  • 51. Data: 2015-04-01 08:48:03
    Temat: Re: Przesyłka kurierska zostawiona u portiera
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-31 20:58, m4rkiz pisze:

    > jezeli wybiera sie najtansza usluge, bez doreczenia
    > do rak wlasnych (np. DPD) i wyboru godziny (chyba wszyscy)

    O - któryś z kurierów powrócił do tego? Bo wiem, że u wielu poznikały
    takie opcje...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 52. Data: 2015-04-01 09:00:47
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-31 19:15, Kapibara pisze:

    > Jesteś pewny? Aż z ciekawości sprawdziłem ofertę kilku firm kurierskich.
    > Praktycznie każda firma oferuje za dopłatą dostawę: "do godz.9", "do
    > godz.12". Co najmniej dwie firmy mają w opcji "dostawę 17.00-19.00" a nawet
    > "19.00-22.00". Ale oczywiście każdy chciałby szybko i najtaniej. Jak ktoś
    > nie jest w stanie odebrać paczki w "standardowych godzinach" to wystarczy
    > poprosić sprzedawcę o droższą wysyłkę z dostawą popołudniową czy wieczorną.
    > Jedno woleć, albo się jest elastycznym, albo za wygodę się płaci.

    Ciekawe rzeczy piszesz - możesz podać firmy, które tak mają? O ile w
    wielu ofertach jest dostarczenie do godziny 12, to wybór np po 17 z
    większości ofert zniknął...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.cba.pl

  • 53. Data: 2015-04-01 10:12:29
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 01.04.2015 o 08:42, Kapibara pisze:

    > Tę opcję ma nie sprzedawca, a firma kurierska z której usług korzysta.
    > Wystarczy uzgodnić przed zakupem, to sprzedawca powie ile trzeba dopłacić
    > za dostawę w niestandardowych godzinach.

    Może mam nadzwyczajne wymagania, ale lubię kupić i mieć problem z głowy.
    A nie pisać do sprzedawcy, czekać na odpowiedź, której w ogólności w
    ogóle mogę nie dostać w rozsądnym terminie bo np. pytania ze skrzynki
    kontaktowej trafiają do innego działu niż zamówienia. W ten sposób w
    skrajnych przypadkach zakup może się przedłużyć z 5 minut do tygodnia.

    p. m.

  • 54. Data: 2015-04-01 10:25:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-01 o 10:12, m pisze:
    > Może mam nadzwyczajne wymagania, ale lubię kupić i mieć problem z głowy.

    Zatem kupuj u sprzedawcy, który oferuje bezproblemowy rodzaj dostawy.
    Wybieranie dostawy potencjalnie problemowej i oczekiwanie "problemu z
    głowy" --> coś tu nie działa na etapie planowania.

    --
    Liwiusz

  • 55. Data: 2015-04-01 10:34:10
    Od: Kapibara <x...@y...zzz>

    Dnia Wed, 01 Apr 2015 09:00:47 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > Ciekawe rzeczy piszesz - możesz podać firmy, które tak mają? O ile w
    > wielu ofertach jest dostarczenie do godziny 12, to wybór np po 17 z
    > większości ofert zniknął...

    W FedEX widzę takie opcje.

  • 56. Data: 2015-04-01 11:12:43
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-01 10:34, Kapibara pisze:

    > W FedEX widzę takie opcje.

