
    (a nawet mniej, po zmianie 2,10zł)- uchwała Rady Nadzorczej, linki niżej.
    Tymczasem za m kwadratowy ogrzewania za mieszanie rodziców
    w tej spółdzielni naliczane i płacone jest od ponad roku 3,50zł
    - pismo z 2013 roku.
    Dokumenty zestawiam w linkach:

    http://zapodaj.net/4338e19aa86e4.jpg.html

    http://zapodaj.net/85c3a93c5c213.jpg.html

    Nie wiem jak wielu płaci zawyżoną cenę, ale spodziewam się, że niewielu,
    Za to na pewno wszycy jawnie wypowiadający się przeciw obecnym władzom
    Spółdzielni.

  • 2. Data: 2015-02-03 21:06:23
    Temat: Re: Psześladowani płaca więcej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Feb 2015, Stokrotka wrote:

> [...]
    > Tymczasem za m kwadratowy ogrzewania za mieszanie rodziców
    > w tej spółdzielni naliczane i płacone jest od ponad roku 3,50zł

    Stokrotko droga, czy Ty a priori zakładasz, że NIKT tych
    pism nie przeczyta?
    1. Pismo o obniżce ceny jest OKRESOWE. Do 20.06.2015
    2. Pismo z ceną dla konkretnego mieszkańca jest STARE
    Pochodzi z 2013 roku.
    Nie może więc służyć do określenia, czy NADAL ma obowiązywać
    decyzja z 2013.
    Pytanie podstawowe: czy sprawdziłaś, czy "na administracji"
    nie ma aktualnych danych?
    3. To stare pismo jest "w związku z niemożliwością oplombowania".
    Z czego to wynika?

    Zaznaczę, że moje krytyczne stanowisko wobec podzielników to jedno,
    a kwestia uznania że "dura lex sed lex" to drugie.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2015-02-03 22:20:46
    Od: Qrczak <q...@q...pl>

    Dnia 2015-02-03 20:19, obywatel Stokrotka uprzejmie donosi:
> [...]
    >
    > Nie wiem jak wielu płaci zawyżoną cenę, ale spodziewam się, że niewielu,
    > Za to na pewno wszycy jawnie wypowiadający się przeciw obecnym władzom

    Trzeba się było dać oplombować...
    I ciekawe, dlaczego przez półtora roku nie stało się to możliwe.
    Kąpiecie się w tej wodzie z karoryferów?

  • 4. Data: 2015-02-03 22:29:24
    Od: <7...@3...222924.invalid> (Tom N)

    Gotfryd Smolik news w

    > Stokrotko droga, czy Ty a priori zakładasz, że NIKT tych
    > pism nie przeczyta?

    Ba. :D

> [...]
    > nie ma aktualnych danych?
    > 3. To stare pismo jest "w związku z niemożliwością oplombowania".

    No to proszę -- kolejny przeczytał i poszukał:

    <http://www.smgwarek.pl/www/index.php?option=com_con
    tent&task=blogcategory&id=23&Itemid=41>

    "Informacja dla Członków SM "Gwarek" w Wołominie

    Z rozliczenia centralnego ogrzewania dokonanego przez METRONA POLSKA za
    sezon grzewczy 2013/2014 wynikła nadpłata w kwocie 162 436,35 złotych.

    W tym na administrowane ogółem 406 lokali mieszkalnych
    - w 324 lokalach wystąpiły nadpłaty
    - w 82 lokalach niedopłaty

    Najwyższa nadpłata to kwota 1544 złote z lokalu w bloku nr 62
    Najwyższa niedopłata to kwota 1967 złotych również z lokalu w bloku nr 62.
    Należy zwrócić uwagę na fakt, że od 2007 r opłata za centralne ogrzewanie
    nie uległa zmianie i wynosi 2,52 zł/1m? powierzchni użytkowej lokalu,
    natomiast opłata za ciepło do ZEC mierzone w GJ wzrosła od 2007r od kwoty
    39,33 zł/1GJ brutto do kwoty 75,36 zł/1 GJ brutto w 2014r.
    "

    Skoro podali cenę za m2 od 2007 do 2014 to jest pole do popisu, dlaczego
    pomimo wzrostu opłaty o 100% cena za m2 nie wzrosła... Czyżby ktoś kogoś
    dymał kogoś bez mydła? :D No bo jak to, że za ogrzanie tych samych metrów2
    niezależnie od ceny GJ bierze się 2.52/m2

    > Zaznaczę, że moje krytyczne stanowisko wobec podzielników to jedno,
    > a kwestia uznania że "dura lex sed lex" to drugie.

    No ale w pismie nie było o założeniu podzielnika/ów, tylko o niemożliwości
    oplombowania grzejników...

    O podzielnikach informują dodatkowo, że "na złość" nie będą ich
    odczytywać...

