  • 11. Data: 2010-09-28 18:32:46
    Temat: Re: Przeniesienie pracownika do innego miasta
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W dniu Tue, 28 Sep 2010 16:37:54 +0200, kaktus napisał, a ja na to:

    > Zgodnie z art 42, paragraf 4 k.p. ze wzgledu na uzasadnione potrzeby
    > pracodawcy - powierzam panu wykonywanie pracy na obiekcie xxx od dnia
    > 1.10.2010.

    Takim pismem nie można przenieść pracownika o prawie 200 km poza miejsce
    wykonywania pracy.

    --
    :) Olgierd ||
    http://olgierd.rudak.org

  • 12. Data: 2010-09-28 18:37:40
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    kaktus wrote:

> [...]
    >
    > Zgodnie z art 42, paragraf 4 k.p. ze wzgledu na uzasadnione potrzeby
    > pracodawcy - powierzam panu wykonywanie pracy na obiekcie xxx od dnia

    Po pierwsze pisz POD postami na które odpowiadasz.

    A co do meritum. Sprawa jest ciut dyskusyjna.
    Konkretnie to chodzi o to czy art 42 par 4 można wykorzystywać do
    zmiany miejsca pracy, czy tylko do powierzenia np. innego stanowiska.

    Użycie art 42 par 4 nie wymaga formy pisemnej.

    Generalnie panuje pogląd że raczej nie można za jego pomocą zmieniać
    miejsca pracy, że miejsce pracy można zmieniać tylko
    wypowiedzeniem/porozumieniem zmieniającym.

    Choć są tacy co twierdzą że SN ostatnio złagodził podejście.

    Dodatkowo jest tu ograniczenie dotyczące czasu, tzn. nie dłużej niż 3
    miesiace w roku. Czyli nawet jeśli, to jest tylko czasowa zmiana
    miejsca pracy.

    W efekcie wchodzi art 77 ze znaczkiem 5, czyli pracodawca musiałby
    zwracać koszty dojazdu.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 13. Data: 2010-09-28 18:52:50
    Od: "kaktus" <a...@g...pl>

    > W efekcie wchodzi art 77 ze znaczkiem 5, czyli pracodawca musiałby
    > zwracać koszty dojazdu.

    Czyli generalnie co on ma powiedziec pracodawcy ? Czasu nie ma duzo a trzeba
    to jakos ugrysc. Zwrot kosztu dojazdu do jedno ale co z czasem ? 170 km w
    jedna strone pksem to jakies 4h wiec troche to sie z celem mija. Tak jak
    pisalem wczesniej pracodawca chce wymusic zwolnienie za porozumieniem stron
    aby nie wyplacic odprawy.
    Co ew kolega powinien zrobic ?

  • 14. Data: 2010-09-28 19:00:38
    Od: r...@p...onet.pl

    > Czyli generalnie co on ma powiedziec pracodawcy ? Czasu nie ma duzo a trzeba
    > to jakos ugrysc. Zwrot kosztu dojazdu do jedno ale co z czasem ? 170 km w
    > jedna strone pksem to jakies 4h wiec troche to sie z celem mija.

    PKS-em?

    w takiej sytuacji pracodawca powinien zapewnić samochód.

  • 15. Data: 2010-09-28 19:54:17
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W dniu Tue, 28 Sep 2010 21:00:38 +0200, robertcb napisał, a ja na to:

    > PKS-em?
    >
    > w takiej sytuacji pracodawca powinien zapewnić samochód.

    Dżambodżeta!

    --
    :) Olgierd ||
    http://olgierd.rudak.org

  • 16. Data: 2010-09-28 19:54:17
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

  • 17. Data: 2010-09-28 20:45:16
    Od: r...@p...onet.pl

> [...]
    > pisalem wczesniej pracodawca chce wymusic zwolnienie za porozumieniem stron

    A cóż to za trasa (między jakimi miastami) że przejazd PKS-em 170 km trwa aż 4
    godziny?
    Toż to skuterem byłoby szybciej.

  • 18. Data: 2010-09-28 22:25:08
    Od: "Jingiel" <x...@x...xxx>

    > A cóż to za trasa (między jakimi miastami) że przejazd PKS-em 170 km trwa
    > aż 4
    > godziny?
    > Toż to skuterem byłoby szybciej.

    A jechałeś kiedyś PKSem z przesiadkami?

    Jingiel

  • 19. Data: 2010-09-29 06:46:21
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    r...@p...onet.pl pisze:

    > A cóż to za trasa (między jakimi miastami) że przejazd PKS-em 170 km trwa aż 4
    > godziny?

    wychodzi średnio powyżej 40 km/h... biorąc pod uwagę przystanki,
    sprzedaż biletów, przejazd przez miejscowości, gdzie mogą być korki itp,
    to jest realny czas....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 20. Data: 2010-09-29 08:03:52
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    r...@p...onet.pl napisal:
    > A cóż to za trasa (między jakimi miastami) że przejazd PKS-em 170 km trwa aż 4
    > godziny?
    > Toż to skuterem byłoby szybciej.

    Naprawdę? IMO to dobry czas, jak dla PKS. Trasa Wrocław-Poznań, 180 km,
    przeciętny czas przejazdu osobówką 3 godziny. Bez przystanków, ale i bez
    wariowania na czwartego. Autobus będzie jechał dłużej. No, chyba, że
    to Szwagropol, albo Trans-Frej na Zakopiance :) Ale tych to lepiej
    puszczać jak najdalej od siebie. Większych wariatów za kierownicą
    to nie widziałem...

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek