  • 91. Data: 2013-10-13 15:19:18
    Temat: Re: Przedmiot zajęcia komornicze go: przetwory
    Od: p47 <k...@w...pl>

    On 2013-10-09 00:28, Marek Dyjor wrote:

    > a tak na marginesie to jak czasem czytam o wyczynach komorników to
    > zastanawiam sie jakim cudem ukończyli studia.
    >
    > moim zdaniem na studiach zbyt mało sie chyba przykłada uwagi to etyki.
    > Obecnie ludzie po studiach reprezentuja poziom kultury inteligencji i
    > etyki podobny do osob które ukończyły zawodówkę.
    >
    > Nazywam ich robolami w garniakach. Niby ma te studia prawnicze ale jest
    > na poziomie robotnika.

    To nie o to chodzi,- pod rządami aktualnie obowiązujących ustaw, mimo ze
    komornik związany jest z wymiarem sprawiedliwości i nawet przysługują mu
    prawa funkcjonariusza państwowego to w istocie kancelaria komornicza
    jest przede wszystkim!! FIRMĄ i jak każda firma najwazniejszym celem jej
    działalności jest osiągnięcie zysku i całe jej dzałanie temu jest
    podporzadkowane!!

  • 92. Data: 2013-10-13 15:47:37
    Od: p47 <k...@w...pl>

    On 2013-10-10 14:56, witek wrote:

    > duzo nie
    > ale nawet jakbym miał, to nie załatwiałbym tego zabierając słoiki innej
    > osobie.
    > Kwestia charakteru.

    A przede wszystkim przepisów! -Owszem , komornik może, a nawet powinien
    zająć składniki majątku dłuznika w celu wyegzekwowania zapłaty za jego
    dług w wyniku ewentualnej sprzedazy tych zajętych przedmiotów w cenie
    (z grubsza i przynajmniej w teorii ;-) odpowiadającej ich rynkowej
    wartości,- stąd licytacja, tj. forma sprzedazy pozwalająca ustalic ich
    rynkowa wartość. Komornikowi bowiem 9znów w teorii) NIE WOLNO krzywdzic
    także i dłużnika sprzedając jego majatek po zanizonej cenie,
    nieadekwatnej do jego faktycznej wartości.
    Tymczasem w przypadku zajęcia przetworów spozywczych domowej produkcji
    1.MZ niemozliwa jest legalna sprzedaż tych przedmiotów, z uwagi na ich
    przeznaczenie (tj. do spozycia), bo komornik nic nie wie o warunkach, w
    jakich zostały przygotowane, terminu wazności do spozycia, warunkach
    higienicznych itp wymogach, które musza spełniać produkty spozywcze
    wprowadzane do obrotu
    2.gdyby jednak komornik zdecydował sie jednak na sprzedaż tych
    przetworów, to mógłby je legalnie sprzedac jedynie jako odpady do np.
    wspomnianego użyźniania gleby. Uzyskana w ten sposób kwota jednakze nie
    odzwierciedlałaby jednak ich faktycznej wartosci, a więc krzywdziłaby
    dłużnika.

  • 93. Data: 2013-10-13 15:56:25
    Od: p47 <k...@w...pl>

    On 2013-10-12 23:57, Krzysztof 45 wrote:

    > Może to pomiot kapo?

    Ktos powinien złozyc doniesienie do prokuratury na komornika,-
    przestępstwem jest bowiem wprowadzanie do obrotu grzybów i ich
    przetworów bez atestu!
    Ustawa o bezpieczeństwie żywności i żywienia zezwala na wprowadzanie
    grzybów do obrotu, jednak mogą to być tylko te grzyby, których wykaz
    został określony w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z 13 listopada 2008
    r. w sprawie grzybów dopuszczonych do obrotu lub produkcji przetworów
    grzybowych oraz środków spożywczych zawierających grzyby oraz uprawnień
    klasyfikatora grzybów i grzyboznawcy. Wykaz zawiera ponad czterdzieści
    nazw".

