  • 1. Data: 2003-06-10 18:18:44
    Temat: Promocja MMS a ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną
    Od: "Gregory" <b...@p...fm>

    Dostałem dziś sms od sieci era z numeru 6605 o treści :

    Promocja MMS już za 1 zł z Vat
    tylko do 31 sierpnia
    Wysyłaj zdjęcia i rysunki Możesz też słać tekst i dźwięk
    Szczegóły na www.era.pl

    I w związku z tym mam pytanie czy można potraktować to jako spam reklamowy
    ( Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r.
    o świadczeniu usług drogą elektroniczną)
    ???

    Dzwoniłem do boku "miły" Pan konsultant poinformował mnie :
    1. Ze kiedyś mi wysłano sms o jakiejś treści czy wyrażam zgodę na
    otrzymywanie "spamu" czy nie ... i w związku z tym ze nie odpowiedziałem
    wyraziłem tym samym zgodę na otrzymywanie... Nie pamiętam abym takiego sms-a
    otrzymał "miły" pan sprawdził i faktycznie nie było twierdzi ze gdzieś
    musiał zaginąć w systemie.
    2. Zaczął mówić o tym ze to nie reklama tylko informacja o zmianie ceny za
    wysłanie MMS-a. I ze prawnicy ery to sprawdzali i nic nie mogę w tej sprawie
    zrobić. Na koniec powiedział ze nie mam absolutnie racji i jak chce to mogę
    ewentualnie reklamacje napisać...
    I tu nasuwa się pytanie co z tym faktem zrobić jak to potraktować, może ktoś
    ma jakieś doświadczenia ze "spamem" Nie chce niepotrzebnie kopi kruszyć ...
    aczkolwiek jeżeli "miły" pan wprowadził mnie w błąd to myślę o przejściu do
    innej sieci i rozwiązaniu umowy z winy operatora...

    Pozdrawiam wszystkich , proszę o rzeczową odpowiedz
    Gregory

  • 2. Data: 2003-06-10 18:19:14
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Gregory" <b...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    do
    > innej sieci i rozwiązaniu umowy z winy operatora...

    tak czy siak, nawet jeżeli to jest spam,
    to nie sądzę aby uprawniało Cię to do zerwania umowy z winy operatora,
    który rzetelnie wywiązuje się ze swoich obowiązków.

  • 3. Data: 2003-06-11 10:48:40
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Gregory" <b...@p...fm> napisał:

    >I w związku z tym mam pytanie czy można potraktować to jako spam reklamowy
    >( Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną)
    Nie, ustawa dotyczy głównie poczty elektronicznej, a nie tel. komórk.
    Art. 3. Przepisów ustawy nie stosuje się do świadczenia przez
    operatora usług telekomunikacyjnych polegających na przekazywaniu
    danych lub sygnałów między zakończeniami sieci telekomunikacyjnej.

    Artur Golański