  • 1. Data: 2005-05-09 10:46:44
    Temat: Przymusowe badania lekarskie - Co to za cyrk???
    Od: "Sebastian M." <m...@g...pl>

    Witam!
    Właśnie dostałem kartke z urzędu miasta że starosta zmusza mnie do poddania
    się badanią lekarskim bo żekomo &#8222;otrzymano informacje o zastrzeżeniach w
    stanie zdrowia mogących powodować niezdolność do prowadzenia pojazdów&#8221; nie
    mam dużego stażu za kierownicą ale nigdy nawet niezatrzymała mnie policja do
    kontroli niemówiąc o jakichś kolizjach itp.

    Czy ktoś &#8222;życzliwy&#8221; mugł poinformować odpowiednie urzędy?

    Wsumie to jestem zdrowy poza wadą wzroku która niezostała wykryta
    przez &#8222;zkacowanego&#8221; lekarza i teraz wsumie niewiem jak się za to zabrać.
    Mam
    dwie opcje albo odwołanie w terminie 14dni albo zgłosić się do ośrodka
    medycyny pracy (150km) na własny koszt!

    Podpierają się oni Dz.U. art.122 ust.1 pkt.4 i 5

    Czy na moje wyraźne żądanie starosta ma obowiązek okazać dokumenty na których
    podstawie kwestionuje moja zdolność do prowadzenia pojazdów?

    Czy ktoś miał coś podobnego i czy można to jakoś uniknąć?

    Nie boję się badania ale to kawał drogi i do tego jeszcze zarwany czas
    którego mam mało.
    Jakie mogą być konsekwencje niewstawienia się albo w sytuacji gdy wada wzroku
    zostanie wybadana (czy mogą zabrać prawo jazdy) ?

    Pozdrawiam
    Sebastian M.

  • 2. Data: 2005-05-09 13:14:42
    Temat: Re: Przymusowe badania lekarskie - Co to za cyrk???
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sebastian M." <m...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:d5nf2k$brn$1@inews.gazeta.pl...

    A przed komisją lekarską wojskową czasem nie stawałeś i paragrafu nie
    dostałeś?

  • 3. Data: 2005-05-09 16:32:15
    Od: JanuszHr <h...@p...com>

    Mon, 9 May 2005 10:46:44 +0000 (UTC), na pl.soc.prawo, Sebastian M.
    napisał(a):

    > Jakie mogą być konsekwencje niewstawienia się albo w sytuacji gdy wada wzroku
    > zostanie wybadana (czy mogą zabrać prawo jazdy) ?
    >
    > Pozdrawiam
    > Sebastian M.

    A może starałeś sie o "gupę inwalidzką " .Jeżeli chodzi o wadę wzroku to
    zależy jaka jest to wada,niektóre Cię dyskwalifikują jako kierowce inne
    nie.Są takie wady wzroku przy których kierowce ,jeżeli wie o niej to nazwać
    inaczej nie możan jak samobójcą i mordercą.No ale miejmy nadzieję ,że to
    nie taka wada.
    JanuszHr

  • 4. Data: 2005-05-10 17:10:44
    Od: "Sebastian M." <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Użytkownik "Sebastian M." <m...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:d5nf2k$brn$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > A przed komisją lekarską wojskową czasem nie stawałeś i paragrafu nie
    > dostałeś?

    To by się mogło zgadzać :] Czyli sam sobie pętle na głowe założyłem... W
    takim razie wiecie może jak takie cos obejść? Można jakoś sprytnie zachować
    swoje dotychczasowe prawo-jazdy bo przyzwyczaiłem się do mojego już:P
    Myślałem czy nie zagrać biednego którego niestać na zajechanie do Sosnowca i
    wyrobienie nowych prawojazd albo powołać się na lekarza któryu stwierdził że
    prawko mogę mieć bezterminowo. Cholera auto wykorzystuje w pracy i niezbyt
    miło by było żyć przez miesiąc bez prawka i czekać na wyrobien ie a potem
    jeszxcze meldować się co jakiś czas u lekarza...

    Pozdrawiam
    Sebastian M.

  • 5. Data: 2005-05-10 21:39:22
    Od: "Artur Starz" <a...@m...argos1.com.pl.falszywy.adres>

    Witam..

    > To by się mogło zgadzać :] Czyli sam sobie pętle na głowe założyłem... W
    > takim razie wiecie może jak takie cos obejść? Można jakoś sprytnie
    zachować

    A można wiedzieć na co "chorowałeś' przed komisją ;-)
    Dawno tamu (początek lat 90 tych) jak byłem na komisji widziałem na własne
    oczy taką oto scenkę;
    PRZED wejściem dwóch braci bliźniaków było bardzo zadowolonych że mają 100%
    kwity na kategorię E, chwalili się tym na korytarzu
    PO wyjściu mają wyraźnie wściekłe miny, obrzucają się pod nosem wyzwiskami
    itp.
    I co się okazało, pytamy czemu się nie cieszą? nie dostali tej upragnionej
    kat. E?
    A goście mówią że przedstawili kwity, lekarze stwierdzili od razu że kat. E
    należy im się bez problemów i taką dostali, jeden tylko niewinnie spytał czy
    mają prawo jazdy, odparli że owszem - poprosił o okazanie po czym
    zamaszystum ruchem (tak przynajmniej opisywali) przekreślił i napisał
    ANULOWANO - był to Urząd Miasta więc od razu poprosili kogoś z wydziału
    komunikacji żeby zabrał prawka ;-).
    Czymu - bo goście mieli kwity że mają zaawansowaną PADACZKĘ ;-)))
    Morał.. Kombinować też trzeba umieć i najpierw myśleć a potem załatwiać...
    teraz w zasadzie jak nie chcesz to do armii nie pójdziesz.. ja przez 5 lat
    ani nie byłem studentem, ani uczniem i bez problemu przetrwałem do 28 roku
    życia, wystarczyło pogadać że praca itp. i spoko, bez żadnych kombinacji..
    Pozdrawiam
    Artur Starz

  • 6. Data: 2005-05-11 07:50:44
    Od: "Sebastian M." <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Artur Starz <a...@m...argos1.com.pl.falszywy.adres> napisał(a):

    > A można wiedzieć na co "chorowałeś' przed komisją ;-)

    Mam jedno oko słabsze i to jest akurat prawda,z tym ze na dwoje oczu widzę
    ostro i dobrze. Jestem fotografem więc chyba wzrok mam nienajgorszy;]

> [...]
    > życia, wystarczyło pogadać że praca itp. i spoko, bez żadnych kombinacji..

    Heh mi tam z kolei bardzo chętnie dali D i o prawko ni prosili, na to
    niestety przyszedł odpowiedni czas:D

    Pozdrawiam
    Sebastian M.

  • 7. Data: 2005-05-11 19:48:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sebastian M." <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:d5sdgk$a77$1@inews.gazeta.pl...

    No to teraz wszystko w rękach lekarza. W najgorszym razie wpisze Ci
    obowiązek używania okularów.