  • 1. Data: 2003-08-21 11:56:32
    Temat: Przetarg a zabezpieczenie roszceń
    Od: LeHardi <l...@S...LeHardiNet>

    Witam!
    Wysyłam ponownie opis nurtującego mnie problemu i proszę o pomoc:

    1. wystąpiliśmy (spadkobiercy właściciela dziedziczący po nim 7/8)
    o zwrot działki wywłaszczonej pod koniec lat 70-tych;
    2. postępowanie zostało umorzone, ponieważ w kwestii zwrotu nie
    wypowiedział się współwłaściciel pozostałej 1/8 części nieruchomości
    - żona brata dziadka obecnych właścicieli w 7/8, która po śmierci tegoż
    brata - współwłaściciela także, wyszła za mąż i zmarła bezpotomnie -
    jej spadkobiercą jest więc Skarb Państwa reprezentowany przez Urząd
    Miasta;
    3. od umorzenia się nie odwołaliśmy, uznaliśmy że szybciej będzie
    wystąpić z nowym wnioskiem o zwrot nieruchomości (co też uczyniliśmy),
    stwarzając równocześnie współwłaścicielowi w 1/8 (czyli Skarbowi
    Państwa)
    mozliwość wypowiedzenia się w sprawie zwrotu;
    4. Skarb Państwa (współwłaściciel w 1/8) odpowiedział Skarbowi Państwa
    (obecnemu właścicielowi wywłaszczonej nieruchomości) że nie zgadza się
    (jako współwłascicel) z naszym (właściceli 7/8) wnioskiem o zwrot:
    5. Skarb Państwa (obecny właściciel *całej* wywłaszczonej nieruchomości
    od lutego nie udzielił nam (właścicielom 7/8) odpowiedzi na nasz
    wniosek o zwrot, ani w formie decyzji administracyjnej, ani w żadnej
    innej)
    6. we wrześniu ma odbyć się przetarg na tę działkę organizowany przez
    Skrab Państwa;
    7. ponieważ chcemy dochodzić swoich roszczeń na drodze sądowej, decyzja
    ta jest nam niezbędna - do dalszego postępowania administracyjnego, jak
    i do postępowania cywilnego;
    8. dlatego zabezpieczenie naszych roszczeń poprzez nie dopuszczenie do
    sprzedaży działki w drodze przetargu jest tak istotne - jak należy to
    uczynić?
    --
    LeHardi
    Jarek Kus

  • 2. Data: 2003-08-21 13:49:54
    Temat: Re: Przetarg a zabezpieczenie roszceń
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl>

    LeHardi wrote:

> [...]
    > brata - współwłaściciela także, wyszła za mąż i zmarła bezpotomnie -
    > jej spadkobiercą jest więc Skarb Państwa reprezentowany przez Urząd

    Nie rozumiem: skoro wyszła za mąż i jako mężatka zmarła, to dlaczego skarb
    państwa ma być jej spadkobiercą?? A co z mężem - wdowcem?

    Pozdrawiam,
    Marysia

  • 3. Data: 2003-08-21 15:20:29
    Od: LeHardi <l...@S...LeHardiNet>

    W artykule <bi2ig6$jub$1@news.onet.pl> Maria Ossowska napisał(a):

    > Nie rozumiem: skoro wyszła za mąż i jako mężatka zmarła, to dlaczego skarb
    > państwa ma być jej spadkobiercą?? A co z mężem - wdowcem?

    Nie uścisliłem tego, ale ten drugi mąż też zmarł wcześniej, czyli osoba
    o której mówimy zmarła jako wdowa.

    LeHardi
    Jarek Kus
    l...@N...inetia.pl