  • 1. Data: 2004-01-27 18:16:12
    Temat: Firma telekomunikacyjna nie swiadczy uslug
    Od: "PePe" <b...@a...net.pl>

    Witam serdecznie
    Od kilku kilku lat mam telefon w pewnej firmie telekomunikacyjnej (nie, nie Tpsa
    i nie Netia i nie Dialog :))
    Od kilku tygodni nie mogę jednak korzystać z tej usługi. (połączenie się
    zrywają, centrala zajęta, ja słyszę rozmówcę a on mnie nie itp. zabawa)
    W międzyczasie firma obniżyła kilkakrotnie abonament do 5 zł netto ponieważ jest
    świadoma kiepskiej jakości połączeń. Istnieje nawet w jej cenniku taka pozycja
    abonament dla systemu DECT o obniżonej jakości połączeń. Rzecz w tym że ta
    obniżona jakość połączeń polega na braku możliwości ich wykonywania (jak pisałem
    powyżej).
    Po telefonicznym złożeniu reklamacji usłyszałem że system jest zakłócany przez
    nadajniki komórkowe i nic nie mogą z tym zrobić. Sytuacja jest niewesoła bo nie
    mogę korzystać z telefonu pomimo podpisanej umowy. Firma ewidentnie niewłaściwie
    wykonuje usługę za którą płacę, chociaż obniżony abonament. I co z tym zrobić ?
    Może powołać się na prawo telekomunikacyjne czy w jakiś inny sposób zmusić ich
    do świadczenia usługi ?
    Nie chcę wypowiadać umowy i szukać innego dostawcy ponieważ 1- nie uśmiecha mi
    się ciągnięcie kabla telefonicznego przez całe nowe mieszkanie 2- nie lubię TPSA
    Pozdrawiam -PePe

  • 2. Data: 2004-01-27 19:26:27
    Temat: Re: Firma telekomunikacyjna nie swiadczy uslug
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PePe" <b...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    Ja bym zmienił firmę. No bo oczywiście możesz się pieniaczyć do woli z
    nimi, tylko że dzwonić nadal nie będziesz mógł, a co najwyżej wygrasz te 5
    zł miesięcznie abonamentu do zwrotu. Moim zdaniem nie warto.

  • 3. Data: 2004-01-29 10:52:54
    Od: "PePe" <b...@k...pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > nimi, tylko że dzwonić nadal nie będziesz mógł, a co najwyżej wygrasz
    > te 5 zł miesięcznie abonamentu do zwrotu. Moim zdaniem nie warto.
    Nie chodzi o te 5 złotych, tylko o działanie telefonu. Poczytałem sobie
    ustawę Prawo Telekomunikacyjne i oto co wywnioskowałem: usługę o charakterze
    powszechnym (a więc zwykły dostęp do telefonu) podmiot musi świadczyć a jak
    nie może tego uczynić to musi przekazać innemu operatorowi. Po wyczerpanu
    drogi postępowania reklalmacyjnego można także wysłąć skargę do prezesa
    URTiP. Na razie napisałem reklamację z powołując się na artkuły z tej
    ustawy.
    pozdrawiam PePe

  • 4. Data: 2004-01-29 20:39:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PePe" <b...@k...pl> napisał w wiadomości

    No ja wiem, że musi. Tylko co z tego, jak nie ma możliwości. Jak Ci
    napisałem masz oczywiście rację. I możesz jej dowodzić w każdy sposób,
    który uznasz za właściwy i pewnie wygrasz. Z tym, że osobiście uważam, że
    lepiej się dogadać i po prostu zmienić operatora.