  • 11. Data: 2007-05-23 14:14:49
    Temat: Re: Prywatne dane z komputera
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Herald <h...@o...eu> writes:

    > Zwłaszcza w sytuacji kiedy Umowa Licencyjna znajduje się wewnątrz
    > pudełka z nośnikiem - i nie zapoznasz się z nią bez jej otwarcia.

    IMO samo otwarcie pudełka nie jest równoznaczne z zawarciem umowy
    licencyjnej. W przypadku programów MS umowa licencyjna jest zawierana
    podczas instalacji, a sama procedura instalacji oprogramowania wymaga
    potwierdzenia zapoznania się z umową.

    > Otwarcie z kolei może nastąpić, co logiczne, po uiszczeniu zapłaty
    > za program.

    Tak, ale w umowie jest klauzula o tym, że jeśli nie akceptujesz umowy,
    to możesz produkt zwrócić.

    > Więc musisz zapłacić, potem przeczytać. Jeżeli się nie zgadasz na
    > warunki UL - czy bez problemowo sprzedawca musi przyjąć "zwrot"
    > takiego programu? Jak motywować zwrot - jako nie zgodność z umową?

    To jest na mocy samej umowy licencyjnej. Wszyscy sprzedawcy
    oprogramowania pudełkowego powinni być tego świadomi.

    > Raczej nie ...

    No właśnie tak.

    > Więc jako powód co podać by sprzedawca MUSIAŁ zwrócić kasę za taki
    > program?

    Pokazać sprzedawcy umowę licencyjną?

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 12. Data: 2007-05-23 14:15:46
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Wrak Tristana <n...@s...pl> writes:

    > W odpowiedzi na pismo z wtorek, 22 maja 2007 19:01
    > (autor Piotr Dembiński
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <8...@h...domek>):

    > A mogą? Bo wiesz, pisać se mogą....

    Umowy licencyjne nie muszą koniecznie wiązać oprogramowania
    z konkretnym sprzętem.

  • 13. Data: 2007-05-23 14:23:14
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Wrak Tristana <n...@s...pl> writes:

    > W odpowiedzi na pismo z wtorek, 22 maja 2007 19:01
    > (autor Piotr Dembiński
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <8...@h...domek>):

    > A mogą? Bo wiesz, pisać se mogą....

    Umowy licencyjne nie muszą koniecznie wiązać uprawnień do użytkowania
    oprogramowania z konkretnym sprzętem.

  • 14. Data: 2007-05-23 14:25:45
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    p...@g...pl (Piotr Dembiński) writes:

    [...]

    > Tak, ale w umowie jest klauzula o tym, że jeśli nie akceptujesz
    > umowy, to możesz produkt zwrócić.

    Nawiasem mówiąc, to w niektórych umowach jest klauzula o tym, że
    musisz zwrócić produkt, jeśli nie akceptujesz warunków umowy
    licencyjnej. Są również klauzule o tym, że musisz zniszczyć
    wszystkie kopie programu, jeśli złamiesz warunki umowy licencyjnej.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 15. Data: 2007-05-23 14:40:24
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    dddd wrote:

    > to 99 % ludzi to idioci bo tak robia czy zakladajc konta e-mail ,czy
    > cokolwiek kupujac

    Co ja na to poradzę...

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 16. Data: 2007-05-23 21:45:21
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 22 maja 2007 20:50
    (autor Piotr Kubiak
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f2ve1p$gmc$1@inews.gazeta.pl>):

    > A dlaczego nie? Swoboda umów przecież jest.

    Do pewnego stopnia :D

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    Jeśli chcesz się dowiedzieć jak nieskutecznie spamować,
    napisz tu: s...@s...net.pl lub t...@...pl

  • 17. Data: 2007-05-24 08:43:11
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Wrak Tristana <n...@s...pl> writes:

    > W odpowiedzi na pismo z wtorek, 22 maja 2007 20:50
    > (autor Piotr Kubiak
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <f2ve1p$gmc$1@inews.gazeta.pl>):

    > Do pewnego stopnia :D

    Sugerujesz, że umowy licencyjne dające prawo użytkowania
    oprogramowania konkretnej osobie są niezgodne z polskim prawem?