  • 1. Data: 2005-02-16 16:11:03
    Temat: Prosba + dlugie
    Od: "Tomasz" <d...@p...onet.pl>

    Zwracam się do Państwa z zapytaniem.

    Sytuacja wyglada w ten sposób : moja koleżanka kupiła w październiku 2004
    roku komputer w jednej z łódzkich firm, od samego początku w tym komputerze
    coś było nie tak ( bardzo wolno pracował, przegrzewał sie , jego praca była
    nie stabilna , jego praca nagle sie zatrzymywała) , oddawaliśmy go do tego
    sklepu , aby wyjaśniono lub naprawiono te problemy , zrobiliśmy to
    trzykrotnie. Za kazdym razem przy oddawaniu jej (koleżance )naprawionego
    sprzętu mówiono że teraz juz wszystko jest w jak najlepszym stanie.
    Zanosiliśmy sprzęt do domu i dalej okazywało sie że jego praca jest
    niezgodna z tym, jakie ten sprzet ma standardy ( jeden z najlepszych obecnie
    na rynku komputerowym). Po ostatnim takim zdarzeniu podczas pracy komputer
    się zatrzymał i nie wiadomo co się stało. Zaniesliśmy go do sklepu w sobotę
    12.02.2004 i wtedy nam powiedziano że prawdopodobnie spalił sie jeden z jego
    elementów (płyta główna lub proccesor). Koleżanka studiuje i komputer jest
    jej teraz bardzo potrzebny , prosze mi powiedzieć czy na czas rozpatrzenia
    reklamacji spalonego elementu komputera sklep powinien dać w zamian
    (nieodpłatnie) jakiś inny komputer zeby mogła go uzywać w zamian tego który
    oddała do sklepu. W momęcie gdy nie ma komputera w domu jest narażona na
    pewne straty( braki na uczelni, straty wynikajace z niemożności pracy na
    komputerze ) .Co z ewentualnymi szkodami osobistymi powstałymi z braku
    komputera w domu (niemożność wykonywania pracy ),

    Jeden z pracowników powiedział że reklamacja może nie być uwzględniona
    ponieważ komputer był podłączony do internetu i to mogło spowodować jego
    awarię. Jeżeli coś się stało z danym elementem nie z winy uzytkownika
    (komputer pracował i nagle przestał) to czy ta gwarancja może zostać nie
    rozpatrzona, mam na myśli naprawa lub wymiana na nowy bo się dany element
    spalił z przegrzania..

    Proszę nam napisac jakie my mamy prawa i jakie prawa ma sprzedajacy sklep.

    Bardzo dziekuje za pomoc .

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-02-16 18:44:19
    Temat: Re: Prosba + dlugie
    Od: "Ajron" <ajron77@#wytnijto#poczta.fm>

    Użytkownik "Tomasz" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    [ciach]
    > Co z ewentualnymi szkodami osobistymi powstałymi z braku
    > komputera w domu (niemożność wykonywania pracy ),

    Nie ma to znaczenia. Maja jakis tam termin na naprawe sprzetu i nie
    odpowiadaja za straty spowodowane awaria.
    Przynajmniej ja sie nie spotkalem z taka gwaracja sprzetu komputerowego,
    gdzie by taka odpowiedzialnosc byla.

> [...]
    > rozpatrzona, mam na myśli naprawa lub wymiana na nowy bo się dany element

    To akorat jest totalna bzdura. Musza najpierw udowodnic, ze komputer popsul
    sie z winy uzytkownika, ciekawi mnie jak by udowodnili, ze komputer sie
    spalil dlatego, ze byl podlaczony do internetu. Pozatym masz historie
    wczesniejszych napraw, gdzie zapewne jest napisane, ze sie "przegrzewal"
    itd.
    Rzecznik praw konsumenta - http://www.infoobywatel.gov.pl tam mozesz dostac
    bezplatna porade.

    Ajron

  • 3. Data: 2005-02-16 19:35:20
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Tomasz wrote:

> [...]
    > komputerze coś było nie tak ( bardzo wolno pracował, przegrzewał sie
    > , jego praca była nie stabilna , jego praca nagle sie zatrzymywała) ,

    Standardowe objawy przy przgrzewaniu się Prescotta... Nie zdrapali
    badziewnej pasty, którą daje producent do boxowego radiatora, więc się
    przegrzewał...
    Naprawa to 10 minut roboty.
    Ale to tak na marginesie.

> [...]
    > wynikajace z niemożności pracy na komputerze ) .Co z ewentualnymi
    > szkodami osobistymi powstałymi z braku komputera w domu (niemożność

    Bez szans... Nie muszą dawać zastępczego, nie ma podstaw prawnych żeby
    się domagać odszkodowania.

> [...]
    > może zostać nie rozpatrzona, mam na myśli naprawa lub wymiana na nowy
    > bo się dany element spalił z przegrzania.

    Czysto teoretycznie jest to możliwe. Znaczy spalenie w jakimś tam
    związku z podłączeniem do internetu. widziałem kiedyś programik, który
    wymuszał podanie znacznie (dwukrotnie) zawyżonego napięcia na procesor.
    Ale to było dawno, a dzisiejsze płyty już nie pozwalają na takie
    manewry.
    Więc generalnie jest to kompletna bzdura. Jeśli będą twierdzili, że to
    podłaczenie do internetu spowodowało uszkodzenie, generalnie jeśli
    stwierdzą, że uszkodzenie nastąpiło z winy użytkownika, to... sobie
    moga tak stwierdzić. Jak będzie to na piśmie, to zaczniecie się kłócić.

    --
    Pozdro
    Massai