  • 1. Data: 2005-05-15 16:39:43
    Temat: Przestepstwo z art. 310 kk
    Od: "jr" <j...@p...onet.pl>

    Witam,

    Powiedzmy, ze posiadam banknot 10 zl, ktory jest falszywy.
    Czy wejscie do sklepu i zaplacenie tymze banknotem zadosc czyni artykulowi 310
    kk ? Czy ma jakiekolwiek znaczenie, ze dzialam ze swiadomoscia placenia
    podrobionym banknotem ?

    Nie jestem prawnikiem ani nie studiuje prawa, ale:
    po zapoznaniu sie z art 310kk uwazam, ze:
    -- wykorzystanie banknotu w sklepie jest jednoznaczne z wprowadzeniem go do
    obrotu i jest to przestepstwo
    -- moze byc w takim wypadku zastosowany paragraf 3 o nadzwyczajnym zlagodzeniu
    kary (np. ze wzgledu na niski nominal)
    -- nie ma znaczenia, ze jestem swiadom tego, ze wprowadzam trefny banknot. (Ew.
    moze to byc rowniez podstawa do zastosowania par 3)

    Czy dobrze mysle ? W szczegolnosci chodzi mi o to, ze swiadomosc tego czy mam
    trefna 10tke czy nie, nie zmienia faktu, ze czyn wyczerpuje znamiona
    przestepstwa ze wspomnianego artykulu (to tak mowi sie w Waszym slangu? ;-)
    Zalezy mi na potwierdzeniu lub obaleniu mojego twierdzenia o ,,swiadomosci''.
    Idzie o powazny zaklad, gdzie stawka jest browar ;-)

    pozdrawiam!
    j.

  • 2. Data: 2005-05-15 17:48:47
    Temat: Re: Przestepstwo z art. 310 kk
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    jr napisał(a):

    > Czy dobrze mysle ?

    Nie do końca. To przestępstwo umyślne. Czyli musisz wiedzieć że to
    banknot fałszywy.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2005-05-15 22:15:44
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-05-15 18:39 jr napisał(a):
> [...]
    > (...)
    > -- wykorzystanie banknotu w sklepie jest jednoznaczne z wprowadzeniem go do

    A skąd masz ten banknot? To ktoś inny go wprowadził w obieg, jeśli nie Ty.
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/

  • 4. Data: 2005-05-15 22:22:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie do końca. To przestępstwo umyślne. Czyli musisz wiedzieć że to
    > banknot fałszywy.

    Albo przynajmniej się na to godzić, czyli w praktyce banknot musi być
    dla laika rozpoznawalny jako fałszywy.

  • 5. Data: 2005-05-16 12:14:38
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Albo przynajmniej się na to godzić, czyli w praktyce banknot musi być
    > dla laika rozpoznawalny jako fałszywy.

    Wydaje mi się że to przestępstwo kierunkowe, a więc zamiar ewentualny
    jest wyłączony.

  • 6. Data: 2005-05-16 13:53:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Wydaje mi się że to przestępstwo kierunkowe, a więc zamiar ewentualny
    > jest wyłączony.

    Nie chce mi się zastanawia nad tym teoretycznie, ale w praktyce zawsze
    jednym z pytań do biegłego jest to, czy banknot był rozpoznawalny dla
    laika. Od odpowiedzi na to pytanie uzależnia się umorzenie albo akt
    oskarżenia.