  • 1. Data: 2003-08-21 11:00:28
    Temat: mogę żądać zwrotu gotówki?
    Od: "hmmm" <p...@p...onet.pl>

    Witam,
    w sklepie internetowym www.tajgun.pl kupiłem braciszkowi karabin ASG, który
    już po rozpakowaniu nie wyglądał najlepiej, ale nie zareagowałem bo byłyby
    gadki w stylu "pewnie w transporcie" itp. Drugiego dnia zabawy pistolet
    mniej więcej co 10 kulka ładował zamiast jednej dwie kulki do magazynka,
    teraz jest to praktycznie co drugi strzał :( W związku z tym chiałem zapytać
    co w takiej sytuacji mogę zrobić. Czy obowiązuje jeszcze prawo, że w ciągu
    jakiegoś (jakiego?) okresu czasu mogę oddać towar bez podania przyczyn? Czy
    muszę go reklamować i czekać na naprawę (już to widze)? Proszę o poradę co
    robić, nie chciałbym żeby prawie 400zł poszło w błoto :( Najbardziej
    interesowała by mnie możliwość zwrotu gotówki, czy mogę na to liczyć?

    Dziękuję i pozdrawiam
    DM

  • 2. Data: 2003-08-21 11:13:05
    Temat: Re: mogę ż?dać zwrotu gotówki?
    Od: "kac" <k...@t...pl>

    > Najbardziej interesowała by mnie możliwo?ć zwrotu gotówki, czy mogę
    > na to liczyć?

    tak w ciągu 10 dni możesz zwrócić towar bez tłumaczenia i masz prawo
    do zwrotu gotówki.

  • 3. Data: 2003-08-21 11:17:12
    Temat: Re: mogę żądać zwrotu gotówki?
    Od: "hmmm" <p...@p...onet.pl>

    > tak w ciągu 10 dni możesz zwrócić towar bez tłumaczenia i masz prawo
    > do zwrotu gotówki.

    serdeczne dzięki za szybką odpowiedź i gorąco pozdrawiam :)

  • 4. Data: 2003-08-21 11:22:39
    Od: "hmmm" <p...@p...onet.pl>

    > tak w ciągu 10 dni możesz zwrócić towar bez tłumaczenia i masz prawo
    > do zwrotu gotówki.

    hmmm, a jeszcze gdyby mógł mi ktoś powiedzieć na co się powołać żeby odrazu
    zapobiec ewentualnym próbom "olania mnie" ;)
    tzn. chodzi o coś takiego: "wg. art. xxx costam xxxx z dnia xxx proszę o
    zwrot gotówki za zakupiony 3 dni temu towar..." :) czyli jakiś numer ustawy
    itp. byłbym bardzo wdzięczny.

    Dziękuję i pozdrawiam
    DM

  • 5. Data: 2003-08-21 11:29:45
    Temat: Re: Re: mogę ż?dać zwrotu gotówki?
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > tak w ciągu 10 dni możesz zwrócić towar bez tłumaczenia i masz prawo
    > do zwrotu gotówki.

    Ale to tylko w przypadku, gdy towar jest nieuzywany. Natomiast dla niego
    stosuje sie tu juz po prostu "niezgodnosc z umowa"/gwarancje.

  • 6. Data: 2003-08-21 12:12:26
    Od: "kac" <k...@t...pl>

    > Ale to tylko w przypadku, gdy towar jest nieuzywany. Natomiast dla
    > niego stosuje sie tu juz po prostu "niezgodnosc z umowa"/gwarancje.

    nie jestem tego taki pewien. przecież dopóki nie otworzysz i nie
    sprawdzisz produktu nie możesz wiedzieć czy jest on taki jak miał być.
    szczegóły są w Dz. U. z 31 marca 2000 Nr 22, poz. 271

  • 7. Data: 2003-08-21 12:23:37
    Temat: Re: Re: mogę żądać zwrotu gotówki?
    Od: "hmmm" <p...@p...onet.pl>

    > nie jestem tego taki pewien. przecież dopóki nie otworzysz i nie
    > sprawdzisz produktu nie możesz wiedzieć czy jest on taki jak miał być.
    > szczegóły są w Dz. U. z 31 marca 2000 Nr 22, poz. 271

    poguglałem troche szukajac podanej przez Ciebie ustawy i znalazlem ciekawy
    sklep:
    "...Ustawy z dnia 2 marca 2000 "o ochronie niektórych praw konsumentów oraz
    odpowiedzialności za szkodę wyrządzona przez produkt niebezpieczny" - Dz.U.
    z 31 marca 2000 nr.22 poz 271 gwarantujemy prawo zwrotu towaru w ciągu 10
    dni od wydania rzeczy zakupionej za pośrednictwem naszego sklepu. Towar nie
    może nosić śladów używania i musi posiadać oryginalne nieuszkodzone
    opakowanie, kompletną dokumentację. Towarzyszące towarowi oprogramowanie czy
    tez oprogramowanie zakupione oddzielnie nie może mieć rozpakowanego
    oryginalnego opakowania."

    czyli krotko mowiac: "mamy was w d..pie, jak kupiliscie to juz wasz
    problem", jak mozna cos sprawdzic nie rozpakowujac opakowania???

  • 8. Data: 2003-08-21 12:28:08
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl>

    hmmm wrote:

> [...]
    > błoto :( Najbardziej interesowała by mnie możliwość zwrotu gotówki, czy

    A czy wraz z przesyłką dostałeś na piśmie informację o przysługującym Ci
    prawie do odstąpienia od umowy w terminie 10 dni od otrzymania towaru?
    jeżeli nie, to termin w którym prawo odstąpienia Tobie przysługuje, zostaje
    przedłużony do 3 miesięcy.

    Pozdrawiam,
    Marysia

  • 9. Data: 2003-08-21 12:29:30
    Od: "hmmm" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > prawie do odstąpienia od umowy w terminie 10 dni od otrzymania towaru?
    > jeżeli nie, to termin w którym prawo odstąpienia Tobie przysługuje,

    karabin jest 100km odemnie, musialbym dzwonic i pytac bo nie pamietam ;) ale
    akurat to nie jest istotne, poniewaz braciszek ma go 3 dzien, a juz drugiego
    zaczely sie dziac "dziwne rzeczy" :( chcialbym sie dowiedziec czy moge
    zazadac zwrotu gotowki, a nie reklamowac, czekac z 3 tygodnie+ wysylka =
    miesiac, a pewnie po naprawie za dwa dni znowu sie zepsuje. chcialbym dostac
    zwrot gotowki i kupic nowy gdzie indziej.

    pozdrawiam rowniez
    DM

  • 10. Data: 2003-08-21 12:30:35
    Temat: Re: Re: Re: mogę ż?dać zwrotu gotówki?
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > nie jestem tego taki pewien. przecież dopóki nie otworzysz i nie
    > sprawdzisz produktu nie możesz wiedzieć czy jest on taki jak miał być.
    > szczegóły są w Dz. U. z 31 marca 2000 Nr 22, poz. 271

    Przeciez mozna otworzyc i nieuzywac ;-) Aczkolwiek w tym przypadku
    trudno jest udowodnic ze towar byl nieuzywany.