  • 1. Data: 2004-01-27 18:58:21
    Temat: Proszę o spojrzenie bezstronnym okiem na
    Od: "Mario_nrX" <m...@p...onet.pl>

    fragment zawiadomienia, które przesłała mi prokuratura.
    republika.pl/m0il/1.jpg

    Miałem wypadek samochodowy. Pasażer właściciel samochodu - złamany obojczyk
    (nic się nie domaga). Postępowanie wszczęte z urzędu. Zarzut policji:
    nidostosowanie prędkości do warunków na drodze. Na karteczce nie skreslone
    jest:
    zawiadomienie o przesłaniu:
    - aktu oskarżenia,
    - warunkowe umorzenie postępowania.

    Trochę nie zabardzo wiem o co chodzi, bo:
    - może jest to wniosek o przesłanie aktu oskarżenia, a cała nieskreślona reszta
    to oszczędność na długopisie,
    - może jest to jednak wniosek o warunkowe umorzenie sprawy (co może być tylko
    moim "myśleniem życzeniowym").
    I tak tam zadzwonię (choć na zawiadomieniu, nie ma żadnego tel.), ale proszę,
    żeby chętni się wypowiedzieli.

    Kiedy i w jaki sposób dowiem się o co jestem oskarżony?
    Jak wygląda "schemat" takiej rozprawy: wchodzimy, prokurator gada swoje i co
    dalej...? Można gdzieś o tym poczytać?
    Jakie są inne możliwości zakończenia sprawy?

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2004-01-27 21:55:58
    Temat: Re: Proszę o spojrzenie bezstronnym okiem na
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Mario_nrX wrote:
> [...]
    > (nic się nie domaga). Postępowanie wszczęte z urzędu. Zarzut policji:
    > nidostosowanie prędkości do warunków na drodze. Na karteczce nie skreslone

    Warunkowe umorzenie postepowania jest po prostu niedokreślone.

    > Kiedy i w jaki sposób dowiem się o co jestem oskarżony?

    Jak dostaniesz odpis aktu oskarżenia (zapewne razem z wezwaniem na
    rozprawę).

    > Jak wygląda "schemat" takiej rozprawy: wchodzimy, prokurator gada swoje i co
    > dalej...? Można gdzieś o tym poczytać?

    W kpk...
    Sąd odbiera od Ciebie dane osobowe, prokurator odczytuje akt oskarżenie,
    sąd poucza Cię o Twoich prawach, pyta się czy przyznajesz się i czy
    chcesz złożyć wyjaśnienia, jeśli tak, to jakie i możesz mówić... Możesz
    wtedy złożyć wniosek o dobrowolne poddanie się karze (art.387 kpk).

    KG