    From: "eNWu" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Przedawnienie
    Date: Tue, 6 Dec 2005 18:03:46 +0100

    Witam,

    Ile wynosi przedawnienie w sprawach o wypłatę odszkodowania ? Chodzi o
    złożenie pozwu w sądzie w sprawie wypłaty pełnego odszkodowania za straty
    materialne poniesione w wypadku drogowym. Stroną pozwaną ma być towarzystwo
    ubezpieczeniowe.
    Czy to jest 10 lat tak jak mówi artykuł 118 KC, czy też istnieje jakiś
    przepis szczególny, który określa termin krótszy. Nie wiem czemu kołacze mi
    po głowie termin roczny w takich sprawach, a ponieważ za miesiąc minie
    właśnie rok od zdarzenia, więc nie wiem czy mam się zacząć spieszyć, czy
    mogę wrzucić na luz.

    Pozdrawiam
    Wojtek N.