    From: "Cezar" <c...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przeszukanie mieszkania.
    Date: Thu, 28 Mar 2002 17:31:46 +0100

    Użytkownik "nadir" <r...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:a7v24e$47$1@news.tpi.pl...
    > bo
    >
    > Dzieki za odpowiedz, ale mam jeszcze pytanie.
    > Jakie moge poniesc konsekwencje jezeli bede sie upieral ze np. sprawa w/g
    > mnie nie jest nie cierpiaca zwloki i nie bede chcial ich wpuscic? Czy np.
    > policja moze szturmowac mieszkanie?

    Na postanowienie sluzy Ci zazalenie (236 kpk) wiec (w duzym uproszczeniu)
    upierac sie nie mozesz, jesli to bedziesz robil oni moga zastosowac srodki
    przymusu fizycznego proporcojnalnie do potrzeb czyli moga Ciebie wziasc za
    morde i pod sciane a potem sami przeszukaja. Oczywiscie mozesz tez dochodzic
    odszkodawania za poniesione straty np wylamane drzwi jesli straty nie sa
    zawioniene przez ciebie
    A gdyby sie okazalo ze cale zamieszanie bylo bezpodstawne to policjanci moga
    odpowiadac z art 231 kk za "przekroczenie uprawnien na szkode prywatna" a za
    to mozna beknac zdaje sie do 3 lat pozbawienia wolnosci ( nie mam kodeksu
    wiec nie pamietam ile dokladnie, ale cos kolo tego)

    Cezar