  • 1. Data: 2007-04-17 10:15:51
    Temat: Przedwanienie z ZUS
    Od: FLOYD <t...@g...pl>

    Witam.
    Dostałem z ZUS Upomnienie za rzekomo nie zapłacone składki za
    Działalność Gospodarczą od 01.1999r do 02.2000r. Nigdy wcześniej nie
    dostałem żadnego pisma o toczącym się jakimkolwiek postępowaniu. ZUS
    powołuje się na art 15 &1 ustawy z dnia 17 czerwca 1966r z późniejszymi
    zmianami.
    Czy przypadkiem należności (o ile faktycznie są, bo muszę sprawdzić, czy
    mam jeszcze potwierdzenia wpłat) nie są przeterminowane. Chodzi o
    składki na Ubezpieczenia Społeczne, na FPiFGŚP oraz na Ubezpieczenie
    Zdrowotne.

    Przerzuciłem grupę, ale nic konkretnego nie ma. Google mi wyrzuciło
    pewne dyskuję, ale chciałbym ich potwierdzenia. Dzięki za wszelkie
    komentarze.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-04-17 10:52:08
    Temat: Re: Przedwanienie z ZUS
    Od: "Angie" <j...@o...eu>

    Użytkownik "FLOYD" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czy przypadkiem należności (o ile faktycznie są, bo muszę sprawdzić, czy
    > mam jeszcze potwierdzenia wpłat) nie są przeterminowane.

    Przedawnienie skladek ZUS to 10 lat liczac od dnia wymagalnosci

    Angie

  • 3. Data: 2007-04-17 11:45:42
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Tue, 17 Apr 2007 12:52:08 +0200, Angie napisał(a):

    > Przedawnienie skladek ZUS to 10 lat liczac od dnia wymagalnosci

    BTW spotkałem się już z artystami, którzy się nacięli - myśląc, że to
    "standardowy zestaw" 5 lat jak z podatkami.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd || http://olgierd.bblog.pl
    Moje aukcje na Allegro:

  • 4. Data: 2007-04-17 12:52:56
    Od: FLOYD <t...@g...pl>

    Angie napisał(a):

    > Przedawnienie skladek ZUS to 10 lat liczac od dnia wymagalnosci
    >
    > Angie

    A czy nie jest tak, że w dniu wymagalności (styczeń, rok 2000) była
    ustawa mówiąca o terminie 5 lat, a później została zmieniona (chyba w
    2005 roku) na 10 lat - tak jak piszecie?
    Jeśli tak, to prawo działa wstecz?
    PZDR

  • 5. Data: 2007-04-17 13:20:23
    Od: "Angie" <j...@o...eu>

    > Jeśli tak, to prawo działa wstecz?

    Nie dziala. A te 10 lat wynikaja z ustawy o systemie ubezpieczen spolecznych
    z 13 października 1998 r, art 24/4 - tu sobie mozesz poczytac
    http://www.pit.pl/pages/i/1727.php

    Angie

  • 6. Data: 2007-04-17 13:44:09
    Od: FLOYD <t...@g...pl>

    Angie napisał(a):
> [...]
    >
    > Nie dziala. A te 10 lat wynikaja z ustawy o systemie ubezpieczen spolecznych
    > z 13 października 1998 r, art 24/4 - tu sobie mozesz poczytac

    No tak, teraz wszystko jasne.. :-(
    Chyba nie ma wyjścia z sytuacji.
    Dzięki.
    PZDR

  • 7. Data: 2007-04-17 19:00:50
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Angie <j...@o...eu> w

> [...]

    > Nie dziala. A te 10 lat wynikaja z ustawy o systemie ubezpieczen spolecznych
    > z 13 października 1998 r, art 24/4 - tu sobie mozesz poczytac

    Tam jest tekst ujednolicony, teraz popatrz w dziennik ustaw Nr 241, poz.
    2074 z 2002 i dowiesz się kiedy te 10 lat wprowadzono.

    Co tam było wcześniej to zadanie domowe dla Ciebie ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]