  • 1. Data: 2004-01-27 17:43:08
    Temat: ochrona informacji niejawnych
    Od: "Jagoda" <j...@...gryfnet.pl>

    Witam,
    Mam pytanko:
    chodzi mi o zdobycie poświadczenia bezpieczeństwa dostępu do informacji
    niejawnych. Przeczytałam już ustawę z 1999 roku o ochronie informacji
    niejawnych, ale nie dowiedziałam się z niej czy każdy może starać się o
    takie poświadczenie, gdzie wysłać ankietę, czy trzeba pracować w jednostce,
    która wymaga takiego poświadczenia czy wystarczy to, że staram się o taką
    pracę, aby uzyskać ww dokument.?? doczytałam też, że odbywaja się szkolenia
    na ten temat??
    Proszę o rozjaśnienie mojego umysłu, bo nie mogę sobie tego poskładać w
    całość.
    Gdyby ktoś mi opisał krok po kroku od czego zacząć, byłam bardzo wdzięczna.
    Z góry dziękuję
    Kasia

  • 2. Data: 2004-01-27 18:08:31
    Temat: Re: ochrona informacji niejawnych
    Od: "Maciej" <m...@k...vectranet.fr>

    W artykule news:bv682p$fgd$1@atlantis.news.tpi.pl,
    niejaki(a): Jagoda z adresu <j...@...gryfnet.pl> napisał(a):

> [...]
    > w całość.
    > Gdyby ktoś mi opisał krok po kroku od czego zacząć, byłam bardzo

    Poświadczenia bezpieczeństwa w jednostkach organizacyjnych w zakresie
    tajemnicy służbowej wydają powołani Pełnomocnicy ds. ochrony informacji
    niejawnych. Natomiast do tajemnicy państwowej ABW.
    Kierownik jednostki organizacyjnej zobowiązany jest do wydania wykazu
    stanowisk, z którymi może łączyć dostęp do infromacji niejawnych z podziałem
    na klauzule tajności. Do tajemnicy służbowej /zastrzeżone,poufne/
    postępowania sprawdzające i wydawanie poświadczeń leży w gestii Pełnomocnika
    ochrony tej jednostki. Do tajemnicy państwowej /tajne, ściśle
    tajne/postępowania sprawdzające prowadzi ABW na wniosek kierownika jednostki
    organizacyjnej. Z chwilą składania dokumentów o zatrudnienie w firmie
    /ustawa określa jakich firm dotyczy/ jeżeli dane stanowisko jest w wykazie,
    osoba składa ankietę bezpieczeństwa osobowego i w zależności od klauzuli po
    przeprowadzeniu postępowania sprawdzającego Pełnomocnik lub ABW wydaje
    stosowne poświadczenie bezpieczeństwa. szkolenie prowadzone jest przez
    Pełnomocnika ochrony po wydaniu poświadczenia bezpieczeństwa, gdyż jest to
    warunek dopuszczenia do pracy na stanowisku z którym może sie łączyć dostęp
    do informacji niejawnych.

  • 3. Data: 2004-01-27 18:31:39
    Od: "Maciej" <m...@k...vectranet.fr>

    W artykule news:bv6alt$qo7$1@atlantis.news.tpi.pl,
    niejaki(a): Fix z adresu <l...@w...pl> napisał(a):

    > Niekoniecznie. Mam dostęp do tajemnicy państwowej (ściśle tajne) i
    > postępowanie sprawdzające prowadził w moim przypadku Pełnomocnik ds.
    > Informacji Niejawnych, a nie ABW
    >
    > Dodam, że poświadczenie bezpieczeństwa do klauzuli "ściśle tajne"
    > ważne jest 3 lata, a do klauzuli "tajne" 5 lat.
    > Jak w wyniku przeprowadzenia postępowania sprawdzajacego odmówią
    > wydania poświadczenia bezpieczeństwa,to niestety odwołanie nie
    > przysługuje.

    Nieprawda. A kto podpisał wydane poświadczenie ?

  • 4. Data: 2004-01-27 18:32:35
    Od: "Maciej" <m...@k...vectranet.fr>

> [...]

    > Informacji Niejawnych, a nie ABW
    >

    > wydania poświadczenia bezpieczeństwa,to niestety odwołanie nie

    Jak najbardziej przysługuje.

  • 5. Data: 2004-01-27 18:32:43
    Od: "Fix" <l...@w...pl>

  • 6. Data: 2004-01-27 18:43:54
    Od: "Maciej" <m...@k...vectranet.fr>

> [...]

    > Jak w wyniku przeprowadzenia postępowania sprawdzajacego odmówią
    > wydania poświadczenia bezpieczeństwa,to niestety odwołanie nie

    Przeczytaj sobie art 29 i art. 48a