  • 1. Data: 2007-04-16 23:50:52
    Temat: kradzież forum
    Od: tomek wilicki <t...@w...pl>

    Witam

    Niedawno skradziono mi forum dyskusyjne (hehe). Wiem, że to niby głupota,
    ale boli gdy efekt długotrwałej pracy jest wykorzystywany przez złodzieja,
    już nie mówiąc o tym, że popularne forum z wieloletnią tradycją jest jednak
    warte sporą kasę.

    Nieco o sprawie

    Świadków na to, że to moja własność, mam, logi również, z samym
    udowodnieniem zaistnienia kradzieży nie będzie problemu. Tak samo jak z
    udowodnieniem, że złodziej był wielokrotnie proszony o zwrot własności.

    Koszta poniesione przeze mnie i inne osoby, aby doprowadzić forum do stanu
    jaki miało:

    - jakieś tam opłaty na serwery, domeny i takie rzeczy
    - setki roboczogodzin
    - 1000 zł jakie wydała znajoma, aby wykupić nową domenę pod to forum. Forum
    faktycznie znajduje się pod domeną (nota bene przekazaną złodziejowi - nikt
    nie przewidział, że tak się zachowa), aczkolwiek znajoma uważa pieniądze za
    stracone, właśnie z powodu kradzieży forum - nie może ono pełnić funkcji
    takich, jakie oczekiwała gdy inwestowała pieniądze.
    - wiele osób zaangażowało się, aby forum doprowadzić do stanu jaki miało -
    sprawa nie do udowodnienia

    Pytanie, co teraz mogę zrobić? Na prawie specjalnie się nie znam, ale zdaje
    się, że kradzież jest ścigana z urzędu? Jeśli tak, to czy mam szansę
    zażądać zadośćuczynienia ze wskazaniem na konkretną organizację
    charytatywną, czy decyduje o tym prokuratura?

    Jakie w ogóle mam możliwości działania? Interesujący mnie efekt końcowy, to
    zwrot forum, zwrot kosztów procesu, zadośćuczynienie na rzecz wskazanej
    organizacji charytatywnej. Zadośćuczynienie miało by być za straty, jakie
    poniosły osoby zaangażowane w forum, utraconą wartość (po takiej "zadymie"
    mało kto będzie je odwiedzał) oraz za moje straty moralne.

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi

    --
    www.vegie.pl

  • 2. Data: 2007-04-17 00:10:37
    Temat: Re: kradzie? forum
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 16.04.2007 tomek wilicki <t...@w...pl> napisał/a:
    > Pytanie, co teraz mog? zrobi?? Na prawie specjalnie si? nie znam, ale zdaje

    Możesz np. spróbować klarownie wyjasnic, co uważasz za kradzież forum.
    Możesz też ustawić sobie poprawne kodowanie.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2007-04-17 01:15:57
    Od: tomek wilicki <t...@w...pl>

    Marcin Debowski wrote:

    > Możesz np. spróbować klarownie wyjasnic, co uważasz za kradzież forum.
    > Możesz też ustawić sobie poprawne kodowanie.

    kodowanie mam... niech sprawdze... ah, po reinstalce paczek knode z powrotem
    zmienilo sie na utf-8, w tym poscie powinno byc juz dobrze ąśżćółę

    za kradzież forum uważam, oczywiście, skopiowanie cudzych plików bazy danych
    na swój serwer i podmienienie w nich wartości odpowiadających za ustawienia
    konta administracyjnego (założycielskiego). Gwoli ścisłości, złodziej
    wszedł w ich posiadanie za moją zgodą (był wiceadministratorem), na
    podmianę zgody nie miał, ani faktycznej ani domyślnej.
    --
    www.vegie.pl

  • 4. Data: 2007-04-17 02:08:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 17.04.2007 tomek wilicki <t...@w...pl> napisał/a:
> [...]
    > wszedł w ich posiadanie za moją zgodą (był wiceadministratorem), na
    > podmianę zgody nie miał, ani faktycznej ani domyślnej.

    Czy w grę wchodzi również uzycie bez autoryzacji jakiś materiałow
    graficznych, tekstów o charakterze utworu itp rzeczy których autorami
    jesteście Wy, czyli strona poszkodowana? Kradzież (jak to zwał tak to
    zwał) bazy danych jest wzg. typu odpowiedzialności w najlepszym razie
    wykroczeniem, a poza tym mozna domagać się zadośćuczynienia wyłącznie na
    drodze cywilnej. "Kradzież" utworu, czy też generalnie naruszenie prawa
    autorskiego w omawianym zakresie jest przestępstwem.
    W sumie, co zawsze możecie zrobic, to zgłoszenie podejrzenia popełnienia
    przestępstwa. Nie musicie przy tym podawać żadnej kwalifikacji prawnej, a
    rzetelnie opisać sytuację, podać dowody jakimi się dysponuje itp.
    Policja/prokuratura to sprawdzi i jeśli uzna, że doszło do naruszenia
    prawa w zakresie przęstępstwo/wykroczenie, to się tym zajmie. Jak nie, to
    odmówi i pewnie dostaniecie pouczenie, ze możecie dochodzić swoich praw na
    drodze cywilnej.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2007-04-17 03:21:22
    Od: tomek wilicki <t...@w...pl>

