  • 1. Data: 2003-01-06 00:05:29
    Temat: Przedawnienie opłat za RTV
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Witam!
    Po jakim czasie następuje przedawnienie za opłaty abonamentu RTV. Czy
    wysyłane wezwania do zapłaty przerywają bieg przedawnienia?

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 2. Data: 2003-01-06 02:43:14
    Temat: Re: Przedawnienie opłat za RTV
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Po jakim czasie następuje przedawnienie za opłaty abonamentu RTV.

    Po trzech latach od daty wymagalności (płatności okresowe).

    > Czy wysyłane wezwania do zapłaty przerywają bieg przedawnienia?

    Nie.

    Pozdrawiam, Joker

  • 3. Data: 2003-01-06 10:01:38
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Joker napisa_(a):

    > Po trzech latach od daty wymagalności (płatności okresowe).

    a abonament to należność cywilnoprawna? nie ma odrębnej regulacji
    przedawnienia?

    KG

  • 4. Data: 2003-01-06 10:26:37
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil Golaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Joker napisa_(a):

    > a abonament to należność cywilnoprawna? nie ma odrębnej regulacji
    > przedawnienia?

    Witam,
    Nie jestem pewien, czy dobrze zrozumiałem Twoją uwagę.
    Opłata abonamentowa za RTV nie jest taką samą płatnością
    okresową jak np: opłata za telefon, tv-kablową lub energię ?
    Joker

  • 5. Data: 2003-01-06 11:37:44
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Joker napisa_(a):
    > Nie jestem pewien, czy dobrze zrozumiałem Twoją uwagę.
    > Opłata abonamentowa za RTV nie jest taką samą płatnością
    > okresową jak np: opłata za telefon, tv-kablową lub energię ?

    nie wiem, ale nie chcę mi się szukać :)
    zastanawia mnie, że nie wynika on przecież z umowy, ma raczej charakter
    należności publicznoprawnej a więc nie zdziwiłbym się gdyby i
    przedawnienie było uregulowane inaczej

    KG

  • 6. Data: 2003-01-06 20:08:02
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl>

    Joker <_...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Witam,
    > Nie jestem pewien, czy dobrze zrozumiałem Twoją uwagę.
    > Opłata abonamentowa za RTV nie jest taką samą płatnością
    > okresową jak np: opłata za telefon, tv-kablową lub energię ?

    Nie mam pojęcia, kiedy zaległość ulega przedawnieniu.
    Jednak przypominam, że nie jest to "opłata abonamentu za RTV".
    Oglądanie telewizji jest bezpłatne. Natomiast to, za co płacimy to
    "Zezwolenie na posiadanie odbiornika radiowego i/lub telewizyjnego".
    Sam fakt posiadania telewizora lub radia rodzi obowiązek jego
    zarejestrowania i płacenia tej opłaty, nie jest ważne, czy z odbiorników
    tych się korzysta czy nie.
    Moim zdaniem jest to zobowiązanie publicznoprawne. Pewnie jakieś szczegóły
    znajdzie się w ustawach związanych z mediami i/lub KRRiTv.

    Pozdrawiam,
    Jarosław Łysio

  • 7. Data: 2003-01-09 10:13:03
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    > zastanawia mnie, że nie wynika on przecież z umowy, ma raczej charakter
    > należności publicznoprawnej a więc nie zdziwiłbym się gdyby i

    Opłatab abonamentowa wynika z ustawy, wiec jest chyba "należnością
    publiczoprawną". W samej ustawie nic nie ma na temat przedawnienia :-(.
    Gdzie szukać więc terminów przedawnienia tego typu zobowiązań?

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 8. Data: 2003-01-09 21:50:01
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    BaLab napisa_(a):
    > Opłatab abonamentowa wynika z ustawy, wiec jest chyba "należnością
    > publiczoprawną". W samej ustawie nic nie ma na temat przedawnienia :-(.
    > Gdzie szukać więc terminów przedawnienia tego typu zobowiązań?

    albo kc i wtedy to rzeczywiście będzie 3 lata (jeśli okresowe)... a może
    10 - jeśli to opłata roczna tylko rozbita na raty...?
    albo ordynacja podatkowa, art.2 par.2: "Jeżeli odrębne przepisy nie
    stanowią inaczej, przepisy działu III stosuje się również do opłat oraz
    niepodatkowych należności budżetu państwa, do których ustalenia lub
    określenia uprawnione są inne niż wymienione w par.1 pkt 1 organy."
    wtedy przedawnienie 5 lat...
    Wszystko zależy od tego jak dokładnie określona jest opłata....

    KG

  • 9. Data: 2003-01-11 08:28:34
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    > wtedy przedawnienie 5 lat...
    > Wszystko zależy od tego jak dokładnie określona jest opłata....

    Szkopół w tym, że nie jest okreslona inaczej niż "opłata abonamentowa".
    Zasila też konto KRRiT i przeznaczona jest na konkretne cele, więc czy jest
    należnością budżetu państwa? Myślę, że raczej będą to te 3 lata...

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 10. Data: 2003-01-11 09:25:48
    Od: Kazik <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Zasila też konto KRRiT i przeznaczona jest na konkretne cele, więc czy jest
    > należnością budżetu państwa? Myślę, że raczej będą to te 3 lata...

    Od kilku ładnych lat , okresowo otrzymuję z Rejonowego
    Urzędu Poczty wezwanie do zapłacenia abonamentu RTV.
    Wezwanie do zapłaty dotyczy zawsze ostatnich 3 lat, o
    okresie wcześniejszym nie ma mowy.

    Kazik