  • 1. Data: 2005-12-06 17:03:46
    Temat: Przedawnienie
    Od: "eNWu" <w...@i...pl>

    Witam,

    Ile wynosi przedawnienie w sprawach o wypłatę odszkodowania ? Chodzi o
    złożenie pozwu w sądzie w sprawie wypłaty pełnego odszkodowania za straty
    materialne poniesione w wypadku drogowym. Stroną pozwaną ma być towarzystwo
    ubezpieczeniowe.
    Czy to jest 10 lat tak jak mówi artykuł 118 KC, czy też istnieje jakiś
    przepis szczególny, który określa termin krótszy. Nie wiem czemu kołacze mi
    po głowie termin roczny w takich sprawach, a ponieważ za miesiąc minie
    właśnie rok od zdarzenia, więc nie wiem czy mam się zacząć spieszyć, czy
    mogę wrzucić na luz.

    Pozdrawiam
    Wojtek N.

  • 2. Data: 2005-12-06 21:43:21
    Temat: Re: Przedawnienie
    Od: "R6" <r...@g...pl>

    Użytkownik "eNWu" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > po głowie termin roczny w takich sprawach, a ponieważ za miesiąc minie
    > właśnie rok od zdarzenia, więc nie wiem czy mam się zacząć spieszyć, czy

    tu cos pisza na temat przedawnienia:
    http://www.rzu.gov.pl/vademecum/pytania/ubezp_komuni
    kacyjne/ubezp_komunikacyjne_oc_osobowe.htm#k34
    pozdro:)