  • 1. Data: 2007-04-17 06:52:30
    Temat: zwrot kosztów sądowych za rozwód
    Od: "Bart" <b...@w...pl>

    Jak to jest w tym naszym sądownictwie?? Za sprawę rozwodową płaci się 600
    PLN i gdy sprawa się
    kończy na pierwszej rozprawie za porozumieniem stron ale są inne zdania na
    sali małżonków sąd powinien
    zwórcić połowę kosztów czy nie?? Z tego co mi wiadomo to powinno własnie tak
    być że połowę
    oddają bo nie było orzekania o winie, a tutaj w sądzie twierdzą że nie
    zwracją kasy bo była różnica
    zdań na sali i tyle. Czy możecie to potwierdzić??

    pozdrawiam
    bartek

  • 2. Data: 2007-04-19 20:42:56
    Temat: Re: zwrot kosztów sądowych za rozwód
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Bart pisze:

    > sprawa się kończy na pierwszej rozprawie za porozumieniem stron ale są inne zdania
    > na sali małżonków

    To znaczy? W końcu małżonkowie się pogodzili czy nie?

    Sąd z urzędu zwraca stronie:
    * połowę uiszczonej opłaty od pozwu o rozwód lub separację w razie
    orzeczenia rozwodu lub separacji na zgodny wniosek stron bez orzekania o
    winie - po uprawomocnieniu się wyroku,
    * całą uiszczoną opłatę od pozwu o rozwód lub separację albo wniosku o
    separację w razie cofnięcia pozwu lub wniosku na skutek pojednania się
    stron w pierwszej instancji. W razie pojednania się stron przed
    zakończeniem postępowania apelacyjnego, zwraca się połowę uiszczonej
    opłaty od apelacji.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com