  • 1. Data: 2010-09-28 12:23:49
    Temat: Przeniesienie pracownika do innego miasta
    Od: "kaktus" <a...@g...pl>

    Witam

    Z tego co znalazlem w google wiem, ze pracodawca moze wydac prracownikowi
    polecenie aby podjal prace w filii firmy innym miescie.
    Co sie stanie w wypadku kiedy pracownik odmowi ?

    - czy zostanie zwolniony dyscyplinarnie bo nie pojawil sie w nowym miejscu
    pracy ?
    - czy zostanie zwolniony z zachowaniem wypowiedzenia ?
    - czy zostanie zwolniony za porozumieniem stron ?

    Sprawa rozbija sie o to ze pracodawca, chce pozbyc sie pracownikow i nie
    wyplacic im odprawy.
    Pracownicy pracuja po ok 5 lat a fima zatrudnia kilka tys osob.
    Co powinnien zrobic taki pracownik, ktory zostaje przeniesiony do miasta
    oddalonego o powiedzmy o 200 km od miejsca zamieszkania ?

  • 2. Data: 2010-09-28 12:33:56
    Temat: Re: Przeniesienie pracownika do innego miasta
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 28 Sep 2010 14:23:49 +0200, kaktus napisał(a):

    > Z tego co znalazlem w google wiem, ze pracodawca moze wydac
    > prracownikowi polecenie aby podjal prace w filii firmy innym miescie. Co
    > sie stanie w wypadku kiedy pracownik odmowi ?

    Nie tyle "wydać polecenie", ile zmienić mu w ten sposób warunki pracy (co
    wymaga zgody pracownika).

    > - czy zostanie zwolniony dyscyplinarnie bo nie pojawil sie w nowym
    > miejscu pracy ?

    Jeśli wyraził zgodę, a następnie zalicza NN-ki -- owszem, może być to
    podstawą do zwolnienia dyscyplinarnego.

    > - czy zostanie zwolniony z zachowaniem wypowiedzenia ? - czy zostanie
    > zwolniony za porozumieniem stron ?

    O takich wariantach możemy mówić na etapie samego wypowiedzenia/
    porozumienia zmieniającego.
    Jeśli pracodawca zaproponuje zmianę warunków pracy, a pracownik ich nie
    przyjmie, to umowa ulegnie rozwiązaniu (po upływie tego okresu
    wypowiedzenia -- nic tu nie może zajść z dnia na dzień).

    > Sprawa rozbija sie o to ze pracodawca, chce pozbyc sie pracownikow i nie
    > wyplacic im odprawy.

    W opisanym powyżej przypadku (a więc wypowiedzenie zmieniające i brak
    zgody pracowników) odprawa się należy.

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 3. Data: 2010-09-28 12:57:54
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 28 Wrz, 14:23, "kaktus" <a...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Co powinnien zrobic taki pracownik, ktory zostaje przeniesiony do miasta
    > oddalonego o powiedzmy o 200 km od miejsca zamieszkania ?

    A co ma wpisane w papierach jako miejsce wykonywanej pracy?

  • 4. Data: 2010-09-28 13:14:02
    Od: "kaktus" <a...@g...pl>

    >A co ma wpisane w papierach jako miejsce wykonywanej pracy?

    Miejsce wskazane przez pracodawce na terenie woj. slaskiego
    Ogolnie ochodzi o prace w ochronie. I tu chyba bedzie pies pogrzebany bo
    pracodawca w ten sposob sie zabezpieczyl przed wyplata ew odprawy....
    Wskazal miejsce oddalone o 173 km, choc pracownik przez 5 lat pracowal w
    jednym miescie. Dodam ze nie jest likwidowane miejsce pracy. Pracodawca
    pozbywa sie w ten sposob etatowych pracownikow a na ich miejsce przyjmuje
    ludzi na Umowe Zlecenie.

  • 5. Data: 2010-09-28 13:26:23
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 28 Sep 2010 15:14:02 +0200, kaktus napisał(a):

    > Miejsce wskazane przez pracodawce na terenie woj. slaskiego Ogolnie
    > ochodzi o prace w ochronie. I tu chyba bedzie pies pogrzebany bo
    > pracodawca w ten sposob sie zabezpieczyl przed wyplata ew odprawy....

    To może zanim będziesz dalej kombinował napisz czy pracodawca dał
    pracownikowi do podpisu wypowiedzenie bądź porozumienie zmieniające.

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 6. Data: 2010-09-28 13:29:35
    Od: "kaktus" <a...@g...pl>

    Nie - poinformowal go ustnie ze z dniem 1 pazdziernika ma przyjsc do pracy w
    innym, oddalonym o 170 km miescie. Jezeli sie nie zgodzi to proponuje
    rozwiazanie umowy za porozumieniem stron.

  • 7. Data: 2010-09-28 14:00:21
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 28 Sep 2010 15:29:35 +0200, kaktus napisał(a):

    > Nie - poinformowal go ustnie ze z dniem 1 pazdziernika ma przyjsc do
    > pracy w innym, oddalonym o 170 km miescie. Jezeli sie nie zgodzi to
    > proponuje rozwiazanie umowy za porozumieniem stron.

    No to jest to w całości bzdura i tyle.

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 8. Data: 2010-09-28 14:02:10
    Od: "kaktus" <a...@g...pl>

    > No to jest to w całości bzdura i tyle.

    t.zn. ?

  • 9. Data: 2010-09-28 14:27:06
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > t.zn. ?

    Znaczy - pisemnie musi być...

    --
    Krzysztof

  • 10. Data: 2010-09-28 14:37:54
    Od: "kaktus" <a...@g...pl>

    Witam. Z tego co sie obecnie dowiedzialem kolega dostal rano takie pismo:

    Zgodnie z art 42, paragraf 4 k.p. ze wzgledu na uzasadnione potrzeby
    pracodawcy - powierzam panu wykonywanie pracy na obiekcie xxx od dnia
    1.10.2010.

    Kolega nie podpisal tego pisma.