    z zastrzeżeniem:
    Usługa możliwa po uzgodnieniu z lokalnym oddziałem FedEx Express - tak
    więc nawet sprzedawca nie może takiej opcji dołączyć gdzieś w automacie.
    Wiesz jak z kurierem Heńkiem się dogadasz, tez Ci dostarczy o umówionej
    porze, kwestia jest by była to usługa automatyczna, a nie - jak dogadam
    się to będzie, a jak nie, to nie...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 57. Data: 2015-04-01 12:26:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 1 kwietnia 2015 00:22:55 UTC+2 użytkownik m napisał:
    > Tyle że co to da, zamawiając przez kuriera często nie mam możliwości
    > dostosować swoich planów wyjścia na miasto do czasu kiedy ten do mnie
    > przyjedzie. Niektórzy kurierzy znowu dzwonią dzień wcześniej i się
    > umawiają - i to się chwali.
    Dzień wcześniej do ciebie dzwonią?
    prawie 100% przesyłek kurierskich dociera do mnie następnego dnia po nadaniu więc
    kurier doręczający dzień wcześniej nie ma szans dzwonić.
    Ale zdecydowana większość kurierów dzwoni z rana podając mniej więcej godzinę o
    której doręcza. I często zamiast do domu to proszę ich aby dowieźli do pracy itp.
    Problemów nie ma. Czasami proszę aby zostawili u sąsiada i tez tak robią.
    Kilkanaście przesyłek miesięcznie w ten sposób odbieram.
    Co do poczty polskiej to kompletnie mi nie odpowiada. Jak paczka to paczkasz nie
    dzwoni jak kurierzy tylko jeśli nikogo w domu nie zastanie to zostawia awizo i musze
    dygać na pocztę. Z listami poleconymi podobnie, więc staram się omijac PP i korzystać
    z usług kurierów. Ceny dość porównywalne, przesyłki kurierskie to koszt ok 16zł za
    nawet dość spore paczki(korzystam z sendit.pl)
    Paczkomaty wyglądają na wygodną opcje ale niestety u mnie nie ma.

  • 58. Data: 2015-04-01 12:42:38
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-01 12:26, Kris pisze:
    > Dzień wcześniej do ciebie dzwonią? prawie 100% przesyłek kurierskich
    > dociera do mnie następnego dnia po nadaniu więc kurier doręczający
    > dzień wcześniej nie ma szans dzwonić.

    Ha zdarzyło mi się - zamówienie o 21, a o 9 rano następnego dnia miałem
    przesyłkę w ręce :) Tyle, że to małe gabaryty, więc mogłem zamówić z
    dostawą do pracy, rzeczy cięższe lub niewygodne w transporcie wolę
    jednak by dowieźli mi do domu.

    > Ale zdecydowana większość kurierów dzwoni z rana podając mniej więcej
    > godzinę o której doręcza. I często zamiast do domu to proszę ich aby
    > dowieźli do pracy itp. Problemów nie ma.

    Pod warunkiem, że to niewielka przesyłka, która mogę włożyć do
    plecaka... Jeśli chodzi o dzwonienie, to większość dzwoni, gdy jest pod
    drzwiami i nikt nie otwiera....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 59. Data: 2015-04-01 12:53:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-01 o 12:42, Tomasz Kaczanowski pisze:
    > Pod warunkiem, że to niewielka przesyłka, która mogę włożyć do
    > plecaka... Jeśli chodzi o dzwonienie, to większość dzwoni, gdy jest pod
    > drzwiami i nikt nie otwiera....

    Bo przecież kurier to nie dostawca pizzy na zamówienie, jeździ
    sukcesywnie soją trasą po rejonie i nie będzie pół godziny specjalnie
    tracił, aby ci dostarczyć paczkę spoza swojej marszruty.
    Więc to, że powiesz mu że będziesz o 12 w domu nie oznacza, że i on tam
    wówczas będzie. Czasem można się jakoś dostosować, ale przecież nie zawsze.

    A obliczane optymalnej trasy komiwojażera to nie takie proste -
    najlepsze algorytmy mogą sobie z tym nie radzić ;)

    --
    Liwiusz

  • 60. Data: 2015-04-01 15:06:07
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 01.04.2015 o 10:25, Liwiusz pisze:

    > Zatem kupuj u sprzedawcy, który oferuje bezproblemowy rodzaj dostawy.
    > Wybieranie dostawy potencjalnie problemowej i oczekiwanie "problemu z
    > głowy" --> coś tu nie działa na etapie planowania.

    Bywa że nie ma takich, bo wszyscy wysyłają kurierem. I co im Pan zrobisz?

    Więc z dwojga złego, użerania się z kurierem i kupowania tygodniami
    pierduły, wybieram użeranie się z kurierem. Co nie znaczy że kocham się
    z nimi użerać.

    p. m.