  • 1. Data: 2010-09-28 11:52:58
    Temat: Wszczęcie egzekucji a spłata zadłużenia w tym samym dniu
    Od: zenon <z...@c...pl>

    Witam,
    sytuacja wygląda następująco: po powrocie z urlopu znalazłem pokwitowany
    przez moją matkę list polecony z ZTM informujący mnie o przekazaniu do
    komornika wniosku o windykację należności z tytułu egzekucyjnego (sprawę
    przegrałem, mimo że miałem opłaconą kartę miejską, tyle że niewyraźnie
    podpisaną, a mimo uchwały Rady Warszawy o odstąpieniu od kary w takich
    przypadkach, i okazania w sądzie zaświadczenia że cierpię na dysgrafię,
    sąd uznał że ZTM mógł, ale nie musiał anulować mi mandat, a moja dysgrafia
    go nie interesuje, przegapiłem termin odwołania i stąd tytuł egzekucyjny
    zachował ważność, ale teraz nie o tym...). Następnego dnia pobiegłem do
    banku i wpłaciłem całą kwotę na konto ZTM. Tego samego dnia, po południu,
    moja matka odebrała list polecony od komornika z informacją o wszczęciu
    egzekucji. Co robić w tej sytuacji? Czy da się uniknąć kosztów komornika?
    Może warto dodać, że nie kwitowałem odbioru żadnego z obu listów
    poleconych.
    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

    z.

  • 2. Data: 2010-09-28 14:47:15
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    >moja matka odebrała list polecony od komornika z informacją o wszczęciu
    >egzekucji. Co robić w tej sytuacji? Czy da się uniknąć kosztów komornika?

    nic, zaplacic koszty

    >Może warto dodać, że nie kwitowałem odbioru żadnego z obu listów
    >poleconych.
    >Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

    bez znaczenia

    Icek

  • 3. Data: 2010-09-28 14:59:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/28/2010 6:52 AM, zenon wrote:
    > Co robić w tej sytuacji?

    pouczyc rodzine, zeby nie odbierała nie swoich listów.

  • 4. Data: 2010-09-28 15:06:05
    Od: zenon <z...@c...pl>

    Dnia 28-09-2010 o 16:59:55 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > On 9/28/2010 6:52 AM, zenon wrote:
    > pouczyc rodzine, zeby nie odbierała nie swoich listów.

    zrobiłem to jeszcze przed napisaniem tutaj, ale dzięki.

  • 5. Data: 2010-09-28 20:50:45
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2010-09-28 16:59, witek pisze:
    > pouczyc rodzine, zeby nie odbierała nie swoich listów.

    i co by to zmieniło?

    KG

  • 6. Data: 2010-09-28 21:45:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/28/2010 3:50 PM, kam wrote:

    > i co by to zmieniło?

    teraz nic, ale na przyszłość może się przydać.
    to taka mądrość przed szkodą.

  • 7. Data: 2010-09-29 08:18:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-28 23:45, witek pisze:

    > teraz nic, ale na przyszłość może się przydać.
    > to taka mądrość przed szkodą.

    Lepiej, aby rodzina odebrała i informacje przekazała, niż aby list
    wrócił jako niepodjęty w terminie.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2010-10-02 13:05:26
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:op.vjqrakubqz37v2@phenom zenon <z...@c...pl> pisze:

> [...]
    > informacją o wszczęciu egzekucji. Co robić w tej sytuacji? Czy da się
    > uniknąć kosztów komornika? Może warto dodać, że nie kwitowałem odbioru
    List od komornika jest tu - jak mniemam - bez większego znaczenia. On mógł
    zwyczajnie najść cię w domu bez uprzedzenia.
    O ciążącym obowiązku zapłaty w określonym terminie wiedziałeś na podstawie
    prawomocnego wyroku sądu. Nie zapłaciłeś do momentu wszczęcia postępowania
    egzekucyjnego i oto efekt.
    Komornika tak łatwo nie spławisz jak jakiejś tam firemki windykacyjnej.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2010-10-04 16:33:41
    Od: zenon <z...@c...pl>

    Dnia 02-10-2010 o 15:05:26 Jotte <t...@w...spam.wypad.polska>
    napisał(a):

    > Komornika tak łatwo nie spławisz jak jakiejś tam firemki windykacyjnej.

    Dzięki, nawet nie będę próbował, już się dogadaliśmy ;)

    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    --
    pozdrawiam