    IMHO niejeden adwokat kupę kasy by wyciągnął ze spółdzielni :D

    P.S.
    Nie spodziewałem się po koledze braku fiuta :O

    CROSS: pl.pregierz,pl.soc.prawo
    FUT: pl.soc.prawo
    --
    'Tom N'

  • 5. Data: 2015-02-03 22:36:43
    Od: <8...@5...223643.invalid> (Tom N)

    Qrczak w

    > Trzeba się było dać oplombować...

    No dawaj :D

    > I ciekawe, dlaczego przez półtora roku nie stało się to możliwe.
    > Kąpiecie się w tej wodzie z karoryferów?

    Czekaj, te co "oplombowały" płacą a m2 2.5, a te co nie to za m2 3.5?

    To płaca za m2 czy za wskazania plomb?

    Bo oplombowanie<>założenie podzielników, na co zwróciłeaś uwagę pisząc o
    wodzie z kaloryferów (a nie cieple)

  • 6. Data: 2015-02-03 22:57:05
    Od: dr Schultz i koń Fritz <"dr Schultz i kon Fritz "@gmail.com>

    W dniu 2015-02-03 o 22:29, (Tom N) pisze:
    > W tym na administrowane ogółem 406 lokali mieszkalnych
    > - w 324 lokalach wystąpiły nadpłaty
    > - w 82 lokalach niedopłaty

    Hi, hi, 25 lat demokracji i gojce zadłużeni po uszy, aj waj:)

    Tak mi dobsze, tak mi rób:)

  • 7. Data: 2015-02-04 00:09:28
    Od: Sonn <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-02-03 o 22:57, dr Schultz i koń Fritz pisze:

    > Hi, hi, 25 lat demokracji i gojce zadłużeni po uszy, aj waj:)
    >
    > Tak mi dobsze, tak mi rób:)

    Znaczy się w 324 lokalach mieszkają Żydzi z nadpłatą? Kretyn...

    --
    Sonn

  • 8. Data: 2015-02-04 05:41:41
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    Nie rozumiem, czego nie rozumiesz.
    Chodzi o to , że cena za m kwadratowy podawana jest 2,52zł (brutto).
    A mi (moim rodzicom dokładnie) liczą po 3,50 zł za m kwadratowy (brutto).
    Jesteśmy gorszymi członkami czy najemcami, to tu nie ma znaczenia.
    Nawet jakby było najemcami, to tego typu koszty nie są zależne od formy
    własności- takie prawo.

    Regulamin płacenia za CO nie odróżnia m kwadratowego mieszkania z
    odczytywanymi podzilnikami,
    od m kwadratowego bez odczytu podzielników.
    I słusznie bo metr równy jest metrowi.
    Regulamin jednoznacznie mówi,
    że jak się płaci od metra, to się płaci od metra;
    a jak z podzielnikami, to się płaci:
    od wartości na podzilniku x ilość żeberek x wspołczynnik z sufitu (nie ma
    algorytmu)
    + 30% od metra. Cena ta za metr ta sama.

  • 9. Data: 2015-02-04 05:46:40
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Trzeba się było dać oplombować...
    > I ciekawe, dlaczego przez półtora roku nie stało się to możliwe. Kąpiecie
    > się w tej wodzie z karoryferów?

    Ze względu na algorytm liczenia kosztu CO dla mieszkania z podzielnikiem:
    od wartości na podzielniku x ilość żeberek x współczynnik z sufitu (nie ma
    algorytmu) + 30% od metra.

    Ten współczynnik z sufitu jest przyczyną - czyli brak algorytmu.
    Co roku może być inny, zawsze taki by dopłacać do sąsiada.
    Nie ma w spółdzielni drugiego bloku o tym samym kształcie, więc nie można
    współczynnika w tym mieszkaniu zestawić z współczynnikiem w mieszkaniu
    analogicznym w innym bloku (powinny być w pewnej teorii identyczne).
    Dlatego płacenie od podzielnika jest niebezpieczne, zawsze mogą zaśpiewać
    dopłatę 2 tyś zł.

  • 10. Data: 2015-02-04 22:19:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Feb 2015, 7...@3...222924.invalid wrote:

    > No ale w pismie nie było o założeniu podzielnika/ów, tylko o niemożliwości
    > oplombowania grzejników...

    Może w tym problem.
    Inna sprawa, że "kara" w postaci większej opłaty powinna
    być ujęta w regulaminie (a najlepiej z czegoś wynikać).

> [...]
    >
    > IMHO niejeden adwokat kupę kasy by wyciągnął ze spółdzielni :D
    >
    > P.S.
    > Nie spodziewałem się po koledze braku fiuta :O

    Poproszę o oświecenie, bo latarki też nie mam :>

    pzdr, Gotfryd