    From: Piotr <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Przyjęcie spadku, komornik.
    Date: Thu, 10 Sep 2009 20:14:57 +0200

    Dzień Dobry

    Przyjąłem spadek po ojcu z dobrodziejstem inwentarza.
    Całe życie nie miałem praktycznie z nim kontaktu stąd taka , a nie inna
    decyzja.
    W ślad za aktem notarialnym, od komornika przyszło do mnie pismo wzywające
    do stawienia się w kancelarii oraz do wpłaty ponad 500 zł. opłat
    przewidywanych przez ustawę.
    Tak naprawdę nie spodziewam się, że ojciec po sobie pozostawił jakiś
    majątek, prędzej długi.
    Innymi słowy nie zależy mi na ustalaniu przez komornika masy spadkowej, a
    jedynie na tym aby nie odpowiadać za ewentualne długi ojca.
    Gdy znajdę nieco czasu sam zajmę się kiedyś ustaleniem ewentualnego
    majątku ojca.
    Pytanie.
    Czy nieopłacenie komornika równoznaczne jest z unieważnieniem aktu
    notarialnego przyjęcia spadku ?
    Jakie mogą być inne konsekwencje nie opłacenia kancelarii komorniczej ?

    Z góry serdecznie dziękuję
    Piotr