  • 1. Data: 2005-12-06 16:32:21
    Temat: nadgodziny
    Od: "Marek Nowak" <m...@t...pl>

    moja żona ciągnie 12 godzin dziennie w pracy, jest to państwoa robota. czy
    Inspekcja Pracy coś pomoże, i jak to zrobić?

    prosze o pomoc

  • 2. Data: 2005-12-06 16:33:23
    Temat: Re: nadgodziny
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

    > moja żona ciągnie 12 godzin dziennie w pracy, jest to państwoa robota. czy
    > Inspekcja Pracy coś pomoże, i jak to zrobić?

    IP nie, ale odmowa, ew. wypowiedzenie tak...

  • 3. Data: 2005-12-06 18:55:26
    Od: "Andrzej" <a...@o...pl>

    > IP nie, ale odmowa, ew. wypowiedzenie tak...

    ależ wprost przeciwnie Inspekcja Pracy musi pomóc.
    jeśli ciągnie 12 godzin dziennie na okrągło to przekracza wszelkie normy
    Kodeksu Pracy.
    www.pip.gov.pl tam poszukaj właściwego dla siebie okręgowego i zadzwoń,
    myślę że nie będą sie dopytywać o personalia anapewno zajmą się sprawą

  • 4. Data: 2005-12-06 23:54:06
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dn4mr2$e8o$1@atlantis.news.tpi.pl Andrzej <a...@o...pl>
    pisze:

    > ależ wprost przeciwnie Inspekcja Pracy musi pomóc.
    Dokładnie. A pierwsza sprawa na tapetę to - należący do podstawowych
    obowiązków pracodawcy - system prawidłowego ewidencjonowania czasu pracy.

    Jotte

  • 5. Data: 2005-12-08 19:28:06
    Od: "@nn" <ann@post>

    Użytkownik "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl> napisał w
    wiadomości news:dn4ei2$nfm$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > IP nie, ale odmowa, ew. wypowiedzenie tak...
    He. he, he...ja nie pracuje w państwowej firmie, i jeśli chodzi o
    odmowę to nikt nie bierze jej pod uwagę. Natomiast co do wypowiedzenia,
    to trudno np po kilku latach poszukiwania pracy składać wypowiedzenie
    po miesiącu mimo, ze ciągłe przymusowe nadgodziny są bardzo
    frustrujące.
    Ania
    --
    ***********e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ***********
    ******************** www.madej.master.pl ********************

  • 6. Data: 2005-12-08 19:54:51
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:43988838@news.home.net.pl @nn <ann@post> pisze:

    > He. he, he...ja nie pracuje w państwowej firmie, i jeśli chodzi o
    > odmowę to nikt nie bierze jej pod uwagę.
    Dlaczego?

    > Natomiast co do wypowiedzenia,
    > to trudno np po kilku latach poszukiwania pracy składać wypowiedzenie
    > po miesiącu mimo, ze ciągłe przymusowe nadgodziny są bardzo
    > frustrujące.
    Przecież to dowód mentalności niewolnika.

    Jotte

  • 7. Data: 2005-12-08 20:13:07
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte napisał(a):

    > Dlaczego?

    Może dlatego że praca w nadgodzinach jest obowiązkiem pracownika.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 8. Data: 2005-12-08 20:17:04
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 8 gru o godzinie 21:13, na pl.soc.prawo, Johnson napisał(a):

    > Może dlatego że praca w nadgodzinach jest obowiązkiem pracownika.

    Zauważ że tylko w *uzasadnionych* przypadkach - a nie od widzimisie
    pracodawcy. Pracownik nie jest jego własnością, niewolnikiem.
    Zresztą jasno określa te zasady i warunki KP.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 9. Data: 2005-12-08 20:20:12
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Artur Ch. napisał(a):

    > Zauważ że tylko w *uzasadnionych* przypadkach - a nie od widzimisie
    > pracodawcy. Pracownik nie jest jego własnością, niewolnikiem.

    Oczywiście że tak, ale pytanie kto decyduje kiedy są te uzasadnione
    wypadki w razie sporu między pracodawcą a pracownikiem?

  • 10. Data: 2005-12-08 20:32:48
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dna44t$ois$1@atlantis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > Może dlatego że praca w nadgodzinach jest obowiązkiem pracownika.
    No to co? To nie znaczy, że nie można odmówić.
    Zresztą pracę w nadgodzinach regulują odpowiednie przepisy (KP i nie tylko).
    Ich naruszenie to wystarczający powód do interwencji IP.

    Jotte