    Marcin Debowski wrote:

    > Czy w grę wchodzi również uzycie bez autoryzacji jakiś materiałow
    > graficznych, tekstów o charakterze utworu itp rzeczy których autorami
    > jesteście Wy, czyli strona poszkodowana?

    Sprawa jest trochę w tym wypadku skomplikowana, bo z jednej strony użyte
    zostało całe forum, z drugiej - forum jest niby zbiorem takich właśnie
    materiałów, które są jego własnością (czy raczej jego administratora). Jest
    więc małe zamieszanie, hehe

> [...]
    > drodze cywilnej. "Kradzież" utworu, czy też generalnie naruszenie prawa
    > autorskiego w omawianym zakresie jest przestępstwem.

    No i widzisz, pozostaje otwartym pytanie, czy kradzież zbioru artykułów i
    ich wykorzystywanie na drodze, na której teoretycznie admin może je
    wykorzystywać, jest takim przestępstwem. W sumie jeśli iść w tą stronę,
    były tam również moje artykuły, hehe.

> [...]
    > odmówi i pewnie dostaniecie pouczenie, ze możecie dochodzić swoich praw na

    Heh, i tak chyba zrobimy. Dzięki wielkie, póki co gość ma ultimatum - oddaje
    albo ma problemy. W sumie nie rozumiem kolesia, wirtualna władza nad paroma
    pikselami tak mu do głowy uderzyła czy co? Co on ma z kradzieży głupiego
    forum, żeby ryzykować wpis w kartotece? No żeby chociaż reklamy tam jakieś
    wrzucił... eh, ta Polska, kradną aby kraść :)

    Dzięki raz jeszcze, jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia z tego typu
    sprawami - proszę pisać :)

    --
    www.vegie.pl

  • 6. Data: 2007-04-17 04:12:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

> [...]
    > materiałów, które są jego własnością (czy raczej jego administratora). Jest

    Są własnością tego kto stworzył dany utwór lub posiada do niego prawa
    majątkowe. Administrowanie czymś nie nadaje automatycznie takich praw.

> [...]
    > ich wykorzystywanie na drodze, na której teoretycznie admin może je
    > wykorzystywać, jest takim przestępstwem. W sumie jeśli iść w tą stronę,

    Nie każdy forumowy artykuł jest utworem w rozumieniu Prawa Autorskiego,
    czyli nie wszystko co ktoś tam posłał podlega ochronie, ale jeśli już
    jest, to admin nie może nim dowolnie dysponować bez zgody autora.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2007-04-17 08:05:40
    Od: Łukasz Rostalski <"lukasz[NOSPAM]"@[NOSPAM]rostalski.pl>

    Marcin Debowski napisał(a):

    > Możesz np. spróbować klarownie wyjasnic, co uważasz za kradzież forum.
    > Możesz też ustawić sobie poprawne kodowanie.

    A co ma z kodowaniem, bo mi wyświetla wszystkie znaki poprawnie?

    Łukasz Rostalski
    http://www.rostalski.pl

  • 8. Data: 2007-04-17 08:32:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 17.04.2007 Łukasz Rostalski <"lukasz[NOSPAM]"@[NOSPAM]> napisał/a:
    > A co ma z kodowaniem, bo mi wyświetla wszystkie znaki poprawnie?

    Standardem dla polskiego usenetu jest nadal iso-8859-2.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2007-04-17 08:35:10
    Od: Sebcio Łastowski <s...@n...com>

    Łukasz Rostalski napisał(a):

    > A co ma z kodowaniem, bo mi wyświetla wszystkie znaki poprawnie?

    Widzisz, niektórzy puryści nadal uważają UTF-8 za zbrodnię. Szczególnie
    jak mają problemy z kulawymi readerami.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio Łastowski * Gdańsk, PL

  • 10. Data: 2007-04-17 08:53:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 17.04.2007 Sebcio Łastowski <s...@n...com> napisał/a:
    > Widzisz, niektórzy puryści nadal uważają UTF-8 za zbrodnię. Szczególnie
    > jak mają problemy z kulawymi readerami.

    Nie mają problemów. Trzymają się obowiązujących standardów i tyle. Ale
    zdaję sobie sprawę, że przestrzeganie norm to dla niektórych spora egzotyka.

    EOT
    --
    Marcin