    Oznacza to, że nie tylko świeże grzyby, ale również te suszone mogą być
    sprzedawane konsumentowi finalnemu wyłącznie w placówkach handlowych i
    na targowiskach. Poza tym grzybiarz, jeżeli chce je sprzedawać, musi
    uzyskać atest na grzyby świeże lub na grzyby suszone. Bez tego dokumentu
    handel grzybami jest nielegalny.
    Atesty uprawniające do legalnego handlu grzybami może wydać jedynie
    osoba posiadająca uprawnienia klasyfikatora grzybów albo grzyboznawcy.
    ,,Klasyfikator wydaje atesty jedynie na grzyby świeże, natomiast
    grzyboznawca również na grzyby suszone. Ewidencję osób, które uzyskały
    uprawnienia klasyfikatora grzybów, prowadzą i przechowują stacje
    sanitarno-epidemiologiczne, w których uprawnienia te zostały nadane, a
    ewidencję osób, które uzyskały uprawnienie grzyboznawcy -Woj. stacje
    san-epidem.
    Konsumenci, którzy kupują od handlarzy grzyby bez atestu, muszą liczyć
    się tym, że wśród grzybów jadalnych mogą znaleźć się gatunki niejadalne.
    W przypadku, gdy zostanie stwierdzona sprzedaż grzybów niejadalnych,
    handlarzowi grozi pociągnięcie do odpowiedzialności karnej za nieumyślne
    wprowadzenie do obrotu środka spożywczego szkodliwego dla zdrowia lub życia.

    ,,W takim wypadku zgodnie z art. 96 ustawy o bezpieczeństwie żywości i
    żywienia handlarzowi grozi kara grzywny, ograniczenia wolności albo
    pozbawienia wolności do roku. W przypadku sprowadzenia tym sposobem
    niebezpieczeństwa dla życia lub zdrowia wielu osób, art. 165 § 2 Kodeksu
    karnego przewiduje karę pozbawienia wolności do lat 3. Jeśli następstwem
    czynu jest śmierć człowieka lub ciężki uszczerbek na zdrowiu wielu osób,
    sprawcy grozi kara pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8"

  • 94. Data: 2013-10-13 17:24:54
    Temat: Re: Przedmiot zaj cia komornicze go: przetwory
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MAG" <m...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nawet jak Ci podpisze oświadczenie, że wiedział o przeterminowaniu nie
    > można sprzedać.

    Nie do spożycia możesz.

  • 95. Data: 2013-10-13 17:37:31
    Od: p47 <k...@w...pl>

    On 2013-10-12 22:27, MAG wrote:

    > Wierzycielem jest państwo.
    > Z resztą sprawa już nieaktualna. Inspektor Sanitarny już się szykował na
    > te grzyby. Ale już się nie wykaże - zabawa z licytacją odwołana.

    Kto cię tak okłamał? - licytacja jest jak najbardziej aktualna!

  • 96. Data: 2013-10-13 19:01:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 13.10.2013 17:24, Robert Tomasik pisze:

    > Nie do spożycia możesz.

    Och? Patrz: dopalacze. Znaczy się "materiały kolekcjonerskie".

  • 97. Data: 2013-10-13 19:42:34
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-10-13 15:56, p47 pisze:

> [...]
    > czynu jest śmierć człowieka lub ciężki uszczerbek na zdrowiu wielu osób,
    > sprawcy grozi kara pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8"

    Widocznie ta pani komornik jest nietykalna. Wszyscy się boja, że potem
    za nich się weźmie.

    --
    animka

  • 98. Data: 2013-10-13 20:53:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Jedzenia... albo i picia w postaci np. piwniczki z kosmicznie drogimi
    > winami? ;-> (nie wtym przypadku - piszę przykładowo)

    to jednak jest co innego... alkohol to nie jest pożywienie i nie jest
    produktem pierwszej potrzeby.

    podbnie jak zapasy kawioru czy fuagra...

    > A czy moralne jest niepłacenie zobowiązań?
    >
    > Nie zjeżdżaj na moralność - to jest grupa o prawie.

    prawo winno być mocno zbieżne z moralnością...

  • 99. Data: 2013-10-13 20:54:02
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    MAG wrote:

    > A jak jest tak: Dłużnik kocha samochód, żona już kocha brylanty, które
    > dostanie na gwiazdkę, a dziecko kocha PlayStation?

    to jednak jest naciąganie...

  • 100. Data: 2013-10-13 20:58:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 13 października 2013 20:54:02 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > to jednak jest naciąganie...

    Mniej więcej takie samo naciaganie jak dłużnik/małżonek z rodzielnościa
    małżeńskątmieszkający z żoną tylko przypadkowo wszystko co w domu to nie jego a
    żony;)